Pääseekö s-hoitaja virkaan heti kun haluaa?
Onko koko ajan virkoja/paikkoja auki ja käytännössä voit heti astella sellaiseen, jos olet hoitaja ja huvittaa?
Tällaisen vaikutelman saa keskusteluista.
Kommentit (24)
Sairaanhoitajan tehtävät ovat nykyisin harvoin virkoja. Ovat toimia (googlaa viran ja toimen ero). Kunnissa, joissa on pulaa sairaanhoitajista työn saa helposti. Vakituista paikkaa ei aina välttämättä heti.
Ei vakipestiin, vaan pulasta huolimatta ketjutetaan määräaikaisissa.
Eiköhän ainakin sijaiseksi suostuvien työtilanne tässä vielä entisestäänkin parane, kun uusi virusmuunnos alkaa levitä hoitajienkin keskuudessa.
Tämä on jo muualla Euroopassa havaittu.
Jos taas satut olemaan tehohoitaja ja haluat ulkomaille töihin, niin Belgiassa on 220 tehohoitopaikkaa poissa käytöstä, koska niihin ei riitä enää hoitajia.
Ei tietenkään! Sehän olis joka ikisessä Päivän valon kestävissä ammatissakin sama sinne vain työtön ja koulutuksen alalle käynyt marrsissi no niin mä olen työtön " rakennus mies , ja mä oon vasta valmistunut rakennusmies että mä tulin töihin,.
Ja mä opiskelen tässä , terveyden ja hoidon alaa , olen suorittanut ensimmäisen vuoden ja nyt aloittelrn toista että ottakaa munt' lähihoitajaksi ei puutu kun muutama teorian tunti, ja harjoittelua kyllä mä lupaan, että mä oon tehokas ja luen loppuun täs töiden ohella samalla ( valmitetuttua nyt mä jatkoin opintoja antakaa munt rokottaa mä oon opetellut Anne- nukella rokottaa mä kun oon nyt lähis ja tässä sanon että ,mä nyt tässä pääsin just opiskelen sairaanhoitajaksi)
No eihän se käy noin .
Kyllä joka ammattiin pitää hakea myös sairaanhoitajan jolla on Sairaanhoitajan koulutus.
Polisejejakin kun valmistuu Tampereen poliisikorkea koulusta ei automaattisesti tule , työtä Poliisin virassa , näin että " No niin Jussi onnea nyt valmistumisesta pääset Ouluun Poliisiksi ."
Ei vaan pitää hakea.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään! Sehän olis joka ikisessä Päivän valon kestävissä ammatissakin sama sinne vain työtön ja koulutuksen alalle käynyt marrsissi no niin mä olen työtön " rakennus mies , ja mä oon vasta valmistunut rakennusmies että mä tulin töihin,.
Ja mä opiskelen tässä , terveyden ja hoidon alaa , olen suorittanut ensimmäisen vuoden ja nyt aloittelrn toista että ottakaa munt' lähihoitajaksi ei puutu kun muutama teorian tunti, ja harjoittelua kyllä mä lupaan, että mä oon tehokas ja luen loppuun täs töiden ohella samalla ( valmitetuttua nyt mä jatkoin opintoja antakaa munt rokottaa mä oon opetellut Anne- nukella rokottaa mä kun oon nyt lähis ja tässä sanon että ,mä nyt tässä pääsin just opiskelen sairaanhoitajaksi)
No eihän se käy noin .
Kyllä joka ammattiin pitää hakea myös sairaanhoitajan jolla on Sairaanhoitajan koulutus.
Polisejejakin kun valmistuu Tampereen poliisikorkea koulusta ei automaattisesti tule , työtä Poliisin virassa , näin että " No niin Jussi onnea nyt valmistumisesta pääset Ouluun Poliisiksi ."
Ei vaan pitää hakea.
Mikä kehitysvamma sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Pulaa on nimenomaan niistä perhevapaasijaisista: kun on saatu vakiduuni, jäädään äitiyslomalle ja perhevapaille. Pitäisikö näiltä ottaa vakiduuni pois, jotta sijaiselle saadaan toistaiseksi voimassaoleva työsopimus?
Sairaanhoitajilla hyvin harvoin jos koskaan on virkoja.
Ei pääse. Sote-alalla on koko ajan määräaikaisuuksia tarjolla. Vakipaikat (eivät tosiaan ole virkoja) tarjotaan historiajärjestyksessä, joten 5 vuotta talossa ollut menee sun ohi, vaikka sulla olisi tehtävään nähden parempi työkokemus.
Töitä siis on kyllä varmasti ja jos ei joku osasto kiinnosta, voit sopparin umpeutuessa vaihtaa jonnekin toisaalle, ihan varmasti pääset johonkin (määräaikaiseen).
Henkilöstöpalveluyritys tarkoittaa siis lähinnä pulaa sijaisista?
Vierailija kirjoitti:
Ja ketjutetaan sen takia että sopivan ikähaarukan naiset olisi riskejä vakituisina, koska saattavat haluta perustaa perheen.
Vierailija kirjoitti:
Henkilöstöpalveluyritys tarkoittaa siis lähinnä pulaa sijaisista?
Korjaan ennakoivaa syöttöä:
Henkilöstöpula hoitoalalla tarkoittaa siis lähinnä pulaa sijaisista?
Kyllä, mutta jos olet vastavalmistunut tai 58-vuotias, sinulla ei ehkä ole kovinkaan paljon valinnanvaraa vakituisissa paikoissa.
Ei pidä paikkaansa, on niitä harvoja ammatteja, joissa ikä ja eletty elämä on vaan plussaa.
ovatko ne kaikki s-hoitajan vakanssit edes virkoja, taitaa olla myös toimia, kunnalla.
Yksityisellä eivät mitään virkoja olekaan, työsuhteita vaan.
Tätä mä eilen täällä just ihmettelin, väitettä,
että hoitaja olisi rokottaessaan virkamies, eihän se mitenkään voi pitää paikkaansa?
Alapeukkuja vaan sain.
Sain vakipaikan noin 5 vuoden määräaikaisuuden jälkeen. Tulojärjestyksessä saadaan toimi. Koskaan en ole kuitenkaan töiden loppumista pelännyt.
Virkoja ei ole ollut aikoihin enää eli uudet työsuhteet ovat toimia. Mutta vastavalmistunut sairaanhoitaja työllistyy hyvin. Jos asuu paikkakunnalla, jossa on muutama sairaala tai hoitolaitos.
Vierailija kirjoitti:
Tätä mä eilen täällä just ihmettelin, väitettä,
että hoitaja olisi rokottaessaan virkamies, eihän se mitenkään voi pitää paikkaansa?
Alapeukkuja vaan sain.
Sillä tarkoitetaan sitä, että se hoitaja hoitaa yhteiskunnan hänelle antamaa tehtävää, siis on yhteiskunnan palveluksessa, julkishallinnolta tullutta tehtävää. Yhteiskunnan antamaa tehtävää, yhteiskuntaa palvelevaa tehtävää hoitavat ovat kaikki erityissuojeluksessa, niin poliisit, palomiehet, ensihoitajat, sairaanhoitajat, sosiaaliviranomaiset, sun muut. Siis se hoitaa viranomaistehtävää, kun rokottelee ihmisiä, kai sen voi niinkin sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Virkoja ei ole ollut aikoihin enää eli uudet työsuhteet ovat toimia. Mutta vastavalmistunut sairaanhoitaja työllistyy hyvin. Jos asuu paikkakunnalla, jossa on muutama sairaala tai hoitolaitos.
Mites jos on noi korkeimmat vakanssit joita sairaanhoitajille on tarjolla, esim. ylihoitaja onko virka.
Kyllä näin on monissa kaupungeissa, ei välttämättä ihan tuppukylissä mutta muuten.