Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailu päättyi eilen, koska miehen mielestä en ole valmis uuteen suhteeseen

Vierailija
27.12.2021 |

Niin..

Tapailin hetken aikaa mukavaa miestä.
Mies ilmoitti eilen kahvilla että haluaa lopettaa tapailun, koska hänen mielestään en ole vielä yli eksästäni. Sanoi vielä, että katsotaan vaikka uudestaan kun olet käsitellyt asian loppuun ja käski minun panostaa nyt asian läpikäyntiin.

Itse en mielestäni ole enää kiinni eksässäni, erostamme on jo useampi kuukausi enkä mieti edes häntä enää.

Kovasti mietin oliko tuo mieheltä vain tekosyy lopettaa tapailu vai todellinen tunne ja jos kyse oikeasta perääntymisestä syynä eksä, mitähän voisin asialle tehdä?

Pidin tästä miehestä oikeasti. Ollaan 35-40 vuotiaita.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietitkö joulun exän kanssa 'lasten takia'?

Vierailija
22/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyy. Mies ei halua sitoutua kanssasi, mutta haluaa pitää välit, jos vaikka joskus olisit hyödyksi.

Tai valmis suhteeseen oikeasti. Hyötyähän sekin kai on.

Itse miehenä löysin naisen joka oli eronnut vain pari kuukautta aiemmin ja vieläpä erittäin huonoin kokemuksin, väkivaltainen mies petti ja muutenkin sikaili. Koin vahvasti että nainen ei ollut päässyt kunnolla yli tästä suhteesta/erosta ja se heijastui meidän suhteeseen monin tavoin. Sanoinkin siitä naiselle, mutta tämä kiisti asian. Olin pariin otteeseen eron partaalla siitä syystä. Ilman tiettyjä käänteitä olisinkin eronnut, olin siitä jo päätöksenkin tehnyt. Koin että ex vaikuttaa liikaa suhteeseemme ja naiseen. Kaikesta huolimatta silti pysyimme yhdessä, kun asiasta paljon keskusteltiin ja puolin ja toisin vakuuteltiin tunteita ja aikeita. Nyt siitä on vuosia aikaa ja meillä menee hyvin. Se alkuvaihe oli tosi raskas ja ymmärrän jos monella ei kantti kestä myötäelää toisen erotuskaa kuukausikaupalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä voin kertoa, että uudesta suhteesta ei tule mitään jos keskustelunaiheena aina on vain exä ja eroprosessi. -Ihmissuhde ja hoitosuhde kun ovat kaksi aivan eri asiaa.

Itselläni meni kolmatta vuotta ja Fisherin avioeroseminaari (12 kertaa), sekä lisäksi pitkä terapia, ennen kuin seisoin taas omilla jaloillani siten, että saatoin todeta olevani kukkulan kuningas tässä asiassa.

Joitakin asioita ei vain voi kiirehtiä ilman etteikö niistä seuraisi myöhemmin vakavia ongelmia. Jos aikaisemman suhteen kaikki ongelmat ovat käsittelemättä, sovittelematta ja/tai hoitamatta, satavarmaa on se, että samat ongelmat toistuvat seuraavissakin suhteissa moninkertaisesti pahempina.

Ensimäinen tunnusmerkki siitä, että ei ole valmis uuteen suhteeseen on se, että etsii ja löytää nopeasti uuden suhteen jossa kaikki alkaa niin kovin hyvin (uudessa puolisossa on niin paljon tuttua kuin oli exässäkin), jonka seurauksena alkoholistista eronnut löytää yleensä uuden alkoholistin ja narsistista paennut uuden narsistin. -Ihminen joka laittaa itsensä ja asiansa perusteellisesti ja ajan kanssa kuntoon maltillisesti ennen uusiin suhteisiin ryhtymistä onnistuu uudessa suhteessa todennäköisesti paremmin kuin pikaisesti eron jälkeen uuteen suhteeseen kiiruhtava.

Itse olen oppinut tunnistamaan toisista ihmisistä piirteitä joiden kanssa en pärjää ja osaan siksi lopettaa jo ajoissa. Olen myös löytänyt suhteen jossa ei ole samoja piirteitä kuin exässä oli, ja minusta tuntuu nyt hyvältä ja oikealta, mutta en olisi löytänyt ja tunnistanut häntä jos en ensin olisi löytänyt itseäni ja oppinut vanhoista virheistäni.

Vierailija
24/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen kyllä saattanut mainita eksäni ohimennen useamman kerran, tiedostamatta.

En siis kiellä tätä virhettäni. Voi vitsit, harmittaa kun mokasin asian.

Vierailija
25/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rehelliseltä kommentilta. Jos olisi halunnut valehdella, niin on olemassa paljon parempi valheita, joilla lopettaa suhde.

Vierailija
26/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei jaksa kuunnella juttuja exästä. Mä laittaisin kanssa jutun poikki/tauolle, jos nainen jauhaisi exästä.

Vierailija
27/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa rehelliseltä kommentilta. Jos olisi halunnut valehdella, niin on olemassa paljon parempi valheita, joilla lopettaa suhde.

Millaisia?

Vierailija
28/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yhtään hae ristiriidoistasi säälipisteitä!

Mies oli oikeassa - eteenpäin!

Vierailija
29/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei jaksa kuunnella juttuja exästä. Mä laittaisin kanssa jutun poikki/tauolle, jos nainen jauhaisi exästä.

Juu, virhe rekisteröity. Vieläköhän asialle olisi mitään tehtävissä?

Virheitä sattuu, lopullisiakin mutta mieli tekisi vielä koittaa tehdä asialle jotain..

Vierailija
30/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni entisestä suhteesta voi mainita mutta jos aletaan jauhamaan ja joka asiassa viittaamaan entiseen niin hyvä olla yksin vielä hetken aikaa.

Työkaveri on vielä 4 vuoden jälkeen kiinni eksässään. Voivottelee vanhoja vuosipäiviä, kihlajaisia, yhteisiä biisejä. Kyttää somessa eksäänsä ja tämän uutta puolisoa ja puhuu heistä ilkeästi. Ei ole ihme ettei hänellä ole uutta vaikka omien sanojensa mukaan haluaisi sellaisen.

Vierailija
31/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia?

Klassikko: ei ole kemiaa. Ei oikeasti tarkoita yhtään mitään ja siten voi tarkoitaa mitä vaan.

Vierailija
32/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aika auttaa. Voithan yrittää ottaa mieheen yhteyttä esim parin kuukauden päästä.

Vierailija
33/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa enää kuunnella juttujasi entisestä miehestäsi.

Vierailija
34/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako suhteen päättymisen syyksi se, että miehen lapset ovat vanhempia kuin naisen lapset? Miehen osalta nähty tuo lapsijuttu nähty ja ei kiinnosta uudestaan. 

Tällaistakin on nähty.

Vierailija
35/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako suhteen päättymisen syyksi se, että miehen lapset ovat vanhempia kuin naisen lapset? Miehen osalta nähty tuo lapsijuttu nähty ja ei kiinnosta uudestaan. 

Tällaistakin on nähty.

Siis aloitettu jo seurustelu ja tuolla syyllä lopetetaan? Outoa edes aloittaa, kun tuon tietää jo etukäteen.

Vierailija
36/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, virhe rekisteröity. Vieläköhän asialle olisi mitään tehtävissä?

Virheitä sattuu, lopullisiakin mutta mieli tekisi vielä koittaa tehdä asialle jotain..

No kysy hitto siltä mieheltä,ei me voida sanoa täällä aaveella että voiko asioita korjata vai ei.

Vierailija
37/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen fiksun oloinen mies on kyllä tämä AP:n tapaus.

Vierailija
38/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti ap kerro montako kertaa olet maininnut exän? Mainita voi pari kertaa, mutta ei yhtään enempää.

Vierailija
39/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan huomaamattasi maininnut exäsi lähes joka keskustelun yhteydessä?

Olen ollut naisen kanssa, joka oli mainitsemassa exästään vähän väliä jotain. Oltiin tuolla exän kanssa ja sit tehtii sitä ja tätä jne jne. Mutta aidosti uskon ettei hän oikein edes tajunnut sitä itse. Hän oli läsnä meidän keskusteluissa aidosti ja tehtiin asiat meidän tyylillä, mutta se exäkin oli mukana. Kun mainitsin asiasta, että et vissiin ole vielä päässyt yli exästäs ja kuinka pitkä aika on todellisuudessa, kun olet ollut erossa, niin se lyheni parilla vuodella. Olin vähän kun kuuluisa laastari. En ollut mitenkään pahoillani todellakaan, mutta sanoin ettet ole yli päässyt vielä ja pitäskö sun käsitellä toi asia ihan kunnolla ilman ketään. Olet yksin ja ajattelet kaikki asiat ja hengähdät. Kun mainitsin tästä, niin hän ei ymmärtänyt aluksi paljon se exä oli mukana ajatuksissa.

Vierailija
40/44 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaistakin on nähty.

Siis aloitettu jo seurustelu ja tuolla syyllä lopetetaan? Outoa edes aloittaa, kun tuon tietää jo etukäteen.

Voihan sitä alussa olla ruusunpunaiset lasit silmillä ja sitten kun arki iskee, niin tajuaa, että tämä "isä" juttu ei taida olla mun juttu uudemman kerran.

Oikein pistää tuossa vaiheessa poikki suhde, sekä naista ja hänen lapsia kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi