Tarvitseeko ensimmäiseen terapeutin tutustumiskäyntiin jotenkin erityisesti valmistautua?
Asia on itselleni niin tärkeä ja olen valmis aloittamaan terapian.
Pohdiskelen tavoitteita tai mistä kaikesta lähtisin liikkeelle, jotta jonkinlaista kokonaiskuvaa saisi kiinni siitä mitä varten terapiaan olen hakeutunut.
Ehkä parempi, etten mieti liikaakaan vaan annan asioiden tulla juuri sellaisenaan kuin asiat ovat mutta vain pintapuolisemmin nyt.
Kyse on traumoista ja niiden vaikutuksista minäkuvaani jne.
Hieman jännittää osaanko ilmaista asiani kuten pitääkin.
Kertokaa viisaammat ja kokeneemmat, mitä tulisi huomioida vai annanko mennä lähinnä omalla painollaan?
Kommentit (2)
Riippuu vähän, minkä tyyppinen ihminen olet. Itse menen jännittämisestä tai vaikka väsymyksestä sen verran hajanaiseksi ja lukkoon, että ehdottomasti tarvitsisin mukaan etukäteen huolella laaditun listan ongelmistani ja muistiinpanot ylipäätään siitä mitä haluan sanoa. Joku toinen on siellä ihan rento-Reiska tai muuten niin koosteinen ja supliikki, että saa asiansa esitettyä riittävän selkeästi ja ytimekkäästi ilmankin "apupapereita".
Minä olen pessyt pimppini ennen terapiakäyntiä. Voihan terapiakäynti muuttua naimahommiksi.