Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Vihaan lasten isää ja se purkautuu lapsiin.....

Vierailija
11.04.2015 |

Yli 10v lasten isän kanssa olivat ihan helvettiä. Erosta on jo lähes saman verran aikaa ja luulin jo vuosien aikana käyneissäni erinäisissä terapioissa käsitelleeni henkisesti rikkoneesta, väkivaltaisesta suhteesta jääneet traumat, mutta.. Lapsissa on tietenkin isänsä piirteitä ja en voi sietää niitä! Jotkut heidän käyttämänsä sanamuodot, ilmeet, asenteet.. Menen ihan pakokauhuiseen tilaan! Tulee vanha pelko, että helvetti jatkuu ja hengenlähtö lähellä!

Tää on kauheeta, haluan rakastaa lapsiani kokonaisina ja hyväksyä heidät juuri sellaisina kun he ovat, mutten pysty!

Mitä tehdä?

Lapset tietenkin kärsii tilanteesta, minkäs he geeneilleen ja opituille malleilleen voivat.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
2/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:26"]

Yli 10v lasten isän kanssa olivat ihan helvettiä. Erosta on jo lähes saman verran aikaa ja luulin jo vuosien aikana käyneissäni erinäisissä terapioissa käsitelleeni henkisesti rikkoneesta, väkivaltaisesta suhteesta jääneet traumat, mutta.. Lapsissa on tietenkin isänsä piirteitä ja en voi sietää niitä! Jotkut heidän käyttämänsä sanamuodot, ilmeet, asenteet.. Menen ihan pakokauhuiseen tilaan! Tulee vanha pelko, että helvetti jatkuu ja hengenlähtö lähellä!

Tää on kauheeta, haluan rakastaa lapsiani kokonaisina ja hyväksyä heidät juuri sellaisina kun he ovat, mutten pysty!

Mitä tehdä?

Lapset tietenkin kärsii tilanteesta, minkäs he geeneilleen ja opituille malleilleen voivat.

[/quote]

Ongelma on sinussa eikä lapsissasi tai miehessäsi. Vain sinä voit muuttaa itsesi ja päästää irti kymmenen vuoden takaisesta erostasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on että vanhemmat purkaa pahan olonsa aina lapsiin? Liittyi se parisuhdekriiseihin tai töihin. Jopa vakaissa avioliitoissa ennemmin vuodatetaan se kuona viattomalle jälkikasvulle. 

Vierailija
4/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:33"]

Ongelma on sinussa eikä lapsissasi tai miehessäsi. Vain sinä voit muuttaa itsesi ja päästää irti kymmenen vuoden takaisesta erostasi. 

[/quote]

Tästä täysin tietoinen. Ja tämän pyrkinyt lapsillekin tekemään selväksi.

(Paitsi, etten voi isäänsä puhtoiseksi väittää, se olisi valetta ja kun lapset ovat itsekin saaneet tuta hänen käytöksestään siinä määrin, etteivät itsekään halua hänen kanssaan olla tekemisissä.)

Kysynkin nyt neuvoa, että miten siitä vihasta pääsee irti?

Vierailija
5/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi eivät valinneet isäänsä, sinä valitsit.
Oma äitini vihaa isääni. Valittaa ja vinkuu minulle isästäni vieläkin vaikka isä on kuollut 30 v sitten. Kun olin lapsi, pahin moite tai haukkuminen äidiltä oli "oot ihan kuin isäs". Opin vain vihaamaan äitiäni.

Vierailija
6/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko muuta vaihtoehtoa kuin antaa anteeksi.  Helppoa se ei ole mutta uskoisin siitä paranemisen lähtevän.

Vierailija
7/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:33"]

[/quote]

(Paitsi, etten voi isäänsä puhtoiseksi väittää, se olisi valetta ja kun lapset ovat itsekin saaneet tuta hänen käytöksestään siinä määrin, etteivät itsekään halua hänen kanssaan olla tekemisissä.)

[/quote]
Ehkä lapset vain haluavat miellyttää sinua ja siksi "eivät halua" tavata isäänsä.

Vierailija
8/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:41"]

Lapsesi eivät valinneet isäänsä, sinä valitsit. Oma äitini vihaa isääni. Valittaa ja vinkuu minulle isästäni vieläkin vaikka isä on kuollut 30 v sitten. Kun olin lapsi, pahin moite tai haukkuminen äidiltä oli "oot ihan kuin isäs". Opin vain vihaamaan äitiäni.

[/quote]

Tästä valinnasta syyllisyyttä tunnen ja myös lasten itkusta miksi heillä on tommonen isä. Mitä voin sanoa muuta kuin että valitsin tyhmästi. Oon koittanu kanssa sanoa, että jos ei mitään muuta hyvää heidän isänsä ole tässä maailmassa tehnyt, niin ainakin nuo lapset. Se on parasta, mitä ihan oikeesti hänestä voi sanoa. Lapset inhoo itseään, kun muistuttavat isäänsä :(

Vierailija
9/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:43"]

Ehkä lapset vain haluavat miellyttää sinua ja siksi "eivät halua" tavata isäänsä.

[/quote]

Isä itse heitti lapset luotaan ulos, siksi eivät enää halua sinne väkisin tupata. 

Vierailija
10/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:41"]

Lapsesi eivät valinneet isäänsä, sinä valitsit. Oma äitini vihaa isääni. Valittaa ja vinkuu minulle isästäni vieläkin vaikka isä on kuollut 30 v sitten. Kun olin lapsi, pahin moite tai haukkuminen äidiltä oli "oot ihan kuin isäs". Opin vain vihaamaan äitiäni.

[/quote]

Lapset inhoo itseään, kun muistuttavat isäänsä :(

[/quote]

Näetkö mitä olet saanut aikaan...

Vierailija
11/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:33"]

[/quote]

[/quote]

Olisin sanonut, että aika parantaa haavat, mutta sinulla on kulunut erostasi jo kymmenen vuotta. Ilmiselvästi vellot itse kaunassasi ja vihassasi, eikä aika paranna. Sinun pitää antaa anteeksi ja henkisesti jättää taaksesi painolastisi.

Vierailija
12/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:59"]

[/quote]

Kiitos vastauksestasi. Miten ajattelit, että tuo toteamuksesi on avuksi tässä tilanteessa? Vai etkö jotenkin ole tajunnut, että syyllisyydentuntoa tästä kaikesta minulta ei ainakaan puutu? Syyllisyydessä kieriskelemiseni kun ei ole auttanut eikä tilannetta parantanut.
Jotain neuvoja ja apua tässä olen aloituksesta lähtien kysellyt, että jos sinulta löytyy semmoisia, niin niitä kiitos.

Vierailija
13/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:59"]

[/quote]

Kiitos vastauksestasi. Miten ajattelit, että tuo toteamuksesi on avuksi tässä tilanteessa? Vai etkö jotenkin ole tajunnut, että syyllisyydentuntoa tästä kaikesta minulta ei ainakaan puutu? Syyllisyydessä kieriskelemiseni kun ei ole auttanut eikä tilannetta parantanut.
Jotain neuvoja ja apua tässä olen aloituksesta lähtien kysellyt, että jos sinulta löytyy semmoisia, niin niitä kiitos.

[/quote]

Yritit niin kovasti saada perusteltua meille tuntemattomille kuinka eksäsi on huono, ettet huomannut tulleesi paljastaneeksi samalla jotain hyvin epäedullista itsestäsi. Koeta jo päästää siitä eksästäsi henkisesti irti. Annat anteeksi ja jätät henkisesti taaksesi.

Jos hyminää toivoit, tulit väärälle palstalle.

Vierailija
14/14 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:03"]

Olisin sanonut, että aika parantaa haavat, mutta sinulla on kulunut erostasi jo kymmenen vuotta. Ilmiselvästi vellot itse kaunassasi ja vihassasi, eikä aika paranna. Sinun pitää antaa anteeksi ja henkisesti jättää taaksesi painolastisi.

[/quote]

Mutta miten?
Olen käynyt psykoterapiassa usean vuoden ajan. Miten voi antaa anteeksi julmuudet itseä ja lapsia kohtaan ja jotenkin saada ne pois solumuistista, ettei hengenmenetyksen pelko ja paniikki aktivoidu eksästä muistuttavissa tilanteissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi