Lapseton, milloin tajusit valinneesi väärin?
Kommentit (57)
Silloin, kun olin jo 38v, enkä enää voinut saada lapsia. Tuota aiemmin en halunnut. Lapsettomaksi jäin, vaikka hoidoissa käytiin, eikä syytä löytynyt. Nyt lapsettomuus kirvelee joka kerta kun näen pieniä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:43"]Olen 44-vuotias ja en ole vielä tajunnut. [/quote] Voi raukka reppana parka! Otan osaa.
[/quote]
No, onhan tässä vielä aikaa tajuta.
44-vuotias.
Lapsettomuutta katuva vela on taruolento xD
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:55"]Silloin, kun olin jo 38v, enkä enää voinut saada lapsia. Tuota aiemmin en halunnut. Lapsettomaksi jäin, vaikka hoidoissa käytiin, eikä syytä löytynyt. Nyt lapsettomuus kirvelee joka kerta kun näen pieniä.
[/quote]
No mutta sait mitä halusit, eikös?
Onneksi ei mennyt siihen pisteeseen asti. Olisi katkeraa huomata sellaista. Mutta kauan emmin kyllä, onko minusta vanhemmaksi. Ymmärrän silti oikein hyvin heitä, keille se on oikea valinta.
Tuskinpa saat kovasti aitoja vastauksia. Ne lapsettomat, jotka ovat tajunneet "valinneensa väärin" ovat nykyään vanhempia. Ne meistä, jotka ovat olleet tarpeeksi varmoja päätöksestään hankkiakseen sterilisaation, eivät tutkimusten mukaan kadu päätöstään juuri koskaan.
Mutta netissä kuka tahansa voi tietysti väittää mitä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:43"]Olen 44-vuotias ja en ole vielä tajunnut. [/quote] Voi raukka reppana parka! Otan osaa.
[/quote]
No, onhan tässä vielä aikaa tajuta.
44-vuotias.
[/quote]
No ei kyllä ole enää. Juna meni jo. Poistit itses geenipoolista.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:43"]Olen 44-vuotias ja en ole vielä tajunnut.
[/quote] Samanikäinen olen ja komppaan edellistä:)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:36"]Lapsellinen, milloin tajusit valinneesi väärin? [/quote] Ei kukaan kadu omia lapsiaan. Mutta mitäpä muuta voi olettaa jos äidinrakkaus on vieras käsite.
[/quote]
Niin, syyllistätkö sä vielä lapsiakin, jos heidän äitinsä ei ole heitä rakastanut? Tai kaikille se ei silti tietenkään jätä äidinrakkautta vieraaksi käsitteeksi, mutta esim. minulle on jättänyt. Silti mulla on lapsia, mutta taistelen asian kanssa oikeastaan päivittäin. Erittäin hyvä homma, jos joku on siksi vela, että saa elää ilman tällaisen asian kanssa taistelua. Ihan varmasti mullekin äidinrakkaus ois ihan tuttua, jos olisin kokenut tulleeni rakastetuksi. Noin! Oletko nyt tyytyväinen?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:13"]
Tuskinpa saat kovasti aitoja vastauksia. Ne lapsettomat, jotka ovat tajunneet "valinneensa väärin" ovat nykyään vanhempia. Ne meistä, jotka ovat olleet tarpeeksi varmoja päätöksestään hankkiakseen sterilisaation, eivät tutkimusten mukaan kadu päätöstään juuri koskaan.
[/quote]
Miksi kukaan tulisi väittämään sellaista?
Vittu, kun säälittäviä:) En ikinä palkkaisi henkilöä, joka ei halua lapsia, koska se kertoo paljon ihmisestä. On yksi ollut palkattuna enää en samaa virhettä tee. Ei mitään vastuuntuntoa ja työt tehty miten sattuu vaikka uskotteli itelleen toisin.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:43"]Olen 44-vuotias ja en ole vielä tajunnut.
[/quote]
Voi raukka reppana parka! Otan osaa.
[/quote]Itse olet reppana, kun et ymmärtänyt ap kysymystä ja tyhmyyttäsi eksyit väärän ketjuun kauhukakaralaumasi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:19"]
Vittu, kun säälittäviä:) En ikinä palkkaisi henkilöä, joka ei halua lapsia, koska se kertoo paljon ihmisestä. On yksi ollut palkattuna enää en samaa virhettä tee. Ei mitään vastuuntuntoa ja työt tehty miten sattuu vaikka uskotteli itelleen toisin.
[/quote]
Eh... kukahan se on nyt säälittävä? Aivan samaa voi sanoa lapsellisista ihmisistä, ainakin minun kokemukseni perusteella kanssatyöntekijöistä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:18"]
[/quote]
[/quote]
Provosoidakseen vapaaehtoisesti lapsettomia ja levittääkseen käsitystä, että velat katuisivat lapsettomuttaan. Mitätöidäkseen vapaaehtoisesti lapsettomien elämänvalintoja. Vapaaehtoisesta lapsettomuudesta kirjoitetaan tällä palstalla välillä todella ikävästi. Ainakin yhtä kirjoittajaa aihe tuntuu loukkaavan henkilökohtaisesti.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:19"]
[/quote]
Kerran mäkin tapasin yhden vittupään, sen nimi oli perttu.
Vihaan kaikkia perttuja, vittu mitä kusipäitä kaikki pertut.
En ole valinnut väärin vaan päinvastoin tehnyt hyvän päätöksen skipatessani lasten hankinnan kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:23"]
[/quote]
[/quote]
Provosoidakseen vapaaehtoisesti lapsettomia ja levittääkseen käsitystä, että velat katuisivat lapsettomuttaan. Mitätöidäkseen vapaaehtoisesti lapsettomien elämänvalintoja. Vapaaehtoisesta lapsettomuudesta kirjoitetaan tällä palstalla välillä todella ikävästi. Ainakin yhtä kirjoittajaa aihe tuntuu loukkaavan henkilökohtaisesti.
[/quote]
No, sellaista en ole ketjussa nähnyt. Aika harvoin muutenkaan tuntuu, että tuollaista valehtelua palstalla näkyisi, se kun tahtoo olla läpinäkyvää.
46 v. miehenä harmittaa, että vaimoni ei voi saada lapsia.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No, sellaista en ole ketjussa nähnyt. Aika harvoin muutenkaan tuntuu, että tuollaista valehtelua palstalla näkyisi, se kun tahtoo olla läpinäkyvää.
[/quote]
Niin, se valehtelu, jonka kykenet huomaamaan, tahtoo olla läpinäkyvää. Muustahan et tiedä.
Minä taas tiedän, että täällä on kirjoittaja tai kirjoittajia, jotka suhtautuvat hyvin vihamielisesti vapaaehtoiseen lapsettomuuteen. Kerran eräs heistä tuli ketjuun, jossa kerroin omasta lapsettomuudestani, alkoi esiintyä minuna ja kirjoitti kaikenlaista roskaa.
Koska tänne kirjotietaan nimettömänä, yksikin sinnikäs kirjoittaja voi tehtailla vaikka kuinka monta tekaistua viestiä.
Minä en ole valinnut, mutta naiset tuntuvat olevan kovin yksimielisesti valinneet puolestani, etten tule saamaan lapsia.