Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies veti herneen nenään auton/bussin käytöstä

Vierailija
11.04.2015 |

Mitä mieltä olette arvon raati?

Meillä on kaksi autoa. Lähinnä siksi, että miehellä on vuorotyö ja hän ei pääse kaikista vuoroista/vuoroihin julkisilla. Minä puolestani pääsisin, mutta tällöin on vaihtoehtoina aamulla 1 bussivuoro ja illalla kotiin 2 vuoroa. Minulla on kuitenkin liukuva työaika, joten voin mennä töihin vaikka kuudeksi (kuten usein nyt teen) tai olla vaikka kl 20 asti töissä, jos siltä näyttää ja vastaavasti voin tehdä myös lyhyen päivän ja lähteä jo kl 14 töistä.

Mies jankuttaa jatkuvasti, että toinen auto pitäisi myydä pois, koska pääsen niiiin hyvin bussilla kulkemaan. Sanoi, että kyllä hänkin sitten päivävuoroihin voisi joskus mennä bussilla. Mutta hän ei yhtään mieti, että kun hän on illassa tai viikonloppuvuorossa, olen minä lasten kanssa sitten vain kotona. Eli en pääse viemään lapsia harrastuksiin, en kauppaan, en viemään kaverikylään tms., koska se ainoa auto olisi hänellä.

No, hain sitten bussiaikaulut hänen työpaikalleen ja näytin, että kyllä säkin voit välillä mennä iltavuoroon tai aamuvuoroon bussilla. Sanoi, että joo, jos mulla on joku koulutuspv tms, mutta ei muuten. Kysyin sitten, että miksi vaadit sitten autosta luopumista, jos itse et ole valmis joustamaan ja eikö ole tyhjän puhumista, että pärjätään yhdellä autolla, jos hänellä on se ainoa auto koko ajan ja minä kuljen bussilla ym. Ja että meidän pitäisi sitten vaikka puoliksi jakaa se auto (esim. minä autolla pari päivää ja hän kolme päivää töihin). Mies veti pultit, ei suostunut puhumaan. Jatkoi sinnikkäästi, koska halusin saada pointtini läpi (eli, että mies on itsekäs), ja mies painui ovet paukkuen yläkertaan. On ollut siellä nyt viimeiset 3t, kun olen hoitanut lapset, tehnyt ruuan ym. Edelleen mököttää. Hänen luokseen en mene, koska mielestäni hän on väärässä.

Suuri murhe, eikä maailman loppu ole, miehelle mökötys on tyypillistä, itse mieluummin riitelen asian loppuun. Erilaisia siis olemme.

Kuka tässä on oikeassa/väärässä? :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas.

Meillä toinen auto on parempi auto eli jotain 16000e arvo tällä hetkellä ja toinen on ns. kakkosauto, ehkä jotain 4000e. Voitte varmaan arvata kummalla ajan. Molemmat autot on yhteisomistuksessa. Rahat, autot, ihan kaikki on meillä yhteistä, ei ole kyse siitä, kuka maksaa ja mitä. Yhteisistä rahoista siis menee myös huollot, vakuutukset ja bensat. Kakki menot ja tulot on yhteisiä ja yhteiseen hyvään. Itseasiassa minä tienaan hitusen paremmin kuin mies, mutta se ei ole nyt oleellista. Eikä me riidellä siitä, että toinen tuhlaa enemmän kuin toinen, rahan käyttö on aika samanlaista.

Mies haluaisi nimenomaan taloudellisista syistä myydä toisen auton. Jotta päästäisiin enemmän lomareissuille, voisi helpommin käydä kylpylöissä, ostella vaatteita tms. Ja minä taas arvosta sitä, että arki sujuu helposti. Lähimpään kauppaan on 5km (joo bussilla pääsee sinne, mutta jos ostan useamman kassin ruokaa ja on kaksi lasta mukana, niin myönnän auton olevan helpompi vaihtoehto).

Pysyn kannassani. Mies tuli alas vihdoin yläkerrasta ja oli vähän jäykkä. Hiljalleen alkoi puhua muista asioista. En ole jaksanut yrittää puhua tästä aiheesta. Tod.näk. taas lähipäivinä kinastellaan samasta aiheesta. Mies näkee vain oman kantansa, muttei itse lähtisi ikinä bussilla lasten kanssa kauppaan noin esimerkiksi.

Vierailija
2/16 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kannassasi. Voithan myös ehdottaa että jos toinen auto myydään, se on joka toinen viikko sinulla, joka toinen viikko miehelläsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pysty ajatella asioita toisten kannalta. Usko jo.

Vierailija
4/16 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kannassasi. ärsyttävä itsekeskeinen ukko sulla.

Vierailija
5/16 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 6 autoa talossa, vaikka ei tarvita kuin yhtä. :D

Vierailija
6/16 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä varmasti ole ainoa asia, jossa mies yrittää saada tahtonsa läpi mököttämällä.

Kerro, että mies saa myydä oman autonsa jos haluaa, sinä voit kyllä lainata hänelle omaasi tarvittaessa. Kai ne kaksi autoa ovat erikseen siten, että toinen on miehen ja toinen sinun?

Vierailija
7/16 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa logiikkaa ap, hyvä, olet oikeassa, pidä (tasa)puolesi, osaat perustella ja ajatella, sinua ei viedä kuin pässiä narussa!

Vierailija
8/16 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistatko toisen auton? Jos kyllä ja maksat myös siitä aiheutuvat kulut niin miehelläsi ei ole sananvaltaa. Jos taas molemmat ovat miehen, niin myyköön toisen, ostat sitten oman.

Vierailija
9/16 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna myydä pois, osta itsellesi oma auto sitten tilalle. Sellainen kuin itse haluat. Mies ei sitten koske autoosi.

Vierailija
10/16 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies haluaa myydä toisen auton? Onko teidän taloudellinen tilanne sellainen, että auto kannattaisi siksi myydä? Miksi et pääsisi kauppaan ilman autoa? Onko lähin kauppa niin kaukana ettei sinne pääse kävellen, vai onko kyse ennemmin siitä, että kaupassa käynti on kivempaa ja helpompaa autolla?

En nyt tässä tarkoita puolustaa miestäsi, mutta tällaiset jutut vaikuttavat siihen, kumman kannan itse katsoisin oikeammaksi. Jos taloudellista syytä auton myymiseen ei ole ja sinä vastaat auton kuluista ja lisäksi autottomuus todella sitoisi sinut kotiin, en kannata auton myymistä. Toisaalta taas jos yhdelläkin autolla pärjää ja perheessä olisi muitakin rahareikiä kuin kahdesta autosta maksaminen, voisi toisen myyminen ollakin aiheellista.

Vierailija
11/16 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi autoa. Toinen sellanen vähän parempi ja toinen sitten parin tonnin kosla. Jälkimmäinenkin toki ihan turvallinen, mutta siinä ei ole mitään kalliita vakuutuksia. Vain liikennevakuutus. Ei se nyt niin älyttömän kallista ole pitää kahta autoa jos toinen saa olla vähän huonompi jossa ei kovia kuluja.

Tahtoo sanoa, että jos teillä on kaksi kallista autoa niin myykää toinen pois ja ottakaa joku halvempi tilalle. Ajakoon se sillä paremmalla kellä on tärkeämpi meno.

Vierailija
12/16 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei ole mies, joka käy lasten kanssa kaupassa ilman autoa?

Vierailija
13/16 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta autosta voitte luopua, mutta sitten kumpikin kulkee bussilla töihin ja sillä on auto joka on lasten kanssa. Tämä on vähän turvallisuusasiakin. Jos tapahtuu joku vahinko tai lapsi sairastuu, niin taksillako sitä lähdetään käyttämään terveyskeskuksessa, jos ei ole autoa?

Kyllä se lapsiperheessä on kätevämpää että kummallakin on auto käytössä. Sehän nyt on viho viimeinen vaihtoerto että ainoa auto on toisen työpaikan parkkipaikkalla tyhjän panttina.

Vierailija
14/16 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyköön omansa, pidä sinä omasi.

Vierailija
15/16 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tasan samaa mieltä kanssasi siitä että mielummin satsaan jokapäiväisen arjen sujumiseen. Mitkään lomatkat eivät korvaa sitä että elämä on joka päivä helpompaa.

Vierailija
16/16 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä mies kokeilemaan kauppareissua bussilla lasten ja pitkän ostoslistan kanssa. Jos ei suostu niin sanot että joo, taidat ymmärtää että se on tosi vaivalloista. Jos suostuu niin sanot että jos reissu sujuu hyvin niin saa jatkossakin tehdä ostokset. Jos ei suju niin näkeepähän että tarvitaan kaksi autoa.