Miksi ihmeessä ostatte pesukoneita, joissa linkous alle 1600 kierrosta?
Miksi monella tuntuu olevan pesukoneena lelu, jossa linkous alle 1600 kierrosta?
Kommentit (19)
Mulla on 1400 rpm, mutta en uskalla käyttää ku 1200rpm ja sekin on jo hurjaa
Koska läheskään kaikki vaatteet ei kestä kovaa linkousta.
Meillä on tilaa kuivata pyykkiä eikä niitä vaatteita tarvi myllyttää pilalle.
Miksi pitäisi lingota noin kovaa? Kuluttaa vaatteita turhaan.
Laitan linkouksen yleensä tonniin vaikka kone pystyisi parempaankin. Joskus pesen ilman linkoustakin, on aivan pestävistä materiaaleista kiinni. Kaikki kun eivät sitä vettä niin tolkuttomasti ime, että vielä alle 1600rpm:n linkouksella olisivat vettä valuvia...
Linkkien tulokseen ainakin myyjän mukaan vaikuttaa muukin kuin tuo lukema.
Hahaaa, oonkin joskus ihmetellyt MITEN jotkut saavat vaatteensa niin nopeasti nyplääntymään :D
Mäkään en tajua, mille pyykille oikein käytät tollasia linkouskierroksia! Pesen tosi monet vaatteet hienopesulla joko ilman linkousta tai max 700. Lakanat ym. kestävämmät kammppeet linkoaa sitten 1000-1200. Hirveä meteli lähtee jo siitäkin, kerrostalossa nolotti kun pesukone hyppi ja pomppi lakanapyykin aikaan...
Koska ostin pesukoneen, en hiomarumpua.
Onko tuo 1600 rpm linkous kalliskin ominaisuus? Voisiko AP olla niin, että ihmiset eivät ole valmiita maksamaan siitä?
Itse en ymmärrä ihmisiä, joilla on autona lelu jossa on alle 800 hv. En myöskään ymmärrä ihmisiä, joilla kotina lelu, jossa on tilaa alle 400 m^2.
Myllyttäisin vaikka kuinka kovalla teholla, ellei mulla olis tällaista lelukämppää, jossa palaa sulakkeet yli 800 kierroksen linkouksella.
Mulla on 1200 kierrosta ja hyvin riittää. Kylpyhuoneessa pyykit kuivaa 10-12 tunnissa. Usein pesen kuitenkin talonyhtiön pesutuvassa, jossa saan viikon pyykit hoidettua kuivaksi asti 2-3 tunnissa eli suurinpiirtein samassa ajassa kuin kotikoneen valkopesuohjelma pelkästään.
Yli 1400 kierrosta minuutissa linkoavissa koneissa hajoaa laakerit melko nopeasti. Tästä syystä ammattikoneissa ja pesulakoneissa tuo on maksiminopeus.
No, AP varmasti ostaa uuden kun kerran rahaa on. Ja silittää innoissaan kasan ryppyisiä paitoja kun kuivuivat melkein vartin nopeammin sen 1600 kierroksen linkouksen ansiosta :D
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:47"]
Mäkään en tajua, mille pyykille oikein käytät tollasia linkouskierroksia! Pesen tosi monet vaatteet hienopesulla joko ilman linkousta tai max 700. Lakanat ym. kestävämmät kammppeet linkoaa sitten 1000-1200. Hirveä meteli lähtee jo siitäkin, kerrostalossa nolotti kun pesukone hyppi ja pomppi lakanapyykin aikaan...
[/quote]
Kone ei ole tasapainossa, jos se pitää kamalaa meteliä linkouksen aikana.
Minulla ei kone linkoa, kuin max. 1200rpm ja sillä saa lakanat jo tosi kuivaksi. Perusvaatteet pyörii hyvin 800rpm.
Mihin tarvitsee nopeampaa linkousta? Minä linkoan aina 400 tai 800 kierroksella.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:47"]
[/quote]
Kone ei ole tasapainossa, jos se pitää kamalaa meteliä linkouksen aikana.
Minulla ei kone linkoa, kuin max. 1200rpm ja sillä saa lakanat jo tosi kuivaksi. Perusvaatteet pyörii hyvin 800rpm.
[/quote]
Oli/on nykyäänkin siinä pesukoneen alla ihan tasanen lattia, kone kylläkin on vanha kuin raato.. :) Mutta just kävin äidilläni pesemässä peitot (hänellä isompi pyykkikone) ja laitoin linkoamaan 1200. Niin vain sekin uusi pesukone tasaisella alustalla möykkäsi, kyllä siitä mun käsityksen mukaan yleensä ääntä lähtee kun kone linkoaa?
MIksi pyykkejä pitäisi myllyttää 1600 rpm?? vähempikin riittää