Mitä teidän työnantaja ajattelee siitä, että työpäivinä roikutte Vauva-palstalla ja näytätte työaikaa täällä olemiseen?
Outoa kuinka täällä kritisoidaan vaikkapa varhaiskasvatuksen henkilökuntaa ihan jo siitä, että vaihtavat sanasen siellä päiväkodin pihalla keskenään (korona-aikana kun eivät sisälläkään oikein toisiaan näe) ja sitten sama kritisoiva porukka pyörii työaikanaan täällä Vauva-palstalla jauhamassa kaikenlaista, myös pazkaa. Ja siitä ei taatusti työnantajat haluaisi palkkaa maksaa tai ole työsopimuksessa sovittu.
🤔🤔🤔
Kommentit (44)
Töitä ja työaikoja on erilaisia. Vaikka kuinka olisi työpäivä, voi jollain olla iltavuoro. Työpäivän aikana on myös taukoja ja tauoillaan saa tehdä mitä haluaa. On myös paljon ihmisiä, joilla ei varsinaista työaikaa ole tai on vuosityöaika. Ei silloin työnantajaa kiinnosta mitä kukakin milloinkin tekee, kunhan työt tulee tehtyä.
Meillä on kyllä nimellinen työaika, mutta työajalla saa kyllä surffata netissä ja hoitaa omia asioita kunhan työt ei siitä kärsi. Työ on vaativaa ajatustyötä, eikä sitä voi suorittaa mekaanisesti, joten taukoja saa pitää kun siltä tuntuu. Vauvapalstalla surffaaminen on just hyvää aivot narikkaan nollausta ja sen jälkeen on hyvä taas keskittyä vaativaan ajatustyöhön :)
Lomarahanvaihtovapaita vietän tämän viikon. Ei tykännyt huonoa siitäkään, kun sanoin meneväni keskiviikkona tekemään vuoden vaihteen aputöitä yhteen toiseen paikkaan, tosin se ei millään tavoin kilpaile oman alani kanssa eikä sinne ole edes mahdollista työlllistyä, kun koko paikka on lopettamassa.
Ei duunarillakaan ole ta hengittämässä niskaan. Sitä kiinnostaa, että työ on tehty.
Olen aika otettu, että luulit mun käyvän töissä tällä hetkellä.
Jos olisin töissä niin tekisin kyllä töitä enkä selaisi tätä tai muutakaan nettiä. Tauoilla Facebookit, uutiset ja muut tärkeämmät.
Fyysistä työtä tekeviä täällä ei näy.
Palsta on täynnä korkeasti koulutettuja suojatyöpaikoilla. Koneella tehtävä työ ei ole oikeaa työtä. Toimistotyöntekijät, streamaajat, vaikuttajat, kirjastotyöntekijät...
Roikkuvat sitten täällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kotirouva. Ei minua kukaan kyttää.
Ei vai.....
Vierailija kirjoitti:
Palsta on täynnä korkeasti koulutettuja suojatyöpaikoilla. Koneella tehtävä työ ei ole oikeaa työtä. Toimistotyöntekijät, streamaajat, vaikuttajat, kirjastotyöntekijät...
Roikkuvat sitten täällä.
25 on fyysisessä työssä. Nyt lomalla, mutta töissäkin on reilusti aikaa vauvapalstailla.
Lomapäivällä täällä roikun, töissäkäyvälle niitäkin kertyy.
Vierailija kirjoitti:
Roikkuvat sitten täällä.
Mä teen fyysistä työtä, olen hoitoalalla töissä. Tänään menen iltavuoroon kolmen päivän vapaiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä meidän työajat tiedät?
Niin, tokihan te kaikki olette iltavuoroon menossa tai peräti yövuoroon. Jep.
Ei tämä palsta olisi näin vilkas ellette päivätoimisto ymv työläiset käyttäisi täällä roikkumiseen työaikaanne.
Mun työaika alkaa klo 14.30. Minä en myöskään omaa samaa kristallipalloa kuin ap, joka kuvittelee tietävänsä ketkä yksilöt kritisoivat varhaiskasvatusta ja samat tyypit sitten tekevät jotain muutakin. Tällä palstalla myös ehtii olemaan koululaiset, kotiäidit, eläkeläiset, lomalaiset, syrjäytyneet, opiskelijat, yksityisyrittäjät ja monet muut. Ja palataan asiaan illemmalla, minäkin voin surffailla netissä hiljaiseen aikaan kun ei ole töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roikkuvat sitten täällä.
Mä teen fyysistä työtä, olen hoitoalalla töissä. Tänään menen iltavuoroon kolmen päivän vapaiden jälkeen.
Sama täällä, aina olen tehnyt fyysistä työtä. Olen postinlajittelija.
Jaa-a en tiedä mitä ajattelisi jos tietäisi mutta kun ei saa koskaan tietää :) Olen kerran nähnyt pomon silloin kun tein työsopimuksen 5 vuotta sitten :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä palsta olisi näin vilkas ellette päivätoimisto ymv työläiset käyttäisi täällä roikkumiseen työaikaanne.
Esim mun työaika on 10–18 ke–ma. En tee iltaa, en yötä.
Olen lomalla, leputan hieman aivoja kun olen kirjoitellut ja ajellut juonta aivot kuumana monta tuntia.
Töissä on kokoqjan luppoaikaa ja tänne on kans kiva kirjoitella omia mielipiteitä ja ajayuksia milloin mistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim mun työaika on 10–18 ke–ma. En tee iltaa, en yötä.
Korjaan; ke–su. Tänään ma en siis ole töissä ollenkaan.
Yrittäjänä olen itseni herra. Ei siis kuulu aloittajalle tai kenellekään muullekaan, missä kohtaa kelloa työni teen.
No se notkuu itsekin, joten ei paljon kiinnosta mun notkumiset :D pääasia että hommat hoituu ajallaan. Ei hyvää pomoa muu kiinnosta.
Niinpä!
Mutta on ne siellä päiväkodissa kyllä huonoja työntekijöitä eivätkä sitä isoa palkkaansa ansaitse, kun siellä ulkoillessa saattaa turpavärkki ohimennen vähän laulaa.
Touche ap!