Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ota kolmatta rokotusta etten kuormita terveydenhoitoa

Vierailija
27.12.2021 |

Sairastelen vain kotona jos tulee pieniä oireita.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisasta.

Vierailija
2/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla radiossa sanoivat koronapassille tullee 8kk voimassaoloajan. Kaupungi edellyttänyt treenitilassa koronapassia ja nykyisellään passini umpeutumassa keväällä. Varuiksi haen kolmannen rokotuksen, josko sillä pärjäisi ensi vuoden varmistaen treenimahdollisuuden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitä saa

Vierailija
4/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ottanut ensimmäistäkään enkä ota.

Vierailija
5/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika kolmannelle rokotukselle puolilta päivin. Käyn sen kyllä ottamassa. Mietin vaan koettaisinko vaihtaa Pfizerin Modernaan, niin saisi vahvemman suojan.

Vierailija
6/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä toimin samalla tavalla jo toisen rokotteen kanssa. Tauti ei ole paha, koska lääkärit suosittavat, että testeihinkään ei mennä. Lapsiani ei tulla rokottamaan, koska nyt on paljastunut, että korona ei ole kenellekään vaarallisempi kuin influenssa. Koronasta ei saa enää nykyisin edes sairauslomaa, töihin voi huoleti mennä lieväoireisena.

No et todellakaan tule pas ka pää kipeänä töihin edes normaalioloissa. Mikä vit tu sinua vaivaa, kun et sitä tajua.

Lieväoireisena ei tarvita testejä, joten ei voi osoittaa olevansa sairas. Ihan hyvin voi pienessä köhässä ja nuhassa olla töissä, uusimpien tietojen mukaan (THL, HUS) edes testiä ei tuolloin tarvita!

Vierailija
7/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistappa viisaat sanasi kun heräät teholla

Vierailija
8/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistappa viisaat sanasi kun heräät teholla

Jos heräät!

Vierailija
9/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aika kolmannelle rokotukselle puolilta päivin. Käyn sen kyllä ottamassa. Mietin vaan koettaisinko vaihtaa Pfizerin Modernaan, niin saisi vahvemman suojan.

Sillä ei sinänsä ole merkitystä, molemmat tarjoaa suojaa n. 3 kuukaudeksi omicronia vastaan. Aikavälillä 91-150 päivää rokotteen vaikutus kääntyy negatiiviseksi ja saat rokottamatonta todennäköisemmin koronan.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v2

Moderna tutkimusten mukaan antaisi vahvemman suojan. Immuniteetti ei käänny negatiiviseksi. Se voi pudota jollakin aikavälillä nollaan, mutta miinukselle se ei mene koskaan.

Vierailija
10/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä muuten otat.

Vierailija
11/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä toimin samalla tavalla jo toisen rokotteen kanssa. Tauti ei ole paha, koska lääkärit suosittavat, että testeihinkään ei mennä. Lapsiani ei tulla rokottamaan, koska nyt on paljastunut, että korona ei ole kenellekään vaarallisempi kuin influenssa. Koronasta ei saa enää nykyisin edes sairauslomaa, töihin voi huoleti mennä lieväoireisena.

No et todellakaan tule pas ka pää kipeänä töihin edes normaalioloissa. Mikä vit tu sinua vaivaa, kun et sitä tajua.

Lieväoireisena ei tarvita testejä, joten ei voi osoittaa olevansa sairas. Ihan hyvin voi pienessä köhässä ja nuhassa olla töissä, uusimpien tietojen mukaan (THL, HUS) edes testiä ei tuolloin tarvita!

Ole vit tu pää jo hiljaa. Ei töihin tulla kipeänä. Se sääntö on ollut aina.

Passi pysyy vihreänä, jos on köhä tai vaikka covid. Turha ånkyröidä virallista tietoa vastaan.

Vierailija
12/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei sinänsä ole merkitystä, molemmat tarjoaa suojaa n. 3 kuukaudeksi omicronia vastaan. Aikavälillä 91-150 päivää rokotteen vaikutus kääntyy negatiiviseksi ja saat rokottamatonta todennäköisemmin koronan.

Miten sä jaksat tätä disinformaatiota jakaa? Se nollataso ei ole rokottamaton vaan kaksi annosta saaneen alkuperäinen suojateho. Miten sä edes voi kuvitella rokotetun suojan voi an laskea alle rokottamattoman suojan? Fiksuna virologina sä tän helposti perustelet, eikö niin?

Vierailija
13/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nuo teholle pelottelijat. Meillä päin moni on jo sairastanut koronan ja kaikilla ollut lievä flunssa. Ei nuhassa oteta teholle! Sairastin ekojen joukossa ja ei ollut edes yhtä paha tauti kuin influenssa. Oli koronan eka versio, tutuilla ollut myöhempiä variantteja. Kukaan ei ole ollut teholla. Pahiten sairastui kaveri, joka oli ottanut kaksi rokotetta!

Vierailija
14/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan ja syy on täysin sama.

Rokotuksen tosin saan työterveydessä.

Vierailija
15/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketäpä arvelet kiinnostavan?

Minäkään en aio leipoa pullaa.

En aio matkustaa ainakaan tässä kuussa.

En aio käydä kampaajalla.

En syö tänään hampurilaista.

Tulen ilmoittamaan nämä päivittäin tälle palstalle. Jokaisesta oma viesti.

Vierailija
16/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain jouluaattona kolmospiikin. Nyt ei enää niin tätä riskiryhmäläistä ahdista tulevat pari kuukautta, kun omikron tulee leviämään rankimmin.

Vierailija
17/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastelen vain kotona jos tulee pieniä oireita.

Et halua kuormittaa terveydenhoitoa, mutta jos tulee vakavia oireita, soitat ambulanssin sijasta hautaustoimistoon, eli kunnioitan sinua vakaumuksesi vuoksi. Harvoin näkee kaltaistasi rokotevastaista, joka seisoo sanojensa takana, toivon loppuun asti myös.

Vierailija
18/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä jaksat tätä disinformaatiota jakaa? Se nollataso ei ole rokottamaton vaan kaksi annosta saaneen alkuperäinen suojateho. Miten sä edes voi kuvitella rokotetun suojan voi an laskea alle rokottamattoman suojan? Fiksuna virologina sä tän helposti perustelet, eikö niin?

Ne ei osaa lukea 😂 Ihan se siellä kerrotaan mikä se nollataso on, mutta, kun kaavio menee nollille, sopii rokotevastaisen agendaan paremmin väittää mitä sattuu. Rokottamaton luulee omaavansa suojan koronaa vastaan taivaan lahjana.

Vierailija
20/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän pitää nyt ottaa huomioon, että Delta on yhä se variantti, joka vie osan sairastuneista sairaalahoitoonkin, ja siihen on rokotteiden teho monella heikentynyt. Siksi se 3-piikki on ainakin riskiryhmäläisille tärkeä ja onhan siellä nuoriakin sairastuneita teholla.

Omikronista tiedetään niin vähän, että sekin voi vielä jotain yllätyksiä aiheuttaa.