Olen hidasälyinen, muita?
Tiedän olevani astetta hölmömpi. Vaikka koulussa olin noin kasin oppilas, olen silti hölmö.
En koskaan ymmärrä ensimmäiselläkin ohjeella mitään annettua tehtävää töissä/arjessa. Jos ohje on uusi. Työkaverit huikkaavat ymmärtävänsä heti ja tuntuu, että muille jää heti päähän kaikki. Minulle asian saa selittää useampaan kertaan.
Uudessa kaupungissa en osaa suunnistaa, kun reissukaveri osaa jo kättelyssä lähes kaiken.
Flowparkissa ryhmäohjauksessa, koko muu ryhmä ymmärsi valjaiden ja köysien perusidean, mutta minua sai opettaa pisimpään, että ymmärsin.
Pakohuoneissa en ymmärrä yhtäkään ohjetta eikä minusta ole sellaisissa mitään hyötyä.
Tässä esimerkkejä tyhmyydestäni. Onko täällä kaltaisiani?
Kommentit (16)
Mä en muista kasvoja... En osaa suunnistaa ja unohdan mitä piti tehdä ja ajatella.
Anti olla.
Joo. Kuulostaa ihan tutulta. Ihmiset hahmottavat asioita eri tavoin. Ei siinä sen kummenpaa....
Tällainen tyhmyys tuntuu hämmentävältä, nolottavaltakin. Jos tiedän tällaisen tilanteen tulevan, missä tiedän, etten tule ymmärtämään ohjeita, häpeän etukäteen. Häpesin myös teininä ajaa rinksaa kaveriporukan kanssa, koska saatoin eksyä kotikaupungissakin.
Olen hidas oppimaan. Autokoulussakin olin surkea, mutta lopulta kehityin hyväksi kuskiksi (tai näin on sanottu). Minulla on sellainen juttu, että jos saan treenata rauhassa ja pitkään, kehityn lopulta niin että pääsen muiden ohi lopulta. Sama koskee esimerkiksi kieliä tai vastaavaa. Olen vaan kankea aloittaja, itsevarmuus huono ja pyytelen anteeksi olemassaoloani.
Oletko ap kenties Sanna? Onko sinulla myös tyhjä katse...
Minulla on älyä, mutta se on hidasta laatua, eli olen hidasälyinen.
Tarvitsen paljon aikaa ohjeiden läpikäymiseen, ja jos joku hoputtaa selän takana, hommasta ei tule mitään. Olen silti pärjännyt hyvin työelämässä.
Älä määrittele itseäsi tyhmäksi, jos aivosi toimivat eri nopeudella kuin muilla.
Mä olen. Olen oikeasti ihan hiton tyhmä. Koulussa en tajunnut mistään mitään, keskiarvo oli jotain 7 luokkaa. Jos sain joskus kokeesta yli 7, pidin sitä hyvänä suorituksena. 10/9 en muista saaneeni kokeista koskaan. Matikasta todistukseen aina 5-6, kerran 7. En ymmärrä miten olen päässyt pois edes yläasteelta.
Osittain. En osaa lukea käyttöohjeita, eksyn joka paikkaan, jopa kauppakeskuksiin, lukemastani ei jää mitään mieleen. Toisaalta taas osaan päätellä asioita, syys-seuraus-suhteita, olen hyvä matemaattisesti, ja ihmisistä tunnistan kuka on luotettava ja 90 % epäilystäni, että tuohon ei voi luottaa on mennyt oikein. Valitettavasti myös parissa tapauksessa olen erehtynyt luulemaan ihmistä luotettavaksi, vaikka pieni aavistus on silloinkn ollut, että tälle ei pidä ihan kaikkea sanoa.
Sannahan se täällä. Aina yhtä hanskaa tunnistaa vauva.fi palstalta näitä onnettomia
Olen tyhmä, mutta olenkin mies, varsinkin suomalainen mies on tyhmä. Tarvitsisin naisen rinnalleni, kaikilla miehillä on nainen siksi he menestyy. Miehet sanoo että olen tyhmä koska mulla on pienet Munat. Naiset ei tykkää pienimunaisista miehistä, siksi mulla ei ole naista
Onhan ilkeys ja empatiakyvyn puutekin tyhmyyttä. Hidaskin oppiminen vie ihmistä kuitenkin eteenpäin. On rohkeaa käsitellä omia puutteitaan.
Hahmotushäiriö