Mitä kalaa syötte yleensä
Kommentit (32)
Sitä mitä meri meille antaa. Kalastetaan siis itse kalamme. Kyllä kaikki on alas mennyt ns. räkäkiiskistä taimeneen =)
Lohta, ei vaan tule tehtyä muuta. Joskus on tehty kuhaa ja ahventakin, mutta todella harvoin. Lohi uppoaa hyvin lapsillekin.
tuoretta kuhaa noin kolmesti viikossa.
Norjan lohta tai kirjolohta useimmiten. Harvemmin, mutta säännöllisesti myös siikaa, kuhaa, nieriää ja muikkuja.
Lapsena elin kampeloilla ja taimenilla, niitä tekisi mieli jos jostain saisi.
[quote author=" Tero" time="10.04.2015 klo 21:55"]
Lohi ja tonnikala.
[/quote]
Samat
Tonnikalaa, lohta, mummolassa ahventa ja silakkaa
Kuhaa, siikaa, ahvenia, silakkaa, muikkua. Haukea joskus, vaikka mulla onkin oppimista eri haukiruokien tekemisessä.
Pakasteseistä teen kalasoppaa. Pakastettuja kampelafileitä menee myös.
Viljeltyä lohta joskus esim. lohilaatikossa. Joskus saadaan Tenon villilohta ja se on ihan eri kala! :)
Eniten syön: Kirjolohta, silakkaa, seitiä, muikkuja ja ahventa. Joskus opiskeluaikana tuli syötyä mm. nieriää, punakampelaa ja miekkakalaa (kokki) ja söisin enemmänkin jos olisi halvempaa.
Sateenkaarirautua eli kauppanimeltään kirjolohta useimmiten. Joskus Norjan lohta ja toki aina välillä niitä pakasteiden puikkokaloja ja muita vastaavia. Kesällä, jos itse sattuu saamaan kiinni, niin ahventa tai haukeakin (laiskana kalastajana sattuu aika harvoin).
Yleisin ostamani Suomessa on kuha, turska, silakka, siika, muikku ja kirjolohi. Ulkomailla syön muita vaaleita kaloja ja luonnonlohta. Lempikalani on pietarinkala.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:59"]Eniten syön: Kirjolohta, silakkaa, seitiä, muikkuja ja ahventa. Joskus opiskeluaikana tuli syötyä mm. nieriää, punakampelaa ja miekkakalaa (kokki) ja söisin enemmänkin jos olisi halvempaa.
[/quote]
Kyllä nieriä ja punakampela on kilohinnaltaan ahvenfileitä halvempia.. Vaikka et kyl sanonukka, et ongikko nää ne itte :)
Lohta, nieriää, pallasta, siikaa, muikkuja ja jopa ahvenfileet currylla maustettuna on herkkua.