Miten teillä jaettaisiin ruoka?
Äiti, isä ja 2 lasta. Äiti raskaana.
Ruokaa riittää hyvät ja täyttävät annokset lapsille ja yhdelle aikuiselle.
Jaatteko tuon yhden aikuisen annoksen keskenään aikuisten kanssa ja lisäkkeeksi vaikka leipää ja kunnon satsi vihanneksia tms. niin, että aikuiset saavat vatsansa täyteen
vai
Teettekö erikseen vielä uutta ruokaa yhdelle aikuiselle. Jos teette, kuka saa ekan ruuan ja kuka tekee uuden?
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:22"]Meillä hyvin selkeä jako. Mies ja teini syö mitä tahtoo ja loput jää äidille, jos mitä jää. Tämä on joku vanhan kansan juttu, jonka minä olen perinyt kotoa, samoin mieheni.
[/quote]
Miten ne silleen, odotteletko sä vaan että saavat kupunsa täyteen ennen kuin otat itse?
Meillä mä kysyisin mieheltä haluaako se syödä ko. ruoan vai ottaako mieluummin jotain muuta. Vastauksen perusteella jompi kumpi meistä aikuisista ottaisi haluamansa ruoka-annoksen pakkasesta itselleen. Jos kysyinen ruoka olisi inhokkiani, voisin kysyä voiko mies syödä sen, jotta mä voisin ottaa jotain muuta.
Olipas törppö mies. Kai sanoit hänelle asiasta? Ja eikö teillä kasvikset muuten kuulu aterioihin? Siis niitähän pitäis olla ihan automaattisesti kunnon satsi lautasella.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:17"]
lapset ruokittuani mies ahmi loput
Kuitenkin oltiin kaikki syömässä samaan aikaan. Ap
[/quote]
Miten et tuossa tilanteessa pystynyt/ehtinyt ottamaan itsellesi mitään? Toisekseen ihmettelen, miksi et pidä kasviksia ruokana. Tarkoitan sitä, kun sanoit, että ruoka loppui, mutta kasviksia jäi.
Meillä hyvin selkeä jako. Mies ja teini syö mitä tahtoo ja loput jää äidille, jos mitä jää. Tämä on joku vanhan kansan juttu, jonka minä olen perinyt kotoa, samoin mieheni.
Tää on edelleen yleistä alikehittyneissä maissa. Naiset on säännönmukaisesti aliravittuja. Tyhjällä mahalla painetaan raskasta työtä ja tehdään lapsia. Hieno perinne, sitä kannattaakin pitää yllä, niin kuin teillä tehdään.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:27"]Olipas törppö mies. Kai sanoit hänelle asiasta? Ja eikö teillä kasvikset muuten kuulu aterioihin? Siis niitähän pitäis olla ihan automaattisesti kunnon satsi lautasella.
[/quote]
Kuuluu kasvikset aina! Nyt vain olisi tullut tuhti annos normaaliin verrattuna :D
Ap
Minulla on se tyyli ,kun teen ruokaa jotta jokainen saa syödä tarpeekseen. Meillä on se tyyli,että kenenkään suu paloja lasketa.
Ja mies ei rehuista tule kylläiseksi. Eli tarvitsee myös lihaa. Kuulemma.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:17"]
Ruoka siis edelliseltä päivältä. Minä vähän ärsyynnyin, kun lapset ruokittuani mies ahmi loput, eikä jättänyt minulle. Siinä aloin sitten nälkäisenä tekemään itselleni ruokaa. Mietin vain, että olisiko mieheltä ollut kohteliasta antaa ruoka tai puolet edes raskaana olevalle vaimolleen? Kuitenkin oltiin kaikki syömässä samaan aikaan. Ap
[/quote]
Ja tässä tapauksessa sinä huomasit ensimmäisen kerran miehen ahneuden?
Minulla jäi menneisyyteen mies, joka kalareissulla paistoi parhaan kalan ja söi sen yksin makaisiin suihin, tarjoamatta minulle palaakaan.
[/quote]voi paska, tais tulla sun jälkeen mulle.Laitoin kyllä takaisin kiertoon...
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:22"]
Meillä hyvin selkeä jako. Mies ja teini syö mitä tahtoo ja loput jää äidille, jos mitä jää. Tämä on joku vanhan kansan juttu, jonka minä olen perinyt kotoa, samoin mieheni.
[/quote]
Tämä on niin totta, että vanhemmat naiset eivät ole voineet itse syödä ennen kuin miehet ovat syöneet. Kerrankin muuan anopintekele tuli keittiöön kysymään ruokaa kun kaikki oli jo syöty. Minä ihmettelin, että sinähän jo söit, kun hän kävi syömässä lautasellisen jo ennen muita. "Minähän vain maistoin" sanoi emäntä, eli hän olisi tietenkin syönyt oikeasti vasta muiden jälkeen.
En minä sanoisi, että mies ei tehnyt väärin kun ei tullut ajatelleeksi, että sinäkin olisit mielelläsi syönyt samaa ruokaa. Luuliko hän, että sinä et ottanut sitä itsellesi siksi kun et pidä siitä vaan syöt mieluummin muuta?
Ja oliko tämä todella ainoa kerta, kun jäit tuon miehen seurassa ilman ruokaa?
Jos kerran sen ruuan teit, niin mikset samalla tehnyt jotain lisuketta, että kaikille olisi riittänyt? Oletitko siis, että aikuisten kesken ruoka jaettaisiin tasan ja syötäisiin lisäksi leipää jne, mutta mies otti kaikki loput? Ilmaisitko, että haluaisit myös syödä sitä ruokaa? Siis mä vaan en käsitä, miten tuollainen tilanne pääsee syntymään.
Jos mies söisi vaan eikä edes kysyisi haluanko mäkin vai saako syödä kaikki loput, niin kyllä mäkin siitä suuttuisin. Mutta aina puolin ja toisin kysytään, on se sitten eka annos tai santsiannos, haluaako joku muukin vielä.