Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä jaettaisiin ruoka?

Vierailija
10.04.2015 |

Äiti, isä ja 2 lasta. Äiti raskaana.
Ruokaa riittää hyvät ja täyttävät annokset lapsille ja yhdelle aikuiselle.

Jaatteko tuon yhden aikuisen annoksen keskenään aikuisten kanssa ja lisäkkeeksi vaikka leipää ja kunnon satsi vihanneksia tms. niin, että aikuiset saavat vatsansa täyteen

vai

Teettekö erikseen vielä uutta ruokaa yhdelle aikuiselle. Jos teette, kuka saa ekan ruuan ja kuka tekee uuden?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pitänyt huolen, että ruoka jaetaan kaikille. Jollen olisi, niin mies olisi kyllä vetänyt kaiken (ruokalajista tietenkin riippuen). Tuli muuten mieleeni eräs samantyyppinen tapaus perheestä. Yöllä mies, lapsi ja minä juostiin lentokentällä koneesta toiseen, eikä ehditty ekan lennon myöhästymisen vuoksi ostaa mitään syötävää vaikka tarkoitus oli. Jatkolennolla oli tarjolla yöpala eli nakkisämpylä per nokka, ei muuta. Lapsi oli karvan alle kaksi, eikä siis omaa paikkaa koneessa eikä näin ollen ruokaakaan. Mies kun sai sämpylän käteensä, niin se oli kadonnut itusiin ennen kuin ehdin omaani edes avata. Lapsi sanoi, että hänellä on nälkä, joten annoin omani tietenkin lapselleni, joka söi siitä 3/4 ja oli tämän jälkeen tyytyväinen ja kävi nukkumaan. Itselläni oli perillä niin kova nälkä, että yökkäilin jo. Onneksi en ollut raskaana. Lentokoneessa ei ollut ylimääräisiä sämpylöitä. Miehen selitys: en ajatellut, kun oli niin kova nälkä.

Vierailija
22/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ottais kaikki lisäkkeeksi leipää ja kasviksia, lapsetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun perin suunnitellaan siten, että kaikille riittää. Se tekee, kenen vuoro on.

Vierailija
24/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan tekijä syö, toinen aikuinen laittaa oman ruokansa.

Vierailija
25/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin jotain ruokaa lisäksi ja antaisin sitä myös lapsille. Tai laittaisin kaikille vähän pienemmät annokset ja otettaisiin vaikka leivät lisäksi, yleensä meillä ei ole ruualla leipää.

Vierailija
26/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen yleensäkin niin että kaikki muut saa kunnon satsin ruokaa ja salaattia (leipää meillä ei syödä) ja itse otan ihan nokareen ruokaa ja kasaan lautasen täyteen salaattia.

Vierailija
27/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset syö aina ensisijaisena.

Vierailija
28/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaisin tuon määrän kaikille ja lisäksi leipää ja kasviksia. Eli en alkais tekemään uutta ruokaa. Kasvikset on terveellisintä mitä voi syödä, ja leipäkin on ruokakolmion toiseksi suurimmassa tasossa kasvisten ja hedelmien ja marjojen jälkeen.

Vierailija
29/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksei kaikille riitä ruokaa????

Vierailija
30/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut syö, itselleni tekisin vaikka mikropuuron/munakkaan/leipää

Vierailija
31/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka siis edelliseltä päivältä. Minä vähän ärsyynnyin, kun lapset ruokittuani mies ahmi loput, eikä jättänyt minulle. Siinä aloin sitten nälkäisenä tekemään itselleni ruokaa.

Mietin vain, että olisiko mieheltä ollut kohteliasta antaa ruoka tai puolet edes raskaana olevalle vaimolleen? Kuitenkin oltiin kaikki syömässä samaan aikaan.

Ap

Vierailija
32/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaettaisiin varmaan sen mukaan kuka tykkää mistäkin, ja mitä muuta kaapissa on. Kyllä meillä välillä esim. mies syö makkaraa ja muu perhe jotain muuta. Ei ole mitään automaattista toimintatapaa.
Eipä se mies kyllä tee itse muuta kuin korkeintaan paistaa makkaransa. Mitään isotöistä en itsekään tuossa tilanteessa väsäisi, yleensä pakkasessa tai jääkaapissa jotain einestä on. Tekisin itselle vaikka lämppäreitä jos on tarvikkeet.

Vierailija
33/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisin vaihtoehto olisi pienemmät annokset kaikille.

Toinen vaihtoehto riippuu siitä, mitä ruokaa on tarjolla. Kasvavien lasten annokset ovat aivan yhtä isot kuin aikuisten joten sillä ei ole merkitystä, kuka söisi eri annoksen. Tavallisesti tarkistetaan ensin, mitä edellisen päivän ruokaa löytyy jääkaapista, tai mitä hyvää on pakastimessa yhdelle syöjälle. Eilisen annoksen syö se, jonka herkkuruokaa se on tai sitten se, joka ei pidä tämän päivän ruuasta.

Kolmas vaihtoehto on että joku tekee itselleen oman annoksen. Hän on se, joka ei pidä tämän päivän ruuasta tai tulee viimeksi syömään.

Vierailija
34/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tulit tänne kerjäämään säälipisteitä kun loukkannuit miehellesi.

Vierailija
35/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, niin suomalaisen kolmion. ja margariini ja kevyt tuotteet=)

Vierailija
36/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka olisi jonkun perheenjäsenen inhokkia, sille tehtäis täyttävät voileivät ja yhdessä syötäis. Jos kaikki tykkää ruuasta, jaettais kaikille, ja kaikille myös leipää, lämmintä kasvista, salaattia ja jälkkäriä.

Vierailija
37/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan mietin asiaa. Ehkä mieheni ei sitten toiminut väärin.

Ap

Vierailija
38/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hyvin selkeä jako. Mies ja teini syö mitä tahtoo ja loput jää äidille, jos mitä jää. Tämä on joku vanhan kansan juttu, jonka minä olen perinyt kotoa, samoin mieheni. 

Vierailija
39/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:17"]Ruoka siis edelliseltä päivältä. Minä vähän ärsyynnyin, kun lapset ruokittuani mies ahmi loput, eikä jättänyt minulle. Siinä aloin sitten nälkäisenä tekemään itselleni ruokaa.

Mietin vain, että olisiko mieheltä ollut kohteliasta antaa ruoka tai puolet edes raskaana olevalle vaimolleen? Kuitenkin oltiin kaikki syömässä samaan aikaan.

Ap
[/quote]
No on törkeää kysymättä vetää.

Vierailija
40/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:17"]

Ruoka siis edelliseltä päivältä. Minä vähän ärsyynnyin, kun lapset ruokittuani mies ahmi loput, eikä jättänyt minulle. Siinä aloin sitten nälkäisenä tekemään itselleni ruokaa. Mietin vain, että olisiko mieheltä ollut kohteliasta antaa ruoka tai puolet edes raskaana olevalle vaimolleen? Kuitenkin oltiin kaikki syömässä samaan aikaan. Ap

[/quote]

Ja tässä tapauksessa sinä huomasit ensimmäisen kerran miehen ahneuden?

Minulla jäi menneisyyteen mies, joka kalareissulla paistoi parhaan kalan ja söi sen yksin makaisiin suihin, tarjoamatta minulle palaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän