Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei opettajat

Vierailija
10.04.2015 |

Te, jotka lomailette 13 viikkoa vuodessa, 10 niistä kesällä. Koetteko minkäänlaista empatiaa sitä 7v lasta kohtaan, joka joutuu viettämään pitkät päivät yksin? Vastaa kyllä tai ei. Kiitos ei muita vastauksia, ainoastaan kyllä tai ei. 

Ja tiedoksi, minun 7v ei tarvitse olla yksin, mutta silti vastaukseni on kyllä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen kysymys. Ihan kuin olisi jotenkin opettajan toiminnasta kiinni se, että jonkun lapsi joutuu olemaan yksin. Työ on työtä. En ole lastenvahti tai kerhotäti. Koulu ei ole säilytyspaikka. Lapset tarvitsevat lomaa, samoin opettajat (tervetuloa alalle, jos lomat kaivelevat). On huoltajien asia järjestää lapsen lomanvietto.

Vierailija
22/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskepa kesän vapaa uudelleen, ei ole enää vuosiin ollut 10 viikkoa, hyvä jos 9. Pitäisikö ap:n mielestä opettajien toimia kesällä vielä lapsenpiikoina. Siitä saa kyllä lukukausien aikaan ihan tarpeekseen. Vanhempien vastuulla on järjestää lapsensa kesä, ei yhteiskunnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi seitsemänvuotiaana mahtavaa, kun sai viettää kesäpäivän yksin kirjoja lukien ja leikkien. Lapsuuden kesien parhaat kokemukset olivat noita yksin vietettyjä päiviä. Silloin jaksoi vaikka maata selällään nurmikolla ja laskea pilviä kenenkään häiritsemättä.

En kyllä nyt aikuisena mieti yhdenkään seitsemänvuotiaan asioita.

Vierailija
24/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:23"]

Laskepa kesän vapaa uudelleen, ei ole enää vuosiin ollut 10 viikkoa, hyvä jos 9. Pitäisikö ap:n mielestä opettajien toimia kesällä vielä lapsenpiikoina. Siitä saa kyllä lukukausien aikaan ihan tarpeekseen. Vanhempien vastuulla on järjestää lapsensa kesä, ei yhteiskunnan.

[/quote]

Paitsi tulevana kesänä on taas 10 viikkoa, wuhuuuuu!

Vierailija
25/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
26/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta minä en päätä lomien pituudesta, ja oppilaani ovat isompia. En kyllä ymmärrä vanhempia, jotka eivät huolehdi 7-vuotiaansa päivistä, meillä ainakin kaupungin iltapäiväkerho jatkuu kesällä kokopäiväisenä, niin että lapsen ei tarvitse olla lomalla kesäkuussa.

Vierailija
27/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe. Ei tule edes mieleen, kun en sen ikäisiä opeta.

Vierailija
28/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod.

Vierailija
29/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, joka itse 5-6 vuoden iässä vietti läpi vuoden kaikki arkipäivät yksin kotona (ei ollut päiväkotia eikä jostain syystä hoitajaakaan hommattu). Ei tullut traumoja. 

Eli tunnen sympatiaa, mutta en tarpeetonta sääliä.

Vierailija
30/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nyt jättä 7-vuotiaan yksin päiviksi? Heitteille ja työhön se on. T. Ekaluokan ope

Vierailija
31/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitteillejättö.

Vierailija
32/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon opettajia muka palstailemassa! Ei voi olla totta! Joku vastaa nyt moneen kertaan. Ja suurin osa ei ole opettajia, ei voi olla. Älkää nyt viittikö.

Vierailija
33/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:33"]

Onpas paljon opettajia muka palstailemassa! Ei voi olla totta! Joku vastaa nyt moneen kertaan. Ja suurin osa ei ole opettajia, ei voi olla. Älkää nyt viittikö.

[/quote]

lähemmäs 20 "opettajaa" palstailee....

Vierailija
34/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:33"]

[/quote]

No mitä opettaja nyt perjantai-iltana muuta tekisi kuin palstailisi? Läksyjäkö?

Vierailija
35/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon vaan lastenhoitaja, mutta säälin noita oppilaita kenen opettajille ovat ihan vain työ.

Vierailija
36/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:40"]

Minä oon vaan lastenhoitaja, mutta säälin noita oppilaita kenen opettajille ovat ihan vain työ.

[/quote]

No voi vittu. Pitäisikö kerhoa kesällä pitää? Vai ihan kotiin ottaa? Voinko tuoda omani sun hoidettavaksi, ois menoa lauantai-iltana?

Vierailija
37/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Hienoa havaita, että ainakin jotkut kykenevät empatiaan, sitähän kysyttiin, eikä mitään muuta, vaikka joku yritti tästä muuta tietenkin vääntää ja veti hernettä nenään.

T. Empatiaan-kykenevä-it-nörtti eli AP

Vierailija
38/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:44"]

Kiitos vastauksista. Hienoa havaita, että ainakin jotkut kykenevät empatiaan, sitähän kysyttiin, eikä mitään muuta, vaikka joku yritti tästä muuta tietenkin vääntää ja veti hernettä nenään.

[/quote]

Mitä ihmettä? Et kysynyt, kykenenkö empatiaan vaan tunnenko sitä. Totta kai kykenen tuntemaan empatiaa yksinäistä ekaluokkalaista kohtaan, mutta käytännössä en tunne, koska ekaluokkalaiset eivät kuulu työhöni tai yksityiselämääni millään tavalla. Opetan yläkoulussa, olen lapseton, eikä kavereillanikaan ole vielä kouluikäisiä lapsia.

Vierailija
39/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:44"]

[/quote]

Mitä ihmettä? Et kysynyt, kykenenkö empatiaan vaan tunnenko sitä. Totta kai kykenen tuntemaan empatiaa yksinäistä ekaluokkalaista kohtaan, mutta käytännössä en tunne, koska ekaluokkalaiset eivät kuulu työhöni tai yksityiselämääni millään tavalla. Opetan yläkoulussa, olen lapseton, eikä kavereillanikaan ole vielä kouluikäisiä lapsia.

[/quote]

Nyt on herne niin syvällä, ettei se sieltä hevin pois lähde.

Vierailija
40/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi, koska tunnen empatiaa jo afgaanityttöjä ja Syyrian pakolaisia kohtaan.