Oletko tehnyt aikuisena radikaalin alan vaihdon?
Jos olet, millaisen?
Itse olen ollut ihmisläheisessä työssä ja nyt täysin kypsä siihen. Mietin onko tämä vain ohimenevä vaihe vai pitäisikö tunne ottaa tosissaan? Haluaisin vain työskennellä yksin. Ihmiset ovat lakanneet kiinnostamasta minua. N35
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:56"]
Sairaanhoitajasta kauppatieteisiin
[/quote]
Ensimmäisen kaltaista on tehty tarpeeksi ja toinen ei kiinnosta. Ennemmin oikeustiedekin. Ap
Noh...se vanha ei siis ollut kutsumusammatti, sillä kutsumusammatti ei koskaan ole tuhoisa. Tulkitsen niin, että tämä uusi on kutsumusammatti ja se vanha "kutsumusammatti" oli ns. nr 2 vaihtoehto...
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:59"]
Kyllä sä vielä kerkeet oikikseen :)
[/quote]
Pelkään että olen epärealisti alan suhteen. On ehkä tullut katseltua liikaa dekkareita TV:stä.
Joka tapauksessa esim. juristin homma myös sairaalassa voisi kiinnostaa. Pohjakoulutuksena olisi opettajan, hoitajan ja sossun koulutukset. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:01"]
Noh...se vanha ei siis ollut kutsumusammatti, sillä kutsumusammatti ei koskaan ole tuhoisa. Tulkitsen niin, että tämä uusi on kutsumusammatti ja se vanha "kutsumusammatti" oli ns. nr 2 vaihtoehto...
[/quote]
Hyvin ajateltu, pitää ottaa mallia sun ajattelutavasta. Ap
Jos olet elossa et ole liian vanha. Miksi olisit? Itseäsi varten sinä elät...
Toihan on tosi loistavaa!!! Älä nyt hyvä ihminen itse itseltäsi tätä kiellä!!! :) Pöhlö jos niin teet! :)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:59"]
[/quote]
Pelkään että olen epärealisti alan suhteen. On ehkä tullut katseltua liikaa dekkareita TV:stä.
Joka tapauksessa esim. juristin homma myös sairaalassa voisi kiinnostaa. Pohjakoulutuksena olisi opettajan, hoitajan ja sossun koulutukset. Ap
[/quote]
Jos tuo oikis sua oikeasti kiinnostaa, niin totta hitossa haet sinne
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:05"]Toihan on tosi loistavaa!!! Älä nyt hyvä ihminen itse itseltäsi tätä kiellä!!! :) Pöhlö jos niin teet! :)
[/quote]
VIERAILIJA 10.04.2015 klo 17:59
Tää yllämainittu oli siis tuohon allamainittuun kommentti :)
Kiitti kannustuksesta. Ap :)!
Vaihtoehtona olisi psykologin työ, mutta pelkään että siinä käy samalla tavalla kuin tähänastisissa töissä. Toisaalta siinä ollaan kaksistaan asiakkaan kanssa ja voin pitää vaikka omaa vastaanottoa. Ihmiskontaktia tuskin voi täysin välttää missään työssä mutta hoitajana olen kelvoton - ainakin omassa mielessäni.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:10"]Kiitti kannustuksesta. Ap :)!
Vaihtoehtona olisi psykologin työ, mutta pelkään että siinä käy samalla tavalla kuin tähänastisissa töissä. Toisaalta siinä ollaan kaksistaan asiakkaan kanssa ja voin pitää vaikka omaa vastaanottoa. Ihmiskontaktia tuskin voi täysin välttää missään työssä mutta hoitajana olen kelvoton - ainakin omassa mielessäni.
[/quote]
Jaksatko henkisesti kuunnella päivästä toiseen toisten ruikutusta?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:10"]Kiitti kannustuksesta. Ap :)! Vaihtoehtona olisi psykologin työ, mutta pelkään että siinä käy samalla tavalla kuin tähänastisissa töissä. Toisaalta siinä ollaan kaksistaan asiakkaan kanssa ja voin pitää vaikka omaa vastaanottoa. Ihmiskontaktia tuskin voi täysin välttää missään työssä mutta hoitajana olen kelvoton - ainakin omassa mielessäni. [/quote] Jaksatko henkisesti kuunnella päivästä toiseen toisten ruikutusta?
[/quote]
Vaikeaa se on, koska itse en ruikuta muualla kuin AV:lla :). Ongelma tuli esiin jo nykyisissä duuneissa - tänäänkin "pakenin" kun tultiin etsimään taas olkapäätä jota vastaan itkeä. Olen ollut lapsesta asti sellainen "rippi-äiti", en tiedä miksi. Ihan mielenkiinnolla voin kuunnella toisen ideat/ajatukset/järkeilyt, mutta kun mennään tunteiden puolelle ja etenkin itsesäälissä kierimisen puolelle, minulle tulee hankalat paikat.
Tykkään ongelmanratkaisusta, mutta psykologiset ongelmat voivat olla ikuisuusongelmia. Tosin hommia riittää varmuudella. Jospa saisi nettipsykologin hommia tehdä niin olisin paratiisissa :).
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:32"]
Kokkina puuhailin vuosikausia, nyt oon lääkiksessä eli aikamoinen alanvaihto :)
[/quote]
Vautsi. Saanko kysyä minkä ikäinen olet?
Itse olen tällä hetkellä teollisuuden puolella hommissa, ammattikoulupohjalta. Tässä viime aikoina olen alkanut haaveilemaan alanvaihdosta, lääkäriksi. Nyt tosin vasta lukio kesken (keskiarvo huitelee tuolla ysin ja puolen paikkeilla, joten lääkikseen pääsy ei varmaan mikään aivan mahdoton ajatus ole). Mietityttää vaan, että valmistuisin oikeasti vasta joskus lähes nelikymppisenä. Huoliiko kukaan vastavalmistunutta nelikymppistä töihin...
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:32"]
Kokkina puuhailin vuosikausia, nyt oon lääkiksessä eli aikamoinen alanvaihto :)
[/quote]
Vautsi. Saanko kysyä minkä ikäinen olet?
Itse olen tällä hetkellä teollisuuden puolella hommissa, ammattikoulupohjalta. Tässä viime aikoina olen alkanut haaveilemaan alanvaihdosta, lääkäriksi. Nyt tosin vasta lukio kesken (keskiarvo huitelee tuolla ysin ja puolen paikkeilla, joten lääkikseen pääsy ei varmaan mikään aivan mahdoton ajatus ole). Mietityttää vaan, että valmistuisin oikeasti vasta joskus lähes nelikymppisenä. Huoliiko kukaan vastavalmistunutta nelikymppistä töihin...
[/quote]
Eiköhän lääkärit työllisty aina ja elämänkokemus on vain plussaa. Ap
Jospa yrittäisi oikeuspsykologiaa...
Ap
Mulla ei ole sulle ehdottaa mitään työtä, kun ainoa joka mulla tulee mieleen, on siivojan työ. Itse aikoinaan siivosin ja inhosin sitä jatkuvaa yksin olemista. Olin yksityisessä siivousringissä ainoana työntekijänä, eli en ihan oikeasti tavannut ketään koskaan.
Mutta sitä oikeastaan halusin sanoa, että et kyllä minusta vaikuta todellakaan liian vanhalta! Sullahan on 30 työvuotta vielä edessä, mitä tuosta, jos muutama menee opiskeluun :)
Itse olen nyt 34 ja parhaillaan opiskelemassa itselleni uutta ammattia. Enkä koe, että olisin liian vanha.
No etkö voisi hoitoalan sisällä vaihtaa johonkin vähemmän ihmisläheiseen työhön? Olen itse leikkaussalissa. Saan touhuta eri koneiden, laitteiden ja instrumenttien kanssa. Potilaskontakti erittäin vähäistä. Tänäänkään ei ole tarvinnut olla myötätuntoinen kuin kirurgin autonvaihto ongelmille :)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:10"]Kiitti kannustuksesta. Ap :)! Vaihtoehtona olisi psykologin työ, mutta pelkään että siinä käy samalla tavalla kuin tähänastisissa töissä. Toisaalta siinä ollaan kaksistaan asiakkaan kanssa ja voin pitää vaikka omaa vastaanottoa. Ihmiskontaktia tuskin voi täysin välttää missään työssä mutta hoitajana olen kelvoton - ainakin omassa mielessäni. [/quote] Jaksatko henkisesti kuunnella päivästä toiseen toisten ruikutusta?
[/quote]
Vaikeaa se on, koska itse en ruikuta muualla kuin AV:lla :). Ongelma tuli esiin jo nykyisissä duuneissa - tänäänkin "pakenin" kun tultiin etsimään taas olkapäätä jota vastaan itkeä. Olen ollut lapsesta asti sellainen "rippi-äiti", en tiedä miksi. Ihan mielenkiinnolla voin kuunnella toisen ideat/ajatukset/järkeilyt, mutta kun mennään tunteiden puolelle ja etenkin itsesäälissä kierimisen puolelle, minulle tulee hankalat paikat.
Tykkään ongelmanratkaisusta, mutta psykologiset ongelmat voivat olla ikuisuusongelmia. Tosin hommia riittää varmuudella. Jospa saisi nettipsykologin hommia tehdä niin olisin paratiisissa :).
Ap
[/quote]
Ehkä parempi sitten unohtaa tuo psykologijuttu, vaikka mielenkiintoista onkin :)
Kyllä, olen vaihtanut viestintäalalta sosiaalialalle. Viihdyn.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:40"]
No etkö voisi hoitoalan sisällä vaihtaa johonkin vähemmän ihmisläheiseen työhön? Olen itse leikkaussalissa. Saan touhuta eri koneiden, laitteiden ja instrumenttien kanssa. Potilaskontakti erittäin vähäistä. Tänäänkään ei ole tarvinnut olla myötätuntoinen kuin kirurgin autonvaihto ongelmille :)
[/quote]
On mietitty tätäkin vaihtoehtoa. Jos olisin parikymppinen ja rohkeampi, ryhtyisin patologiksi. Ap