Pitääkö miehen mielipide huomioida tässä tilanteessa?
Meillä on aviomiehen kanssa yhteinen talous. Meillä on yhteisiä rahoja mutta myös omia. Olemme sopineet että isoista hankinnoista neuvotellaan yhdessä, pienempiä omia ostoksia voi tehdä ominpäin.
Minulla on ystävä jolla on taloudellisesti tiukkaa ja itse ehdotin hänelle että jos on tarvetta, voin lainata hänelle rahaa. Ystävä oli tästä helpottunut ja olen hänelle pari kertaa lainannut ja hän on maksanut sovitusti takaisin. Kerroin asiasta myös miehelleni koska haluan olla avioliitossa avoin ja rehellinen. Mies ei kuitenkaan pitänyt asiasta. Hänen mielestä kavereille ei kuulu lainata rahaa. Minä olen eri mieltä enkä edes lainaile kenelle sattuu vaan yhdelle ja luotettavalle.
Ystäväni talous on edelleen tiukka ja tiedän että hän saattaa pyytää rahaa lainaan jatkossakin. En haluaisi riidellä mieheni kanssa asiasta. Teenkö mielestänne väärin jos lainaan rahaa ystävälle miehen selän takana? Lainattavat summat ovat samaa suuruusluokkaa millaisia ostoksia teemme neuvottelematta.
Kommentit (3)
Lainaaminen ei vaikuta miehesi tilanteeseen mitenkään. Teet edelleen omilla rahoillasi, mitä haluat. Sovitusti täysin yhteisistä rahoista lainataan vain yhteisellä sopimuksella.
Jos kerran omia rahoja saa käyttää niinku tykkää, ei toi lainaaminen kuulu miehellesi.