Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta päivää /viikkoa ennen saitte kutsun np-ultraan?

Vierailija
10.04.2015 |

Ultrahan pitäisi tehdä viim. rv13+0 (meidän sairaanhoitopiirin sivujen mukaan).

Minulla nyt rv11+4. Ensi ma on 12+0 ja ei tullut tänäänkään postin mukana kutsua. Eli kutsu sitten vissiin tulee ensi viikolla, jolloin ultran pitäisi olla. Ellei sitten ole seuraavan viikon ma, jolloin on tasan rv13+0.

Kiire tulee järkätä lapsille hoitaja, kun en tiedä päivää. Ärsyttävää!!!

Toivottavasti ultra ei ole tyyliin ensi viikon ti ja maanantaina asia sitten selviää.

Voi kun tuonkin ajan olisi itse voinut varata hyvissä ajoin!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain muistaakseni 2-3 viikkoa aiemmin. Np-ultra tehtiin rv 12+3. Eka neuvola oli rv 8 ja kutsu tuki varmaan jo seuraavalla viikolla. Näin Joensuussa.

Vierailija
2/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin mielestä olen saanut hyvissä ajoin, nyt ihan viimeksi onneksi Jorvissa, jossa sai itse soittaa ajan. Soittaisin kyllä sinuna ja varmistaisin, ettei ole jäänyt jonnekin unohduksiin aika. Sinänsähän nykykäytäntöjen mukaan np-ultran voi tehdä jopa 13+6 asti, tämä on muuttunut muutaman vuoden takaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sinne varataan jo neuvolasta aika neuvola th sen valmiiksi on jokaisen raskauteni aikana hoitanut,

Vierailija
4/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkka laittaa meillä lähetteen ja ultra tehdään joko kätilöopistolla tai naistenklinikalla. En tiedä yhtään, mihin numeroon voisin edes soittaa :( Neuvolankin keskitetty Ajanvaraus meni kiinni klo 13. Olin niin varma, että tulisi tänään viim.postissa. Neuvola oli 2 viikkoa sitten.

Ap

Vierailija
5/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:14"]Terkka laittaa meillä lähetteen ja ultra tehdään joko kätilöopistolla tai naistenklinikalla. En tiedä yhtään, mihin numeroon voisin edes soittaa :( Neuvolankin keskitetty Ajanvaraus meni kiinni klo 13. Olin niin varma, että tulisi tänään viim.postissa. Neuvola oli 2 viikkoa sitten.

Ap
[/quote]
Eiks ne numerot ollu siinä neuvolasta saadussa infolappusessa? Ainakin Jorvin numeron katsoin siitä ja siinä vieressä oli muitakin.

Vierailija
6/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut numeroa missään :(

Ap

Vierailija
7/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tuli noin neljä viikkoa ennen kutsu. 

Kättärillä ja naistenklinikalla tuntuu lähetteet "katoavan", mulla terkka joutui soittelemaan pelkopoli lähetteen perään kahdesti, ennen kuin sain ajan. 

Vierailija
8/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ensimmäisessä neuvolassa varataan aika np-ultraan. Tampereella ja rv 7-9 välisenä aikana. Itsellä tulossa ultra reilun viikon päähän rv12+0 ja olen tiennyt jo useamman viikon tästä. 

Vierailija
9/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin soittamaan Naistenklinikalle, kun en saanut kutsua. Lähete meni perille vasta, kun toinen terkkari faksasi sen, kun ensimmäinen jäi sairaslomalle. Eka faksasi sen useamman kerran. Kuulemma. Kokeile soittaa vaikka NKL:n äitiyspolille. Sitten kokeilet Kättäriä, jos et tiedä, kummassa sairaalassa ultra tehdään.

Vierailija
10/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Soitin kätilöopistolle ja Naistenklinikalle. Naistenklinikka osoittautui oikeaksi paikaksi. Lähete ei ollut saapunut. Sain ajan ensi viikolle ja nyt pitäisi saada neuvolasta terkka kiinni, että laittaa tiedot eteenpäin. Että tälläistä!!

Ap

Vierailija
11/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:52"]

Noniin. Soitin kätilöopistolle ja Naistenklinikalle. Naistenklinikka osoittautui oikeaksi paikaksi. Lähete ei ollut saapunut. Sain ajan ensi viikolle ja nyt pitäisi saada neuvolasta terkka kiinni, että laittaa tiedot eteenpäin. Että tälläistä!! Ap

[/quote]

"ei ollut saapunut" yeah right!

Vierailija
12/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:52"]

Noniin. Soitin kätilöopistolle ja Naistenklinikalle. Naistenklinikka osoittautui oikeaksi paikaksi. Lähete ei ollut saapunut. Sain ajan ensi viikolle ja nyt pitäisi saada neuvolasta terkka kiinni, että laittaa tiedot eteenpäin. Että tälläistä!! Ap

[/quote]

[/quote]

Mitä tällä meinaat?

Vierailija
13/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:52"]

[/quote]

[/quote]

Mitä tällä meinaat?
[/quote]

Itselläni eka terkkari faksasi tiedot vissiin kolme kertaa. Ainakin sanoi tehneensä niin. Ei mennyt perille. Terkkari vaihtui ja uusi faksasi tiedot, niin menivät heti perille.

10

Vierailija
14/14 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sit kysyn, miten saisin terkan nopeiten kiinni? Meillä ei enää pysty soittamaan terkalle suoraan (joka p#ska juttu!), vaan pitää soittaa keskitetyn ajanvarauksen kautta ja jättää soittopyyntö /viesti. Kehtaanko mennä tämän asian vuoksi ma neuvolaan paikan päälle selvittämään asiaa? Asialla kun kuitenkin kiire, koska tiedot pitäisi saada eteenpäin.

Ap