Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä ompelukoneella ompelemiseen

Vierailija
26.12.2021 |

Olen tässä miettinyt mikä olisi hyvä työ harjoitteluun?
Voisitteko kertoa vinkkejä... Kiitos.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyliina. Pussi, iso kassi

Vierailija
2/4 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en paljoa ompele koneella. Vain pakolliset housujen ja verhojen lyhennykset. Viimeksi verhoja lyhentäessä, tein ylimääräisestä kankaasta sohvatyynyjen päälliset. Ihmeellisen hyvin onnistui ensikertalaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venymätöntä, paksuudeltaan keskivahvaa kangasta on helpointa ommella, sellaista lakanakankaan tapaista. Siitä saa vaikka mitä, kasseja, verhoja, tyynyliinoja, esiliinan, jäännöspaloista vaikka hiusdonitseja. Hyvin paksut, ohuet, liukkaat tai joustavat kankaat ovat vaikeampia ommella, joten ei kannata aloittaa niillä. Kierrätyskangas on hyvä valinta, koska se on jo pesty moneen kertaan eikä enää kutistu.

Voit myös miettiä, minkälaisia ommeltuja tuotteita itse tarvitsisit tai joku toinen tarvitsisi. Miten olisi pikkutavaroiden säilytyslokerikko seinälle? Siinä on vähän sommittelemista, mutta itse ompelutyö on helppo, pelkkää suoraa saumaa.

Tässä vielä yksi ihana ja helppo idea: https://punomo.fi/tyo-ohjeet-ja-tyoideat/lelut-ja-harrastusvalineet/peh… (tuolta Punomosta löytyy paljon muutakin)

Vierailija
4/4 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyliina. Pöytäliina. Kangaslautasliinat. Patalaput. Essu. Kassi.