Käsityöihmiset, mikä on kantasi yritysten logoihin ja kuvioihin käyttää niitä töissäsi?
Tuli mieleen kun nyt jouluna nähnyt paljon mitä erilaisempia logoilla tehtyjä esim. villasukkia tai unikko-kuvioista villapaitaa, että onko tuo nyt ihan virallisesti oikein tehty? Tai haluaako yritykset että heidän logonsa on jossain ehkä silmukanjuoksuja vilisevässäkin tekeleessä joka ei oikein kestäisi päivänvaloa? Tai mikä ettei ihan priimakin tuote mutta siinä komeilee vaikkapa Lidl-logo (jonka juuri villasukkaryhmästä bongasin) vaikkei villasukan tekijä ole kysynyt lupaa kyseisen logon käyttämiseen lainkaan?
Itse ajattelen vähän niin että onhan tuollainen esim. unikko-kuvioinen neule ihan nätti, sopivilla väreillä kauniimpi kuin Marimekon itsensä kaikki tuotteet, mutta en mä se päällä kehtaisi mennä kyseiseen myymälään tms. kun on kuitenkin luvatta tehty piraatti. Ei Marimekko ole kyseistä kaavaa tehnyt vaikka omistaakin sen unikon tekijänoikeudet.
Itse ainakin haluan tehdä jotain uniikkia enkä siis käytä mitään valmiita logoja vaan suunnittelen itse tai sitten teen jonkun toisen tekemästä ohjeesta.
Kommentit (3)
mulla on omat ideat ja luovuutta niin paljon ettei tarvitse toisten töitä ja ideoita kopioida
ne joitka niin tekee... ahneita ja lahjattomia
Ei tulisi mieleenkään tehdä logoneuleita, eikä karkkisukkia. Minusta ovat rumia enkä edes tilauksesta tee.
Itse en tee noita logoneuleita ihan siitä syystä, että ne on niin rumia.