Kannattaako ostaa 100 000 km ajettu Mersu vai tuliterä japanilainen? Hinta sama.
Kuinka huolettomia nuo sisäänajetut Mersut ovat? Onko Mersun huolto kallista vs japsin huolto?
Kommentit (31)
Mersuun saa varata 5000e/v pelkkiin korjauksiin.
Osta Avensis. On ainaki luotettava.
No ihan varmaa ainakin on se, että mersussa käyttökulut huomattavasti kalliimmat. Mutta ethän sinä nyt vaan enää edes harkitse uutta pollttomoottoriautoa? Muutaman vuoden päästä niistä ei pääse edes ilmaiseksi eroon.
Kai se riippuu käyttötavasta. Jos ajat muutamaa kilometriä kauppaan niin japsi,jos taas pidempää matkaa niin Mersu.
Mersun huollot on todella kalliita.
Vierailija kirjoitti:
No ihan varmaa ainakin on se, että mersussa käyttökulut huomattavasti kalliimmat. Mutta ethän sinä nyt vaan enää edes harkitse uutta pollttomoottoriautoa? Muutaman vuoden päästä niistä ei pääse edes ilmaiseksi eroon.
Saattaapi päästä...
Vierailija kirjoitti:
Mersu on yliarvostettu
Harvojapa muita merkkejä tuolla näkee myynnissä joilla olisi ajettu +400 000 km ja vielä pyydetään ihan auton hintaa. Ja joku vielä ostaakin, eli olettama on, että vielä toinen mokoma menee ilman koneenvaihtoa.
Mersulla oli suvantovaihe tuossa 90-luvun puolivälin vaiheilta 2000-luvun ekalle vuosikymmenelle. Silloin kun tuli ne "väyryset" jotka ruostuivat käsiin.
Sitä aikaisemmat Mersut ovat käytännössä ikiliikkujia. Tietysti ne rikki saa, kuten minkä tahansa mekaanisen koneen, jos ei pidä huolta. Mutta se on eri asia se.
Nyt on taas ihan laatutavaraa enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mersu on yliarvostettu
Harvojapa muita merkkejä tuolla näkee myynnissä joilla olisi ajettu +400 000 km ja vielä pyydetään ihan auton hintaa. Ja joku vielä ostaakin, eli olettama on, että vielä toinen mokoma menee ilman koneenvaihtoa.
Mersulla oli suvantovaihe tuossa 90-luvun puolivälin vaiheilta 2000-luvun ekalle vuosikymmenelle. Silloin kun tuli ne "väyryset" jotka ruostuivat käsiin.
Sitä aikaisemmat Mersut ovat käytännössä ikiliikkujia. Tietysti ne rikki saa, kuten minkä tahansa mekaanisen koneen, jos ei pidä huolta. Mutta se on eri asia se.
Nyt on taas ihan laatutavaraa enimmäkseen.
Myös Ruotsin-aikaiset Volvot kestää ja kestää. Laatuauto sekin oli. Jostain syystä vain taloudellisesti meni huonosti. Myynti oli liian pientä.
Minulla ei ikinä tule niin paljon olemaan rahaa, että olisi varaa ostaa uusi auto. Ei vaikka lotossa voittaisi. Mieluummin aina hiukan käytetty, niin rajuin arvonlasku on jo tapahtunut.
Mersun huoltokulut on ihan eri luokkaa, aina meni tonni, kun jotain tehtiin.
Uusi auto on aina huono ostos.
Sata tonnia ei ole iso kilometrimäärä oikeastaan millekään polttomoottorille, eikä varsinkaan dieselille. Riippuu tietysti paljon, miten sitä on pidetty/huollettu ja missä/miten ajettu (esim onko ajettu pääasiassa hiekkateillä, jolloin paljon enemmän sanomista maalipinnassa, kuin kaupungin asfalttiteillä rullatussa). Riippuu myös, paljonko itse ajat. Jos ajat 100 tonnia vuodessa, on se mersu vuoden päästä jo 200tonnia ajettu ja 2 vuoden päästä 300tonnia. Sen jälkeen arvo tippuu jo rankasti, vaikkei autossa välttämättä ole minkäänlaisia ongelmia.
Mersuun kaikki maksaa enemmän, kuin japsiin.
Ajotuntuma on myös erilainen, me ei voida tietää kummasta juuri sinä pidät enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mersu on yliarvostettu
Harvojapa muita merkkejä tuolla näkee myynnissä joilla olisi ajettu +400 000 km ja vielä pyydetään ihan auton hintaa. Ja joku vielä ostaakin, eli olettama on, että vielä toinen mokoma menee ilman koneenvaihtoa.
Mersulla oli suvantovaihe tuossa 90-luvun puolivälin vaiheilta 2000-luvun ekalle vuosikymmenelle. Silloin kun tuli ne "väyryset" jotka ruostuivat käsiin.
Sitä aikaisemmat Mersut ovat käytännössä ikiliikkujia. Tietysti ne rikki saa, kuten minkä tahansa mekaanisen koneen, jos ei pidä huolta. Mutta se on eri asia se.
Nyt on taas ihan laatutavaraa enimmäkseen.
Mersuissa moottorin kestävyys on pienin murhe. Kaikesta elektroniikasta ja nykyautojen sälästä tulee aivan tolkuton ylläpitolasku jo kauan ennen kuin moottoria pitää alkaa huoltaa.
Japanilainen toimintavarmempi.
Mersuja on enemmän ajettuja liikkeellä koska niihin upotetaan enemmän rahaa korjauksiin. Kestäähän se miljoona kilometriä kun käytännössä autossa ei ole mitään alkuperäistä enää :D
Itse olen ostanut kolme japanilaista peräkkäin ja vaihdan ne aina noin 100 tkm kieppeillä eli 4-5 v välein uuteen. Hyvin toiminut minulla tämä systeemi.
Osta bemari tau audi , niillä ajaessa ei ole nopeusrajoitukset voimassa.
kumpaan reikään melani laittaisin, no onhan nyt joulu niin siihen suklaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Osta bemari tau audi , niillä ajaessa ei ole nopeusrajoitukset voimassa.
Hyviä autoja mutta isona miinuksena tolkuttoman kalliit ilmeisesti lisävarusteena tulevat vilkut, joihin harvalla näkyy olevan varaa :(
Jos haluat seksiä, ota mersu. Jos haluat jatkaa itsetyydytystä, valitse japsi.
Joskus ostin mersun melko uutena, alle 20 tkm ajettu. Ajeltiin sillä 140 tkm lisää, mutta kyllä korjattiinkin; raidetankoa meni, jarrulevyt ja -palat, hehkutulppia, parkkiantureita, peilin moottori jne. Oli toiseksi huonoin automme vanhan paskan Peugeotin jälkeen.
Sen jälkeen on ollut Hondaa, Toyotaa ja Volvoa; kahta ensimmäistä ei ole tarvinnut korjata mitenkään ja Volvoonkin vain pienehkö korjaus.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ostanut kolme japanilaista peräkkäin ja vaihdan ne aina noin 100 tkm kieppeillä eli 4-5 v välein uuteen. Hyvin toiminut minulla tämä systeemi.
Sama täällä.
Nissan Qashqai täyttää kohta viisi vuotta, mutta koska kilometrejä on vasta 74 tuhatta, niin ajelen tämän vuoden sillä loppuun. Ellei nyt autokuume iskisi.
Eikös korealaisilla ole 7 vuoden takuu? Mersulla taitaa olla 2 ja japseilla max 3.