Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka oppia hyväksi kokiksi?

Vierailija
09.04.2015 |

Olen aina ollut laiska keittiössä, koska minulle on oikeastaan tehty ruoka aina eteen eikä ole tarvinnut opetella. Aviomieheni rakastaa ruoanlaittoa ja vastaa meillä pääasiassa keittiöstä.

Hän on kuitenkin melko kiireinen mies ja minua onkin alkanut viime aikoina ekologisesti ja taloudellisesti ahdistaa se ruoan määärä, mitä heitämme menemään. Vaikka ylijäämäruokaa yritetään pakastaa ja tehdä ylipäätään kohtuullisesti, lentää ruokaa pois ihan liikaa ja haluaisin saada sen loppumaan tai ainakin hurjasti vähenemään.

Osaan siis tehdä peruskotiruokia, mutta en ole oikein hyvä improvisoimaan kaapin sisällöstä syötävää ilman reseptejä enkä osaa käyttää mausteita hyvin yhteen. Miten oppisin paremmaksi ja vähentäisin ruokajätettä maailmasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/4 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaamalla paljon oppii kokkaamaan. Keittokirja esiin ja essu ylle vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katot vaan netistä ohjeita ja teet, kokeilemalla oppii! :) Esim ihan Kotikokista löytyy vaikka mitä.

Vierailija
4/4 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ensinnäkin sille miehelle sanoa, että kokkaisi pienempiä määriä kerralla? Ja lisäksi tietysti antaa hänelle kiitosta kokkaamisestaan!  Toiseksi, tutustu vaikka netin ruokablogeihin, niissä on yleensä hyvät ohjeet kuvineen. Niin kuin joku täällä jo sanoi, kokkamaan oppii vain kokkaamalla. Ensin reseptien avulla ja sitten huomaat jo kokemuksen karttuessa soveltavasi oman näkemyksen mukaan. Ruokablogit! Ja esim.sivustot soppa365.fi seka makuja.fi.