Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun mahaa vaivaa?

Vierailija
09.04.2015 |

Mulla on nyt syksystä asti maha oikutellut välillä tosi kummallisesti. Se saattaa syömisen jälkeen alkaa pitää kummallista ääntä, sellaista mölinää ja tuntuu, että mahassa kiertää ilmaa. Varsinaista ripulia mulla ei ole ollut kuin pari kertaa, mutta tuntuu että kakka on jotenkin löysää ja sellaisia pieniä palasia. Sitten saattaa olla, ettei ole mitään oireita ja kaikki hyvin, kunnes syön jotain ja taas maha outoilee. Nää jutut liittyy aina syömiseen, että jos en syö mitään, ei oo mitään hätää. Oon yrittänyt keksiä, mitkä ruoat aiheuttaisi oireilua, mutta tuntuu, että välillä sama ruoka aiheuttaa oireita ja välillä ei. Esimerkiksi eilen illalla söin lasagnea, ja mun maha turposi kauheasti ja piereskelin koko illan hulluna. Tänään söin samaa ruokaa ja pientä turvottelua lukuun ottamatta ei mitään. Mulla on testattu keliakia ja laktoosi-intoleranssi, eikä niitä pitäisi olla. Mistä tällainen voisi johtua? Vai onko mulla vaan päässä vikaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko kahvia paljon? Mulla on ollut kans vatsa välillä turvoksissa ja vaik kevyttä yritin syödä ja silti vetelänä kaikki tuli.
Vähensi kahvin juontia ja se auttoi jonkin verran.
Stressi on kans yhtenä tekijänä. Vasta työpaikan muutos helpotti vatsan toimintaa, kun ei tarvinnut kellokortti kaulassa juosta.

Vierailija
2/3 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia ollenkaan, ettei kyllä siitä voi johtua. Tänä vuonna on mun elämässä on tapahtunut paljon muutoksia ja oon ollut stressaantunut, ehkä se vaikuttaa? Mutta voiko pelkkä stressi aiheuttaa vatsaoireita? Oon vähän googlaillut, ja löysin tietoa ärtyvän suolen oireyhtymästä. Voisko tää olla sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyvin. Jos et ole mitään muutosta tehnyt ruoka tottumuksellesi. Jo pelkkä stessikin voi aiheuttaa vatsan turvotusta ja löysän "tavaran tuloa ", jos asia häiritsee; käyppä lääkärin juttusilla. ☺
Jos epäilet oireyhtymää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi