Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas minä maksoin koko joulun

Vierailija
25.12.2021 |

Vietettiin siis joulua perheen kanssa meillä, paikalla vaimoni ja lastemme (7v, 4v ja 2v) lisäksi myös hänen vanhempansa ja minun siskoni.
Tuttuun tapaan minä maksoin taas koko joulunvieton käytännössä kokonaan omasta pussista, paitsi että appivanhemmat toivat osan ruoista ja lahjoja lapsille.
Minä ostin kinkun, rosollin, neljä laatikkoa, viinipullon, mehua lapsille, viisi konvehtirasiaa, melkein kaikki lasten lahjat, joulukuusen+koristeet, joulutorttuainekset, piparit ja jouluiset vaatteet lapsille. Sekä tietenkin lahjan vaimolle, uudet lapaset.
Vaimo ei ostanut muuta kuin villasukat lapsille ja minulle. Ei puhettakaan että olisi osallistunut ruokien hankkimiseen tms. vaan hän vapaamatkusti tämänkin joulun siivelläni.
Vituttaa. Tekisi mieli sanoa vaimolle että ensi jouluna en kyllä maksa hänelle mitään.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää provo oli täällä jo toisinpäin

Vierailija
2/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa. Sekä työnjaosta että rahoista. Aikuiset ihmiset, herrajjestas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siivosi, laittoi ruoat pöytään ja tiskasi?

Vierailija
4/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin meidän joulumme 35 yhteisen vuoden ajan. Itse en saanut lahjoja. En ole katkera.

Vierailija
5/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ois asemassas onnellinen. Raha on vain rahaa, miks siitä pitää kiukutella

Vierailija
6/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin kaiken, miehen ostamaa kinkkua ja kalaa lukuunottamatta; ruuat, lahjat, karkit, jokusen vaatteen, somisteet ja kukat, myös joulumuistajaiset isovanhemmille ja kynttilät haudoille, jotka vein. Lisäksi siivosin, koristelin, silitin, leivoin ja valmistin ruokaa ja laitoin esille ja korjasin pois. Järkkäsin pukin, otin valokuvia. Oli kiva joulu ja vuoden kuluttua uusiksi :)

Vierailija
7/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta tuli mieleen tapaus Prisman kassajonossa.

edelläni kaksi naista, kimpassa olivat liikkeellä, kummallakin ostoskärryissä kaikenlaista kodissa tarvittavaa, mattoja ja paistinpannuja mm. Siinä sitten hihnalle niitä latoessaan kyselivät kassaneidiltä paljonko se tämä pannu maksaa, entäs tämä, ja sitten toisiltaan laitetaanko tämä siihen kasaan tai tähän.... 

Aikansa siinä vekslasivat... Sitten saivat hommat hoidettua ja tuli mun vuoro, olivat vielä pakkaamassa niitä ostoksiaan mihin sitten pakkasivatkaan ja meikäläisellä oli niitten muutamien tavaroitten kanssa joita ostin kiire jo pois... Niin se toinen eukko jotenkin oli sitä mieltä että toimin liian pikaisesti ja sanoi asiasta sille kaverilleen siihen tyyliin että vihjaisi että olin jotain nyysinyt... 

Ja sitten "mä maksoin kaikki"... Aha, sä maksoit kaikki, niin mäkin ja yhdessä erässä, meinasin sanoo... Siis mä sentäs maksoin yhdessä erässä.  Teillähän sitä käytiin eräkauppaa kassaneidin kanssa pitemmänkin aikaa.... olisitte tekin voineet säästää muiden ja kassaneidin aikaa, kun olisitte maksaneet kaikki yhdessä erässä ja kotona sitten selvineet kuittia apuna käyttäen että pannaanko tämä sun vai mun kasaan.... ja just, olisihan ne tuotteiden hinnat näkyneet siellä hyllynreunassa olevassa hintalapussakin... siellä olis voinut jo vähän lajitella...

Mä maksoin kaikki! 

Vierailija
8/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli törsäsit lastenne perintörahoja mm. alkoholiin.

Vierailija
9/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin maksoin. Taisin maksaa paljon enemmän kuin sinä, kun sun lista oli noin lyhyt. 

Mutta vastapainona mun mies maksoi kaikki asumiskulut ja vakuutukset. 

Sun varmaan kannattais puhua sun vaimon kanssa tästä, kun noin koville ottaa.

Vierailija
10/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs maksoit. Olisitte syöneet makaronia ja jauhelihakastiketta kuten muinakin päivinä.

Vierailija
11/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on ongelma?Ihan oikein meni.

Vierailija
12/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin omani ja vanhan vanhempani joulun. Se oli minun valinta. Sinä olet myös valintasi tehnyt. Älä ruikuta, aikuinen mies!

- itsensä elättävä nainen-

Vierailija
13/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Miksi ette sovi etukäteen kuluista.

Vierailija
14/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuisi ihan mukavalta maksaa jonkun joulu.  Mutta itte pitää tiskata.

Vierailija
15/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies maksoi kaiken <3

Vierailija
16/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi on kantanut 3 lastasi 9kk ja synnyttänyt ne. Yösyöttänyt monta kuukautta. Asenteestasi arvellen, hän on myös tehnyt suurimman osan kotihommista ja kaikesta muusta. Only fair sinä tuot rahat taloon, jos et muuta??

Vierailija
17/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos akka on paksuna koko ajan parin vuoden välein kotona niin mitä se sitten maksaa. Teillähän on yhteiset rahat jos lapsia tehdään koko ajan. 

Meillä ei ole lapsia ja mieheni maksaa ihan kaikki perustarpeet kotiin eikä koskaan valita. Hän ei halua että minä en käyn töissä kun kävin töissä olin niin väsynyt että kotityöt kärsi ja palkka niin pieni että mieheni sanoi että jää kotiin työttömäksi kun sun palkastakaan ei ole mitään hyötyä. 

Kuka laskee perheeseensä meneviä rahoja. 

Vierailija
18/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähälläpä pääsit. Ulkoista kanttura ja mene kirjoittelemaan miehisten miesten foorumille. Vaikka ylikselle. Siellä ne kunnon miehet kirjoittelee.

Vierailija
19/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa surulliselta avioliitolta.Ikävä asenne sinulla,ostat ja maksat ,mutta haukut takanapäin.Ei kovin suoraselkäistä.Olisi reilumpaa puhua asiasta etukäteen,kuin menetellä tavallasi,kun se noin vaivaa sinua.Säälin vaimoasi.

Vierailija
20/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule niin minäkin maksoin. Puolet pienemmästä palkasta kuin mieheni tienaa. Enkä saanut häneltä yhden ainuttakaan lahjaa. Ei harmita. Päinvastoin. Jos hän olisi hoitanut kaiken, ei meillä olisi joulu poikennut perus viikonlopusta mitenkään. Valintoja, valintoja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä