Voiko oikeesti paino nousta jouluna 6kg!?
Eli tullut syötyä eilen ja tänään TODELLA paljon.. Paino noussut kahdessa päivässä 6kg!! Ihan vaan pikkusen masentaa, juuri olen pudottanut painoa 30kg ja nyt jouluna iso osa tuli takaisin. Sanokaa että on pelkkää turvotusta.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
On vaan nestettä, älä huoli.
No paljon onkin nestettä.. vaatteet puristaa päällä. Ja olo on aivan hirveä, väsyttää älyttömästi. Ja vielä tänään pitäisi mennä vanhemmilleni syömään. Ap
Muutamassa päivässä normalisoituu.
Vierailija kirjoitti:
No toivotaan. Huomenna pakko palata normaaliin syömiseen. Kauhea olo. Ap
Itselläni joskus noussut paino kolme kiloa parissa päivässä. Syynä luulen olleen liian huonosti sulaneen ruoan sekä tietysti liian suuren määrän. Ruoan keventäminen, veden ja kahvin juominen, sekä kyykkyjen ja taivutusten tekeminen auttoivat vuorokaudessa. 6 kilon tiputtaminen vaatii ehkä enemmän ponnisteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toivotaan. Huomenna pakko palata normaaliin syömiseen. Kauhea olo. Ap
Noh, selvästi nestettähän se. Kukaan ei liho parista päivästä kunhan sen jälkeen palaa normaaliin. Nesteet lähtee varmaan 2 viikon sisällä. Taisin viime vuonna lihoa joulun aikana 5kg mistä päälle 3kg parissa päivässä kun olin palannut arkiruokiin ja loput viikon kuluessa.
Kyllä kerran vuodessa voi vetää ranttaliksi jos muuten on koko vuoden tiukalla ruokavaliolla. Eikä joulun jälkeen yhtään kiinnosta syödä yhtään herkkua hetkeen...
Nesteestä johtuu. Itselläkin silmät ummessa ja kaksari muodostunut parissa päivässä :D maha myös kova kiinteä pallo ja mitään ei meinaa tulla ulos. Mutta on se vaan niin hyvvää.
Syö välilä omena, ja sit se loppusika joka pitää omenaa suussaan.
Joulu on kyllä kaloripommien aikaa. Viime vuonna kesti 2 kk tiputtaa joulun pyhien kiloja.
Miksi ihmiset syövät jouluna liikaa? En voi tajuta. Itse jouluruoka on kevyttä. Konvehteja ja muuta voi syödä kohtuudella.
Siis pelkästään se ruokamassa jo painaa suolistossa, etenkin jos on tosiaan syöpötellyt enemmän ja useammin kuin normaalisti. Käyt pari kolme kertaa vessassa niin johan vaakakin näyttää jo eri lukemaa.
Kinkussa, sillissä ja graavikaloissa on ihan hitosti suolaa ja ne ainakin kerää nestettä ja turvottaa. Muissakin jouluruoissa saattaa olla paljon suolaa, riippuen ihan merkistä tai tekijästä.
Siellä on metritolkulla suolta täynnä tavaraa, painaahan se.
En usko, että voi nousta 6kg parissa päivässä. Liikaa suolaa? liikaa sokeria tai alkoholia, esim. 1/2 l lonkero sisältää 24 sokeripalaa. Liian suolaiset jouluruoat turvottaa. Saattaa kestää pari viikkoa tasaantua eli nesteen poistuttua elimistöstä. Rennosti nyt vaan, lepoa ja pitkiä yöunia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset syövät jouluna liikaa? En voi tajuta. Itse jouluruoka on kevyttä. Konvehteja ja muuta voi syödä kohtuudella.
☕︎
Ethän nyt viitsi ruveta paasaamaan itsestäänselvyyksiä. Toinen on pudottanut huimat 30kg ja on nyt nauttinut joulun ruoista. Kyllä ap selviytyy ja tulee jatkamaan hyväksi todetulla valitsemallaan tiellä. ☺︎
Vierailija kirjoitti:
Nesteestä johtuu. Itselläkin silmät ummessa ja kaksari muodostunut parissa päivässä :D maha myös kova kiinteä pallo ja mitään ei meinaa tulla ulos. Mutta on se vaan niin hyvvää.
Joo siis mustakin tuntuu että silmät on ihan ummessa, ei saa kunnolla auki ollenkaan. Ap
Nestettä vain. Paino kyllä tasaantuu muutaman päivän tai korkeintaan viikon sisään. Kannattaa juoda runsaasti nesteitä (erityisesti vettä, ja teetä tai kahvia) sekä harrastaa kevyttä liikuntaa (tai miksei raskaampaakin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
☕︎
Ethän nyt viitsi ruveta paasaamaan itsestäänselvyyksiä. Toinen on pudottanut huimat 30kg ja on nyt nauttinut joulun ruoista. Kyllä ap selviytyy ja tulee jatkamaan hyväksi todetulla valitsemallaan tiellä. ☺︎
No niin juuri. Normaalisti syönkin kevyesti enkä herkuttele, ne ruokatottumukset olen omaksunut tässä painonpudotuksen aikana ja niihin aion huomenna taas palata. Ap
On vaan nestettä, älä huoli.