Voi hitto miten jotkut voi olla hitaita liikkeissään!!
Kysessä ei ole mikään vanhus, vaan ihan vähän päälle parikymppinen tuttava. Kun menee sen kanssa ostoksille niin ei siitä meinaa tulla mitään. Hän jää jumittamaan jokaiseen kauppaan, kiertää kaupan hitaasti läpi moneen kertaan ja pohtii ikuisuuden että ottaako tämän vai tuon toisen paidan. Vaikka kauppa olisi sulkeutumassa minuutin sisällä niin se ei pidä mitään kiirettä eikä tee elettäkään mennäkseen kassalle päin. Sisustusliikkeessä oli itse pakko mennä jo istumaan lähimmälle jakkaralle, kun kaverin etenemisestä ei tullut mitään. Istuin ikuisuuden ja luin varmaan kaikki päivän uutiset kännykällä iltasanomista läpi, sitten ajattelin että menenpä katsomaan onko kaveri yhtään edistynyt ja tullut kassalle päin. Ei, siellä se jökötti edelleen samassa nurkassa katsomassa samoja tavaroita jota joita se katseli jo silloin 15 minuuttia sitten. Kassalle mennessä ei koskaan ota lompakkoa esiin, sitten vasta kun myyjä sanoo hinnan hän alkaa kaivamaan sitä kassin pohjalta mahdollisimman hitain liikkein.
Kommentit (5)
Mulla on tällainen työkaveri. Ja on todella rasittava. Hänkään ei ole mikään penaalin terävin kynä, vaikka on ihan hyvä koulutus ja työ, välillä ihmetyttää, miten on läpäissyt tutkintonsa. Ja sitten on sellainen, että pystyy tekemään suunnilleen yhden asian päivässä, jos se valmistuu, niin ei katso tehtäväkseen enää aloittaa toista juttua, vaikka työaikaa olisi vielä kaksi tuntia jäljellä. Jos on jäämässä lomalle, ei voi kahteen vikaan päivään enää tehdä eikä aloittaa mitään, koska on jäämässä lomalle. Välillä ei tiedä, itkeäkö vai nauraa ja joskus miettii, onko tää ihan todellista. Tyyppi on kuin joku sketsihahmo.
Mulla on kaveri joka alkaa vasta laittautumaan silloin kun pitäisi lähteä. Jos on sovittu että lähdetään liikkelle klo 18 niin se alkaa vasta silloin laittautumaan, eikä laittautuminen tarkoita tässä vaiheessa mitään nopeaa puuterointia ja takkia päälle, vaan hän saattaa mennä vielä suihkuun, pestä hiukset, föönata ne, laittaa lakkaa, meikata, katsoa vaatteet...... Ja oho, päästään liikkeelle vasta pari tuntia myöhässä
Kävin kauppakeskuksessa yhden tutun kanssa.
On kyllä vanhempi ihminen mutta silti.
Reissu kesti monta tuntia!
Se haahuili mm. Tarjoustalossa päätä pyöritellen.
Minä yleensä menen ja katson sen mitä tarviin ja sitten kassalle.
Mulla on samanlainen tuttu, ja aivan älyttömän rasittava. Jos ollaan porukalla lähdössä liikkeelle, niin siinä vaiheessa kun muilta puuttuu vaan pipot on hän saanut vasta toisen kengän jalkaan. Tekee tota samaa lompakkojuttua ja sen kauppakassin pakkaaminen kestää pienen ikuisuuden kun miettii laittaako nyt ensin ton maito- vai mehutölkin vai kenties limupullon. Kaikki toiminta on kuin hidastetusta filmistä. Mitään fyysistä vikaa ei ole ja koulut yms on käynyt normaalisti, mutta ei kyllä ole mikään kanootin terävin muumi eli keskusteluissakin saa rautalankaa käyttää. Kait se sitten johtuu siitä.