Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä ukon raha asioiden hoitaminen...

Vierailija
09.04.2015 |

Mä oon hoitanu 88 v. Isä ukon pankki tunnuksilla hänen maksunsa. Suurin osa on e-laskutuksessa. Nyt kun olisin siirtänyt 35 keur Isä ukon nolla korko säästö tililtä saman pankin käyttö tilille tarkoituksena siirtää rahat siltä tililtä Isä ukolle perustetulle tilille nord nettiin. Dollareiksi olisi tarkoitus vähän hajauttaa... Muita läheisiä/lapsia ei kun mä ei ole...

Soittivat Isä ukolle ko. pankista ja pyysivät käymään pankkiin ensi maanantaina.
Nyt ne varmaan kauppaa sille jotain sika hintaisia rahastoja ja näyttää käppyrää jossa rahastot ovat viime vuosina tuottaneet hyvin...

Saanko mä nyt jonkun syytteen kun olen käyttänyt Isä ukon pankki tunnuksia ilman sen kummenpaa byrokratiaa... Ne on ollut vain Isä ukon laskuja, ei mitään tililtä ottoja esim...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kirjoitusvirheiden määrästä pitäisi ainakin syyte tulla... *tirsk*

Vierailija
2/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkitunnukset ovat henkilökohtaisia, niitä ei saa muut käyttää. Tuskin siitä mitään sanktioita kuitenkaan tulee, kun isäsi on luvan antanut.

Mene nyt ihmeessä isäsi kanssa pankkiin yhdessä. Liittäkää sinulle käyttöoikeus tileihin, niin voit hoitaa samat asiat isäsi tileiltä omilla pankkitunnuksillasi. Samalla voit varmistua, etteivät myy isällesi mitään rahastoja. Ja asia on hoidettu oikein ja asianmukaisesti!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen lisää, että asioiden hoitaminen helpottuu myös kun aika jättää isästäsi, jos sinulla on tilien käyttöoikeudet. Eivät jää maksut rästiin vaan saatte ne maksettua, sillä laskut on hoidettava vaikka asiakas menehtyy. Ja pankki kyllä sulkee tunnukset heti, kun asiakas on kuollut. Ja sitten laskujen maksaminen onkin oma riesansa (ei mahdotonta, mutta hankalaa...).

Vierailija
4/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit hoitaa kenenkään muun asioita, kun et osaa tuon paremmin kirjoittaa?

Vierailija
5/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mitään syytettä saa, jos isäsi on antanut sinulle valtakirjan, vaikka sitten suullisestikin valtuuttanut.

Kannattaisi kuitenkin tehdä aivan viralliset merkinnät isäsi tileihin, että sinulla on niihin käyttöoikeus. Silloin ei tarvita virallista edunvalvontaa, jos isäsi sairastuu vakavasti eikä pysty itse hoitamaan raha-asioitaan.

Minä olen tällä periaatteella eli tilinkäyttöoikeudella hoitanut oman ukkoni raha-asiat koko liittomme ajan. Jos isälläsi on tilillä paljon rahaa, voivat hyvinkin ehdottaa jotain rahastoa, mutta niistähän voi kieltäytyä. Tilinkäyttöoikeus kannattaisi kuitenkin hoitaa nyt, kun isäsi on vielä kunnossa ja oikeustoimikelpoinen. Silloin voisit maksaa isäsi laskut omilla pankkitunnuksillasi, eikä olisi mitään huolta isäsi henkilökohtaisten tunnusten väärinkäytöstä. Ne kun on tarkoitettu todella henkilökohtaisiksi, joilla pääsee mm. terveys- ja eläketietoihin.

Ps. Opettele kirjoittamaan, ainakin yhdyssanat.

Vierailija
6/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Isä ukon nolla korko säästö tili"

Silmäni itkevät verta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä