Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa, Onko tämä paniikkikohtaus?

Vierailija
09.04.2015 |

Esim kotona rauhassa lukiessa yhtäkkiä tuntuu kuin kuristaisi kurkusta enkä saa henkeä. Kestää pari sekuntia. Silloin kurkkuun sattuu, ja kun kuristus loppuu kurkku on kuiva. Pitää juoda vettä. Ei liity jännityksestä tms. Olen kärsinyt tästä jo 10 vuotta. Lääkäri tuhahti että on paniikkihäiriö mutta eikö siinä tilanteeseen liity ahdistusta/pelkoa tms epämillyttävää? Minulla kuristaa tilanteeseen riippumatta, yksin rentoutuessa esimerkiksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriöisiä paikalla??

Vierailija
2/9 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa tommonen tuntemus usein liittyy paniikkikohtaukseen, mutta kestää kyllä pidempään kuin muutaman sekunnin ja yleensä myös muita oireita. Ja jos ei liity mitään jännitystilaa tai ahdistusta siihen niin kuulostaa kyllä aika epätodelliselta, että olisi paniikkikohtaus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paniikkihäiriö mutta tuollaista ei ole juurikaan ollut. Voisiko olla struuma tai jotain kilpirauhaseen liittyvää?

Vierailija
4/9 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkia tuo on. Itselle tulee kans noita minipaniikkeja joskus ja sit välillä kunnon kohtaus. Annat mennä vaan ohi niin eivät pahene.

Vierailija
5/9 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:34"]Paniikkia tuo on. Itselle tulee kans noita minipaniikkeja joskus ja sit välillä kunnon kohtaus. Annat mennä vaan ohi niin eivät pahene.
[/quote]

Siis mistä mulle tulee paniikki? Kun olen ihan rauhakseen ja rentoutunut yksin kotona? On tullut poikaystävän luona sängyssä nukkumaan mentäessä, töissä yhtäkkiä kun olin yksin järjestelemässä, tv: tä katsellessa, työpaikkaruokalassa, junassa etc

Vierailija
6/9 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon aikana en saa ollenkaan henkeä, kurkku on kuin hiekkapaperia ja kuristunut umpeen. Jähmetyn aina ja oireen loputtua vedän henkeä syvään ja juon vettä. Ap

Vierailija
7/9 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:34"]Paniikkia tuo on. Itselle tulee kans noita minipaniikkeja joskus ja sit välillä kunnon kohtaus. Annat mennä vaan ohi niin eivät pahene.
[/quote]

Siis mistä mulle tulee paniikki? Kun olen ihan rauhakseen ja rentoutunut yksin kotona? On tullut poikaystävän luona sängyssä nukkumaan mentäessä, töissä yhtäkkiä kun olin yksin järjestelemässä, tv: tä katsellessa, työpaikkaruokalassa, junassa etc
[/quote]

Siinähän se onkin kun se kohtaus voi tulla vaikka kaikki olisi ihan ok. Itselläni ollut diagnosoituna ph.n. 25 v, kohtaus tulee silloinkin vaikka olisin kuinka onnellinen, nukkunut hyvin jne.

Vierailija
8/9 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa skitsofrenialta.

Vierailija
9/9 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hörhöillyt jonkun spiritismin parissa tms?