Helsingin poliisi: jouluyön tehtävät keskittyneet omakotitaloalueille
https://www.hbl.fi/artikel/lugn-helg-i-helsingfors-polisen-i-vastra-nyl…
Pinna kiristyy ja kulissit kaatuu. Olen aina aistinut sen, että tällaisilla alueilla kytee pinnan alla.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Nyt ap voikin olla tyytyväinen neukkukuutioonsa! Muualla kaikki ei olekaan täydellistä!
Eikä ihme. Nämä okt-alueita kansoittavat ylempää keskiluokkaa larppaavat duunarit ei tavoistaan pääse.
No joo, me asutaan just noin. Vanhemmilla iso talo hyvällä paikalla, kaksi autoa, avioliitto raunioina. Ei näillä koskaan mene riitely väkivaltaiseksi, mutta onnellisia juhlapyhiä meillä on vietetty viimeksi joskus silloin, kun minä olin just aloittanut koulun. Miksei vaan voi erota.
Vierailija kirjoitti:
No joo, me asutaan just noin. Vanhemmilla iso talo hyvällä paikalla, kaksi autoa, avioliitto raunioina. Ei näillä koskaan mene riitely väkivaltaiseksi, mutta onnellisia juhlapyhiä meillä on vietetty viimeksi joskus silloin, kun minä olin just aloittanut koulun. Miksei vaan voi erota.
Erinomaista rehellisyyttä!
Ketä ne joulun onnettomat lopultakin ovat? Niitä, ketkä ovat yksin omassa rauhassaan, vai niitä jotka kynsin hampain pitävät kulisseja pystyssä? Kummalle on isompi yllätys, ettei joulu ole pelkkää kultaa ja kimallusta, suloista sopusointua maailman kanssa?
No me varmaan kuulutaan sitten omakotialueiden onnelliseen vähemmistöön. Ei tarvinnut riidellä, oikein mukava jouluaatto oli kaikkien mielestä.
En hirveästi ruottia osaa, muttei tässä mitään tuohon suuntaan mun mielestä sanota aloituslinkissä.
Muutenkin tieteelliset tutkimukset ovat osoittaneet että vähätuloisuus joka ilmiselvästi korreloi neukkukuutiossa asumisen kautta, korreloi myös sosiaalisten häiriöiden, rikollisuuden ja väkivallan kanssa.
Huolimatta siitä että itse olen väkivallaton, raitis hyvätuloinen neukkukuutiolainen yksittäistapaus 🤣
Joitakin vuosia sitten uutisoitiin, että ihmisiä pitää parhaiten yhdessä iso asuntolaina. Halutaan säilyttää se elintaso. Voi siinä sitten tunnelma kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
En hirveästi ruottia osaa, muttei tässä mitään tuohon suuntaan mun mielestä sanota aloituslinkissä.
Muutenkin tieteelliset tutkimukset ovat osoittaneet että vähätuloisuus joka ilmiselvästi korreloi neukkukuutiossa asumisen kautta, korreloi myös sosiaalisten häiriöiden, rikollisuuden ja väkivallan kanssa.
Huolimatta siitä että itse olen väkivallaton, raitis hyvätuloinen neukkukuutiolainen yksittäistapaus 🤣
Artikkelissa sanotaan siis, että tapahtumat ovat siirtyneet ydinkeskustasta ympäröivälle omakotitaloalueella. Mutta eikös nyt vähätuloiset keskity jonnekin Vesalaan tai Tattarinsuolle?
Sama
Tutkimusten mukaan monesti juuri akateemiset naiset kokevat perheväkivaltaa. Eivät ymmärrä suostua hellan ja nyrkin väliin ja säestää miehen mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukiolainen tms?
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi sanottiin. Opettele ruotsia.
Vierailija kirjoitti:
Ketä ne joulun onnettomat lopultakin ovat? Niitä, ketkä ovat yksin omassa rauhassaan, vai niitä jotka kynsin hampain pitävät kulisseja pystyssä? Kummalle on isompi yllätys, ettei joulu ole pelkkää kultaa ja kimallusta, suloista sopusointua maailman kanssa?
Minä olen "saanut" seurata väkivaltaisia suhteita lähiipiirissä lapsesta saakka. Nämä samat väkivallasta itse kärsineet ovat yrittäneet tuputtaa minua suhteisiin. Jokainen vuorollaan tyrkyttänyt tuntemiansa ehdokkaita. En ole heille raskinut sanoa, että tuollaista elämää kuin sinä elät, en ikinä itselleni halua. Joskus olo on haikea, ettei kuulu siihen 1 prosenttiin, joilla on hyvä suhde. Mieluummin kuitenkin yksin kuin väkivaltaisessa suhteessa. Harmi, ettei turvatakuita ole. Yksikin mies luuli, että minut oli pahoinpidelty ukkoni taholta nauroi ja haukkui minut lyttyyn kun oli(si)n tullut pahoinpidellyksi. Luuli vissiin olevansa valioyksilö verrattuna luulemaansa väkivallan tekijään.No, en vaivautunut korjaamaan asiaa, mutta selvisi kyllä hänen oma henkisesti väkivaltainen luonteensa. Näitä "valioylsilöitä" on myös paljon av:llä.
– Tyngdpunkten i våra uppdrag har legat på villaområden utanför stadskärnan.
Totta.