Muuttaakko Ouluun vai Espooseen?
Kummassa mukavammat ihmiset ja parempi elintaso?
Kommentit (56)
Espoossa taas asuminen on paljon kalliimpaa
Oululaiset on mukavampia kuin itseään parempina pitävät espoolaiset
Olen asunut molemmissa. Olen ehkä hieman jäävi kuitenkin arvioimaan, mutta itse viihdyn tietyistä syistä aivan ehdottomasti paremmin Espoossa.
Riippuu mihin ole tottunut ja millaisesta ilmapiiristä tykkäät. Espoo on niin suuri, että sinne mahtuu kaikkea ja kaikenlaisia ihmisiä. Jos tykkäät pohjoisen meiningistä, Oulu voi tuntua tutummalta. Valitsisin työpaikan perusteella ja elintaso sitten sen mukaan.
Espoo. Valtavan palon parempi pääkaupunkiseudun kulttuuritarjonta ratkaisisi asian itselläni.
Oulussa on kaikki mitä ihminen tarvitsee + luontoa ja puhtaampaa, ei liikenneruuhkia, paljon leppoisampaa. Tänne vaan, täällä on väljää! Ja on kulttuuria ihan tarpeeksi.
Kerran pääsin pois Espoosta ja en lähde enää.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:10"]Muuttaakkonä Ouluun...
[/quote]
Nää
Oulussa voi asua keskustassa. Espoossa ei voi, koska siellä ei ole sellaista. On vain lähiöitä.
Ääni Espoolle. Olen pohjoisesta kotoisin, ja Oulussakin asunut. Espoosta mennään keskustaan Hkiin. Luontoa on monipuolisesti saaristosta Nuuksion korpeen.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:54"]
Kummassa mukavammat ihmiset ja parempi elintaso?
[/quote] aidot ihmiset tietenkin Oulussa, mikäli työpaikka niin tottakai Oulu ja asunnot paljon halvempia Oulussa. En ole Oululainen.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:10"]
Oulussa on kaikki mitä ihminen tarvitsee + luontoa ja puhtaampaa, ei liikenneruuhkia, paljon leppoisampaa. Tänne vaan, täällä on väljää! Ja on kulttuuria ihan tarpeeksi.
[/quote]
Vieläkö Oulussa on hajuhaittoja aiheuttavia tehtaita? Haju oli yksi suuri epäviihtyisyyden aiheuttaja ennen muinoin.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:18"]
Ääni Espoolle. Olen pohjoisesta kotoisin, ja Oulussakin asunut. Espoosta mennään keskustaan Hkiin. Luontoa on monipuolisesti saaristosta Nuuksion korpeen.
[/quote]
Liian pitkä matka Helsinkiin jos keskustaan haluaa. Kauheet liikenneruuhkat ja tympeä ajaa omalla autolla, ahdistavat bussit ja junat, täynnä örveltäjiä ja epämääräistä porukkaa. Ei hyvä. Oulussa ei noita ongelmia, joko asut keskustassa tai sulla on oma auto, ja kaikki on aina lähellä tai lyhyen ajomatkan päässä! Bussejakin jonkun verran kulkee.
Espooseen. Täällä Oulussa vittuuntuneet ihmiset ja ei töitä. Nainen 26v
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:10"]
[/quote]
Vieläkö Oulussa on hajuhaittoja aiheuttavia tehtaita? Haju oli yksi suuri epäviihtyisyyden aiheuttaja ennen muinoin.
[/quote]
On hajuja mutta jos häiritsee kannattaa muuttaa hiukan kauemmaksi keskustasta. Itse asun n. 8 km etelään eikä haise. Keskustaan 10 min ajomatka.
Oulun Stockmann ollaan uhattu lopettaa! Tapiolan Stockmann varmasti pysyy, koska missä westendiläiset muuten kävisivät kaupassa...
Oulu on uskovaisten ja kepulaisten pikkukaupunki, jossa kaikki lopetetaan tai lakkautetaan. Toki halvempaa on kuin etelässä, mutta Oulusta on helvetin pitkä matka kaikkialle muualle. Ja kyllä siellä haisee edelleen. Mä muuttaisin ehdottomasti Espooseen, jos noista pitäisi valita.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:28"]
Oulun Stockmann ollaan uhattu lopettaa! Tapiolan Stockmann varmasti pysyy, koska missä westendiläiset muuten kävisivät kaupassa...
[/quote]
No jos materia on tärkeintä elämässä niin ei kannata Ouluun tulla. Täällä on toisenlaiset elämänarvot.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:31"]
Oulu on uskovaisten ja kepulaisten pikkukaupunki, jossa kaikki lopetetaan tai lakkautetaan. Toki halvempaa on kuin etelässä, mutta Oulusta on helvetin pitkä matka kaikkialle muualle. Ja kyllä siellä haisee edelleen. Mä muuttaisin ehdottomasti Espooseen, jos noista pitäisi valita.
[/quote]
Helsinkiin tunnissa 29 eurolla...
Oulussa on hirveä työttömyys. Sen vuoksi mieluummin Espoo.