Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stubb: "Olin akateemikko!"

Vierailija
08.04.2015 |

:) Katsokaas mammat Stubbin vaalivideo ylen vaaligalleriasta, http://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaalit2015/uusimaa/ehdokkaat/5369?emp=rt-1.pn-stubb

Siinä se heti 00:15 kohdalla tulee: "aloitin työurani akateemikkona, sitten vasta siirryin politiikkaan!"

On meillä monipuolinen pääministeri :)

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon akateemisista.

Vierailija
2/42 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilen, että Stubb on salaa av-mamma. Ei tätä mikään muu voi selittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb on suomenruotsalainen, ehkä sekoittaa tuon akateemikon ruotsinkieliseen "akademiker"-sanaan (=akateeminen).

Toisaalta tuo, että Stubb olisi av-mamma, on varteenotettava vaihtoehto ♥

Vierailija
4/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubbin kouluaikana ei ollut pakkoruotsia eikä pakkosuomea, joten annetaan anteeksi kun joutuu joka päivä vieraalla kielellä puhumaan. 

Vierailija
5/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:05"]

Stubb on suomenruotsalainen, ehkä sekoittaa tuon akateemikon ruotsinkieliseen "akademiker"-sanaan (=akateeminen).

[/quote]

Muistan kuitenkin Stubbin kertoneen jossain haastattelussa, että he puhuivat veljen kanssa suomea, kuten myös äidin kanssa, joten on "enemmän" suomenkielinen.

Vierailija
6/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs täällä inistään? Suomen Akatemian jäsen tehnyt loikan valtakunnanpolitiikkaan. Suomihan tässä vaan voittaa, kun saadaan talentti maksimaaliseen käyttöön.

Erinomaista! Duktigt gjort!

Vierailija
7/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai akateemikko.

Pitäisikö nyt sanoa anteeksi kaikilta niiltä, joita olen mollannut akateemisen ja akateemikon sekoittamisesta vai pitäisikö pitää tätä pääministeriämme yhtä tyhmänä?

Kas siinpä pulma.

Vierailija
8/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 01:27"] Vai akateemikko. Pitäisikö nyt sanoa anteeksi kaikilta niiltä, joita olen mollannut akateemisen ja akateemikon sekoittamisesta vai pitäisikö pitää tätä pääministeriämme yhtä tyhmänä? Kas siinpä pulma. [/quote]   Jos vaan katsoisit sinne peiliin ja kysyisit itseltäsi että miksi täytyy tuollaisesta asiasta muita mollata, niin mä luulen et sillä pääsee hyvään alkuun. [/quote] Entisenä koulukiusaajana Stubb osaa varmasti arvostaa pienempää ja suurempaa mollausta.

[/quote]

ei vaan koulukiusaajana, vaan myös lukiokiusaajana. Stubb kiusasi myös koko lukioajan, tästä faktasta löytyy kyllä netistä ihan kiusattujen haastattelujakin.

Vierailija
9/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:33"]

Minäkin olen tehnyt tämän virheen, joten en voi Stubbia siitä mollata :D Helppo virhe tosiaan, kun on tottunut englannin "academic" -sanaan.

En itseäni ihan idioottina pidä, olenhan sentään AKATEEMINEN (kröhöm), ja erikoisalani on sellainen, josta suurin osa täälläkin kirjoittelevista ei tiedä hölkäsen pöläystä. Mutta ilmeisesti yleissivistykseni ei ole tarpeeksi laaja. Tai oikealla kielellä hankittu.

[/quote]

**jumalaton naamapalmu**

Vierailija
10/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemikko Leena Palotie (edesmennyt), pyydän anteeksi Stubbin puolesta.

Vierailija
11/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:33"]

Minäkin olen tehnyt tämän virheen, joten en voi Stubbia siitä mollata :D Helppo virhe tosiaan, kun on tottunut englannin "academic" -sanaan.

En itseäni ihan idioottina pidä, olenhan sentään AKATEEMINEN (kröhöm), ja erikoisalani on sellainen, josta suurin osa täälläkin kirjoittelevista ei tiedä hölkäsen pöläystä. Mutta ilmeisesti yleissivistykseni ei ole tarpeeksi laaja. Tai oikealla kielellä hankittu.

[/quote]

**jumalaton naamapalmu**

[/quote]

Toivottavasti ymmärsit, että tuo "olenhan sentään akateeminen" -osio oli vitsi... mutta jos naamapalmut tulivat jostain muusta, niin jatkakaa toki :P

Vierailija
12/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin näen, kun Stubb hipsii eduskunnan kyselytunnilta välillä vessaan ja pöntöltä siinä samalla vähän palstailee ja päästää höyryjä ja tekee parit aloitukset: "Persut taas vauhdissa", "Miksette työttömät mene töihin?" ja "Onko selfiet wt?" sekä "Olen kakalla, kysy mitä haluat"

Vierailija
13/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toikin sana muuttuu, kun pääministerikään ei osaa käyttää sitä oikein.

Vrt. esim. "alkaa tehdä" -ilmaisusta voi käyttää nykyään "alkaa tekemään". Muutos tehtiin, koska suomalaiset olivat niin tyhmiä, etteivät osanneet käyttää oikeita muotoja kirjoitetussa kielessä.

Vierailija
14/42 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/42 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:05"]

[/quote]

Stubbin äiti on suomenkielinen ja isä ruotsinkielinen, koulunkäyntinsä aloitti suomenkielisessä koulussa.

Vierailija
16/42 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 01:27"]

Vai akateemikko.

Pitäisikö nyt sanoa anteeksi kaikilta niiltä, joita olen mollannut akateemisen ja akateemikon sekoittamisesta vai pitäisikö pitää tätä pääministeriämme yhtä tyhmänä?

Kas siinpä pulma.

[/quote]

Jos vaan katsoisit sinne peiliin ja kysyisit itseltäsi että miksi täytyy tuollaisesta asiasta muita mollata, niin mä luulen et sillä pääsee hyvään alkuun.

[/quote]

Moi Alex,

onko akateemikolla tänään kiireinen päivä?

Vierailija
18/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on sen pakko olla palstamamma. Tuollaista noloa mokaa ei voi muuten selittää.

Vierailija
19/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 01:27"] Vai akateemikko. Pitäisikö nyt sanoa anteeksi kaikilta niiltä, joita olen mollannut akateemisen ja akateemikon sekoittamisesta vai pitäisikö pitää tätä pääministeriämme yhtä tyhmänä? Kas siinpä pulma. [/quote]   Jos vaan katsoisit sinne peiliin ja kysyisit itseltäsi että miksi täytyy tuollaisesta asiasta muita mollata, niin mä luulen et sillä pääsee hyvään alkuun. [/quote] Entisenä koulukiusaajana Stubb osaa varmasti arvostaa pienempää ja suurempaa mollausta.

[/quote]

AV-palsta on kuin tehty Stubbille! :D

Vierailija
20/42 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä täällä sekoillaan?

Stubb on työskennellyt vierailevana tohtorina ja esim. tutkijana Suomen Akatemiassa. Kai tuo nyt akateemikon "kriteerit" täyttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme