Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätelönmyyjän kesätyö

Vierailija
08.04.2015 |

Jos jollain olisi kertoa kokemuksia jäätelönmyyjän työstä niin olisin kiitollinen. Ja olen siis jo aikuinen etten mikään teini. Tarkoituksena onkin että vastaan kioskin toiminnasta pallojen pyörittelyä lisäksi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirvee perse levis jo viikossa. En pystynyt olemaan hetkeäkään syömättä. Ja ripulikin vaivas miltei koko kesän. Kioskissa ei ollut vessaa.

Vierailija
2/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on yhtään hiirikäsi tai rannekanavaoireyhtymää niin not! Kovaa hommaa ranteelle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tuli mieleen se raumalainen jätskimuikkeli, joka oli pessyt kauhat suihkulähteessö ja laittoi faceen kuvia

Vierailija
4/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksi kesää töissä kiskalla. Pääasiallinen työ oli tietty pallojen pyörittely. Tein kyllä tilaukset myös ja työvuorolistat. Siisteydestä huolehtiminen tärkeää. Mitä haluisit tietää?

Vierailija
5/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off-topic mut tiedän tytön joka joutui kutomaan itselleen ranteenlämmittimen koska ranne ärtyi kylmästä pyörittelystä. :D

Vierailija
6/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä lista mitä jädeä on minkäkin verran.. Tyyliin vanilja:III mansikka:III, siitä voi sit helposti sutata ekan viivan ku loppuu ja kun kuorma tulee, niin vetää lisää viivoja.. Helpottaa tilaustentekoa.. -6-

Vierailija
7/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:57"]Jos sulla on yhtään hiirikäsi tai rannekanavaoireyhtymää niin not! Kovaa hommaa ranteelle...
[/quote]
Eli jos olet mies niin älä ala.

Vierailija
8/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:57"]

Jos sulla on yhtään hiirikäsi tai rannekanavaoireyhtymää niin not! Kovaa hommaa ranteelle...

[/quote]

Palloa ei koskaan saa tehdä ranteella, vaan koko käsivarrella. Pyydä opettamaan oikea tekniikka, muuten ranne on paskana parin lämpimän päivän jälkeen. T: entinen kipsanpitäjä

Vierailija
9/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pallo pyöritetään hauiksella. ei ranteella... jos haluat kesäs kuluttaa 2neliöm sisällä niin siitä vaan..

Vierailija
10/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,
Mä olen ollut muutamassa kioskissa ja spice icessä töissä. Yleensä on ollut ihan mukavaa ja kesäistä puuhaa, mutta myös huonoja puolia. Yksi työnantaja maksoi palkat käteisellä ja vikan palkan pari viikkoa myöhässä. Häipyi kesän ajaksi lomalle kreikkaan ja jätti kaikki asiat meidän hoidettavaksi, esim kukaan ei hakenut tyhjiä jätskirasioita pois (alkaa nopeasti haista kuumassa) eikä tuonut vesikanistereita. Valoja ei olisi saanut pitää päällä ettei kuluteta sähköä. Vuoroja yritetään perua sateeseen vedoten. Ampiaiset ovat jatkuva riesa kun lentävät luukusta sisään ja kiskaa avatessa on vastassa milloin mitäkin hämähäkkejä. Usein jätskikiskat on perheyrityksiä mikä kyllä näkyy..

Kivoja puolia toki on myös, mutta kannattaa pitää oikeasti kiinni omista oikeuksistaan työsopimuksesta vessassa käyntiin.

Vierailija
11/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos iskee kauhea kakkahätä kesken kaiken, minne menette vessaan? Pusikkoon? Kauhea homma laittaa kioski kiinni siksi aikaa, kun juokset lähimpään kahvilaan vessaan.

Vierailija
12/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden kesän lukioikäisenä, enkä ikinä enää menisi toiste! Hyviä puolia työssä oli, että sai syödä jäätelöä ja tapasi paljon ihmisiä päivän aikana. Pomo oli ihan kamala ja ei suostunut ikinä kirjoittamaan työsopimusta, vedoten siihen, että suullinen sopimus on aivan yhtä pätevä. Hävetti myydä hemmetin pieniä palloja, jotta tulisi mahd. paljon voittoa pomolle. Jädet piti punnita, eikä ne tietenkään saaneet painaa tiettyä gramma määrää enempää tai tuli äkäiseltä pomolta huutia. Hyhhh en menisi enää ikinä, varsinkaan näin aikuisena! Mieluummin teen siistiä sisähommaa

Vierailija
13/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että työsopimuslain mukaiset asiat ovat kunnossa. Lähinnä haluasin juuri tietää hyviä ja huonoja puolia, sekä vinkkejä ja yleisiä mielipiteitä. Ihan nainen olen ja oikeasta tavasta jäätelöpalloja tehdä olen kuullutkin, pari kertaa kokeillutkin. Ei mennyt ihan putkeen ja mietinkin että oppiiko homman nopeasti jne?

-AP

Vierailija
14/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:17"]

Mitä jos iskee kauhea kakkahätä kesken kaiken, minne menette vessaan? Pusikkoon? Kauhea homma laittaa kioski kiinni siksi aikaa, kun juokset lähimpään kahvilaan vessaan.

[/quote]

No ei oo kauhea homma, luukut ja ovi lukkoon ja joku kyltti näkyville, että palaan pian. Paitsi että ihmiset, jotka olivat haahuilleet siinä ympäristössä jo ties miten kauan, aloittivat aina hirveän juoksun jätskikiskaa kohti, kun näkivät että luukkuja vedetään kiinni :-D

Vierailija
15/15 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei jäänyt mitään hyviä muistoja. Sateella ei saanut avata kiskaa, mutta voi sitä arpomista, jos aamulla oli pilvistä ja tuulista. Olisi pitänyt olla ennustaja, jotta olisi tiennyt olla pitämättä kiskaa auki silloin kun kauppa ei käy. Hellepäivinä asiakkaat huokaili, kuinka minä saan nauttia viileästä jäätelökopista. Todellisuudessa koppi oli läkähdyttävä kun pakastimet joutuivat koville.

Vessaan oli vaikeaa päästä ja tauoilla aikaa meni esim. siihen että sai vaihdettua seteleitä kolikoiksi. Vaihtorahoista olikin ikuinen pula ja stressi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi