elatusasioita, help!!
Oonko oikeesti johonkin lakiin vedoten velvollinen antamaan lasten isälle rahaa, kun lapset joka toinen vloppu isällään???
Kommentit (13)
Ei tarvitse, mutta ongelmaksi tälläisten elämäntapaluusereiden kohdalla tulee se, että missä määrin voidaan luottaa, että he hoivaavat lapsia turvallisesti tapaamisaikoina? Jos mies pyytää rahaa, sanoo olevansa varaton niin jättääkö hän lapset ruokkimatta?
Jos lapsesi on pieniä niin suosittelisin, että kieltäydyt kylmästi antamasta lapsia yökylään. Soittakoot poliisit sitten ja pyytäkööt niiltä ruokarahaa.
Juu oon kyllä tuotaki miettiny. Ja on ollukki jotain hankalia episodeja joista on joutunu keskusteluja käymään. Perheneuvolaan ei suostu lähtemän. Seuraavana ois käräjäoikeus, sovittelevan neuvottelun kautta jos tää homma jatkuu tällaisena.
Tympeä vaan kun itselle tulee semmoinen olo että olisin tehnyt jotakin väärää.
No eihän se auta kun odotella mitä se lastenvalvoja sanoo. Lapset ei oo pahemmin isän perään kyselleet tai oireilleen vaikka kuukauteen eivät ole nähneet. Liekkö se kertoo mitään. Mutta ei kai se auta kun itse mennä sääntöjen mukaan ja toinen vanhempi sieltä mistä aita matalin.(olipa katkera kommentti, sori! :) pisti vaan veret h
kiehuun ku sain lasten isältä viestiä noista rahoista. Samakai se mitä kuhan lapset pärjää.
Et todellakaan, nehän on myös sen lapsia.
Lasten isä oli ollut lastenvalvojaan yhteydessä ja lastenvalvoja oli sanonut että olisin johonkin lakiin vedoten velvollinen kustantamaan lasten isällä olon jos lasten isällä ei ole rahaa. Tuohon lakiin vedoten sillä ei ole kyllä koskaan rahaa.
Maksaa nyt elareita 150 yhteensä, tai kelalle se maksaa niitä ku ei mulle alkanu maksamaan. Itekki pienipalkkaisena tulen nyt nipinnapin toimeen.
Jos isällä ei ole rahaa, niin hänellä on mahdollisuus hakea sossusta tukea kun lapset ovat hänen luona. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta maksaa yhtään mitään.
Jotenki kuulostaa itsestäkin oudolta. Isällä ois vara olla lasten kans vloppu eikä hänen tarvisi omia rahojaan käyttää mihinkään. Siten minun varallisuus vähenee ja hankaloittaa vakuutuksien, vaatteiden asumisen ym. maksua.
Kait kela ne rahat maksaa siitä luonapidosta, jos mies on oikeasti varaton? Tai sit sinä, miten vaan.