Pelottaako Olkiluodon käynnistäminen?
Kommentit (12)
Ei poksahda. Ja siellä on jo tuli takassa.
Onhan se vasurilla hutaistu. En haluaisi asua Porissa.
Olen jo ostanut jodia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vasurilla hutaistu. En haluaisi asua Porissa.
Olen jo ostanut jodia.
Porissa asun ydinvoimalaan tästä matkaa noin 30 km.
Sehän on jo tulilla. Tosin vain pienellä teholla, toivottavasti ei nyt ahneus iske omistajiin ja aleta ottamaan siitä kaikkea ulos mikä irti lähtee kun sähkö on nyt kallista, ettei tule tshnerobyl kakkosta.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on jo tulilla. Tosin vain pienellä teholla, toivottavasti ei nyt ahneus iske omistajiin ja aleta ottamaan siitä kaikkea ulos mikä irti lähtee kun sähkö on nyt kallista, ettei tule tshnerobyl kakkosta.
Ne ottaa ulos sen mihin Stukes antaa luvan vaikka kuinka ahneus iskisi.
Piti ottaa loppukiri kun valtakunnan sähkönsaanti alkaa olla uhattuna.
Kyllähän se tulee sulamaan kun säätösauvat jumittuu. Huhtikuussa.
Olin lapsi silloin kun sitä alettiin rakentaa (sitähän on tehty kuin iisakin kirkkoa) ja ajattelin aina, että toivottavasti se räjähtää vasta kun olen aikuinen niin voin ajaa autolla saasteita pakoon Lappiin :D
Ehdin kyllä tulla aikuiseksi, ja melkein keski-ikäiseksikin jo HAHAHA
Laskekaas joku huviksenne paljonko edes nykyisillä sähkön huippuhinnoilla kestää, että ko. mylly on maksanut itsensä takaisin. Ei taida ihmiskunnan elinikä riittää.
Kyllä on veronmaksajien rahaa (pimennossa jonkun kiertotien kautta) hassattu tuohon melkoisia määriä. Ei yksikään liiketalouden ehdoilla pyörivä firma olisi sitä loppuun pystynyt saattamaan. Kuka jatkaa rahoitusta siinä kohtaa kun investoinnin diskontattu takaisinmaksuaika on paisunut esim. 100 vuoteen? Ei kukaan toimitusjohtaja.
Vierailija kirjoitti:
Laskekaas joku huviksenne paljonko edes nykyisillä sähkön huippuhinnoilla kestää, että ko. mylly on maksanut itsensä takaisin. Ei taida ihmiskunnan elinikä riittää.
Kyllä on veronmaksajien rahaa (pimennossa jonkun kiertotien kautta) hassattu tuohon melkoisia määriä. Ei yksikään liiketalouden ehdoilla pyörivä firma olisi sitä loppuun pystynyt saattamaan. Kuka jatkaa rahoitusta siinä kohtaa kun investoinnin diskontattu takaisinmaksuaika on paisunut esim. 100 vuoteen? Ei kukaan toimitusjohtaja.
Areva (ja sen nykyinen omistaja) on joutunut alaskirjaamaan n. 400 miljoonaa euroa jokaisesta myöhästyneestä vuodesta korvauksena. Luulitko ettei tuossa sopimuksessa ollut myöhästymissakkoa ollenkaan?
Ne hautaa ydinjätteen kaupungin alle siellä se säteilee muutaman sata vuotta päiväkoteihin ja muualle. Loviisa on niin hän eri suunnalla kuin Pori sentään ja molemmat säteilee.
Koronapassi auttaa tähänkin