pesetkö vessasa käydessä kädet
Itse en pese jos kusella vaan käyn. Yleensä kyllä kun paskalla käyn niin pesen sitten. Entäs te muut?
Kommentit (31)
Tietysti pesen. Ja kärvistelen salaa julkisissa vessoissa käsiä erityisen huolellisesti pestessäni, kun ihmiset lappaavat vessakopeistaan lavuaareja vilkaisematta suoraan ulos.
Pesen jos käsiin jää liian vahva haju käsikakatessa.
Yleensä pesen vain, jos olen menossa ruuanlaittoon tai ruokapöytään. Minusta on käsittämätöntä, että monien mielestä vessassakäynnin jälkeen kädet on pestävä, mutta ulkoa tulon jälkeen, ennen ruokailua tai ruuanlaittoa jätetään pesemättä.
Pesen joka kerta. Oltiin kaverin kanssa pienessä pubissa ja käytiin lähtiessä vessassa. Puettiin takkeja päälle peilin edessä ja joku nuori nainen meni vessaan. Naisen tullessa vessasta väistin altaan edestä, että nainen pääsee pesemään kädet, mutta ei! Tää nainen paineli muitta mutkitta ulos pesemättä käsiä, eikä kopissa ollut käsienpesuallasta... Katottiin kaverin kanssa toisia ja sanottiin yhtäaikaa HYI :D En kyllä ymmärrä, miten jotkut ei pese käsiä vessasta tullessa.. :/
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:28"]
Aina ja käytän saippuaa myös. Kotiin tullessa myös pesen aina kädet. Harvoin kulkutaudit vaivaa, kun näin tekee.
[/quote]
Mitä tarkoitat kulkutaudeilla? Ruttoa ja sen semmoista vai?
[/quote]
Huoh. Kulkutauti sana tarkoittaa mm. nopeasti leviäviä tartuntatauteja.
Kädet pestään, kun tullaan sisälle ulkoa, kun tehdään ruokaa ja kun asioidaan wc-ssä.
Myös kun käsitellään mitä tahansa likaista.esim likapyykkien koneeseen laiton jälkeen.
En kertakaikkiaan käsitä, miksi niitä käsiä ei voi pestä!. Oksettaa sellaiset ihmiset, jotka lähmivät likaisilla rähmänäpeillä jokapaikan.
Ja sitten mietitään miksi ne vatsataudit leviää jne.
Uutisissakin oli vasta, että jos kaikki pesisivät käsiään, niin vatsatautien määrä vähenisi oleellisesti. Mutta kun ei, kun jotkut tollot haluaa syödä omaa kakkaansa.
Minä olen kuvitellut olevani suhteellisen suurpiirteinen siisteyden suhteen, mutta kyllä minäkin pesen kädet aina kun sen jälkeen kun käyn vessassa, kun tulen ulkoa kotiin (töistä, kaupasta, pihalta), alan ruuanlaittoon tai leipomaan, vien roskat, täytän pyykkikoneen jne.
Vastaukset eivät yllätä, on tullut huomattua, että todella harva (nuorista) opiskelijanaisista pesee käsiään! Käsittämätöntä. 40-luvulla syntynyt isänikin pesee varmasti useammin käsiään, vaikka käsitys hygieeniasta hänellä on vähän niin ja näin.
Pitääkö ne pestäkin ?! Vaikka ei haise?