Paljon joit raskauden aikana aloholia?
ihan sama tiesitkö vai etkö tiennyt raskaudestasi. Minä ehdin juoda kolme kertaa, lasillisen viiniä / kerta seä pari olut huikkaa rv 6 mennessä. Sen jälkeen ei pisaraakaan.tiesin raskaudesta.
Kommentit (154)
Hyvin näkyy tämä minäminä-kulttuuri täällä. Mutku mä haluun, mulla on oikeus, ei se niin paha oo, on muitakin riskejä! Sama niillä jotka tupakoi raskaana, ties millä selitellään. Kelatkaa että edes heroiini ei aiheuta niin pahoja vammoja sikiölle kuin alkoholi! Vieroitusoireita kyllä, mutta vammoja.
Ehdin juoda yhdet pikkujoulukännit ennen kuin minulla oli aavistustakaan raskaudesta. Sen jälkeen olen juonut kolme lasillista simaa, nyt menossa rv 21.
70-luvulla odottaville annettiin osastolla annos konjakkia joka päivä jos oli ennenaikaisen synnytyksen uhka. Itsellenikin vanha gyne opasti ennen lentomatkaa, että jos koneessa supistelee, niin tilaa 4cl konjakkia.
Vastaus kysymykseen. Join ekaa odottaessa kerran puoli lasia kuohuviiniä. Muiden aikaan en mitään.
Hyi helvetti. Mua on oksettanu jo pelkkä ajatuskin yhtään mistään alkoholista koko raskauden ajan. Nyt menossa rv35.
5kk olo oli ku pahimpana krapulapäivänä Ja sit ku helpotti niin ajatus saa mut heti takaisin noihin "krapulapäiviin". Oksettaa nytkin ku ees kirjotan tästä. En tiiä juonko enää edes synnytyksen jälkeen enää koskaan. Niin paljon etoo ajatuskin. Hyh.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:40"]Hyvin näkyy tämä minäminä-kulttuuri täällä. Mutku mä haluun, mulla on oikeus, ei se niin paha oo, on muitakin riskejä! Sama niillä jotka tupakoi raskaana, ties millä selitellään. Kelatkaa että edes heroiini ei aiheuta niin pahoja vammoja sikiölle kuin alkoholi! Vieroitusoireita kyllä, mutta vammoja.
[/quote]
Totta. Harva sitä haluaa ajatella. Huumeiden käyttö tuomitaan jyrkästi, toki hyvä niin, mutta alkoholia on ihan ok juoda vaikka se on sikiön (ja äidinkin) terveydelle haitallisempaa. Ei järjen hiventäkään joidenkin äitien touhussa. Oman alkoholiriippuvuuden takia ollaan valmiita pilaamaan lapsen terveys.
Voi vee te av mammat olette idiootteja lol
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:42"]70-luvulla odottaville annettiin osastolla annos konjakkia joka päivä jos oli ennenaikaisen synnytyksen uhka. Itsellenikin vanha gyne opasti ennen lentomatkaa, että jos koneessa supistelee, niin tilaa 4cl konjakkia.
Vastaus kysymykseen. Join ekaa odottaessa kerran puoli lasia kuohuviiniä. Muiden aikaan en mitään.
[/quote]
Se olikin 70-luvulla, nyt ollaan jo viisaampia. Hyvä, ettet juonut.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:42"]70-luvulla odottaville annettiin osastolla annos konjakkia joka päivä jos oli ennenaikaisen synnytyksen uhka. Itsellenikin vanha gyne opasti ennen lentomatkaa, että jos koneessa supistelee, niin tilaa 4cl konjakkia.
[/quote]
[/quote] Itse asiassa tuon suhteen oltiin mielestäni aika viisaita. En usko lääkehoidon olevan sen turvallisempaa kuin lääkemuki konjakkia.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:00"]FASD:ia arvioidaan esiintyvän 1–6 prosentilla suomalaislapsista. Italiassa esiintyvyys on tutkimusten mukaan 2,3–6,3 prosenttia.
http://www.inhimillisiauutisia.fi/fakta-sulkemalla-korkin-estettaisiin-monen-lapsen-turha-kehitysvamma/842747
[/quote]
Eli samoissa mennään. :D
[/quote]
Molemmat kunnon juoppokansoja. Sietäisi hävetä tuollaisten vanhempien.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:42"]70-luvulla odottaville annettiin osastolla annos konjakkia joka päivä jos oli ennenaikaisen synnytyksen uhka. Itsellenikin vanha gyne opasti ennen lentomatkaa, että jos koneessa supistelee, niin tilaa 4cl konjakkia.
[/quote]
[/quote] Itse asiassa tuon suhteen oltiin mielestäni aika viisaita. En usko lääkehoidon olevan sen turvallisempaa kuin lääkemuki konjakkia.
[/quote]
Siihen on varmasti jokin syy, ettei enää toimita noin. Alkoholin haitat tiedetään paremmin.
Kaikkien lääkkeiden suhteenkaan on vaikea saada varmuutta haitallisuudesta sikiölle, sillä raskaana olevilla naisilla testaaminen on epäeettistä. Alkoholi lienee se testatuin myrkky, valitettavasti empiiristä materiaalia on runsaasti. Toisaalta satunnaista lasillista pahempaa saattaa nykyään olla ilman, ruoan ja juomaveden kautta saatava kemikaali- ja hormonikuorma. Sen lisäksi nykyään lapsille syötetään ihan järkyttävää roskaa (en tarkoita jotain Mäkkäri-reissua kerran kuussa tai satunnaista uunimakkaraa jos ruokavalio on muuten terve), mikä aiheuttaa käytös- ja keskittymishäiriöitä entisestään. Kyllä mulla tekee pahaa myös ne odottajat, jotka läpi raskauden syö pelkkää Hesen mättöä ja juo Batterya.
Suomalaisnaisten alkoholinkulutus on ylipäätään lisääntynyt: Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n mukaan se on lähes kuusinkertaistunut viimeksi kuluneiden 40 vuoden aikana. Maailman terveysjärjestö WHO:n tilastojen mukaan suomalaisnaisten juominen on eurooppalaisittain verrattuna runsasta." Lainattu tuon edellisen linkin blogista.
Tuosta 70-luvun jutusta vielä. Silloin naiset eivät olleetkaan samanlaisia juoppoja kuin 2000-luvulla, joten ei varmaankaan sairaalassa annettu konjakkimäärä tehnytkään niin paljoa tuhoa. Alkoholia ei kuitenkaan enää suositella raskaana oleville sikiön terveyden takia. Vielä kun äidit tämän tajuaisivat... Mikä saa äidit juomaan?
En yhtään raskauden aikana enkä sitä suunnitellessa eli pari kk ennen raskautumista. Enkä ajatellut juoda laisinkaan imettäessä. Ja silti lapselle tuli huulihalkio mitä ei suvussa ole. En myöskään käyttänyt muita päihteitä.
Raivostutti tuo sun vastaus jo toisessa ketjussa. Saatanan itsekäs akka.
Ekassa raskaudessa yhden siiderin, oli älyttömän kuuma kesä ja yhtenä päivänä sitten pyysin miestä ostamaan mulle siiderin. Toisessa raskaudessa en yhtään.
Parit kovat kännit ennen kuin tiesin raskaudesta. Sen jälkeen ei pisaraakaan. Onneksi lapsi on terve.
Pari siideriä ja lasin kuohuvaa rv 4 tai 3. Tein positiivisen testin todella aikaisin ja sitä ennen tapahtui juomiseni. Tupakkaa poltin positiiviseen testiin saakks
Lasillisen viiniä tai sampanjaa koko raskauden ajan kerran, pari kuukaudessa. terve 3 v pellavapää poika tuli.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:04"]Naurettavaa ylireagointia mammat. Lasillinen on ok, se ei tee kenestäkään alkoholistia eikä ole vaaraksi lapselle. Joten miksi siis en voisi ottaa juhlissa lasillista? Ilmankin voisin olla, kutta miksi olisin,kun siitä ei ole haittaakaan?
[/quote]
Miksi et antaisi vauvalle alkoholia? Niinpä. Miksi annat sikiölle?