Hauskat unissaankävelyt/puhumiset-ketju!
Eli oletko tehnyt tai sanonut unissasi jotain hauskaa?
Mä en oo kävellyt unissani, mutta puhunut ja ennenkaikke huutanut olen.
Esimerkki: jos näen pahaa unta, niin tiedostan sen olevan unta, ja yritän huutaa itseni hereille. Unessa huudan "apua apua!" tai mieheni nimeä. Todellisuudessa huudan:"HUUUHUHUU HUIJUIJUIII UUUUUU", ja mies tietää, että nyt mut täytyy pelastaa --> herättää :D kerran olen herättänyt lapsenikin huudollani. Että mä nauran tyynyyni kun olen herännyt.
Kommentit (17)
Puhuin anustapistani unissani kun olin naisystäväni luona, selitin aamulla että ystäväni joka on himo esitteli sellaisia. Itse pidän anustappia pyllyssäni ja runkkaan
Itse en puhu unissani (ainakaan todistetusti), mutta mieheltä tulee joskus hassuja juttuja. Joskus seurustelun alkuvuosina hän yhtäkkiä julisti "Yks plus yks on kaks. Matti tykkää Maijasta!" (meidän nimet siis)
Toinen mieleenjäänyt on intensiivisen Heroes V -pelin jälkeen tokaistu "Enää on jäljellä ählämit!" Tällä poliittisesti korrektilla termillä me kutsutaan siis pelissä yhtenä joukkueena olevaa itämaistyyppistä rotua.
Mun mies puhuu aina keskellä yötä ihan sekoja jos hänet puoliherättää.
Mun lempparieita on selitys isosta sylinteristä, joka voitettiin koiranruokamerkin pellepukukilpailusta, sellaista ei siis ikinä ollut mutta unien mies yhdisteli päässään kaikenlaista. Hän selittää näitä juttuja aina sana kerrallaan, tyyliin: sylinteri... iso sylinteri... pelle... pellepuku.... pukukilpalu... koiranruoka... sylinteri...
Talvella mies oli mytännyt kummankin peitot allaan ja nukkui peittokasan päällä. Kun viluissani yritin pyytää peittoa, vastasi hän "RÖH RÖH" ja halasi peittoa tiukemmin. Odotin nelisen minuuttia ja kysyin peittoa uudestaan, taas saan kuulla unissaan hymyilevän miehen vastauksen: "RÖH RÖH".
Vasta laittamalla valot kattoon mies heräsi, eikä muistanut mitään peittosikalusta.
Mä olen unissakävelijä ja olen kävellyt kerran pitkänkin matkan unissani. Sen lisäksi on sattunut muita hassuja kommelluksia, jopa hankalia ja kiusallisia. En viitsi tarkemmin kertoa, kun nämä mun touhut on niin moneen kertaan puhuttu ja naurettu, että joku voi tunnistaa. Touhusin noita lapsena ja nuorena aikuisena vielä. Myöhemmin en enää. Yksi lapsistani on myös unissakävelijä, muttei vielä ole mitään pahempaa sattunut, kotona vaan touhuillut.
5: vähänkö repesin :DDD *röh röh*
Ap
Itselläni on todella paha riesa nuo unissakävelyt, -puhumiset ja -hallusinaatiot. Olen jopa käynyt neurologilla niiden vuoksi.
-Unissaan olen räyhännyt monet kerrat perheelle ja yövierailulla isäntäperheelle enkä aamulla muista mitään. Ystäväni ei uskaltanut nukkua vieressäni eräällä mökkireissulla, kun olin hänelle räyhännyt.
-olen ottanut ystäväni luona yöpöydältä lompakon ja nuollut sitä (luullut ilmeisesti jäätelöksi)
-herännyt keskellä yötä yövaatteissa ulkoa
-selittänyt monena yönä miehelleni kuinka kassakonetta käytetään
-makuuvaunussa junassa heräsin itse siihen, kun selitän alapedillä makaavalle naiselle seinän ja sängyn välisestä raosta jotain junaan liittyvää. Kyllä hävetti aamulla.
8: hahahah!! :D mäki oon räyhänny miehelle useamman kerran yöllä, mut en kehtaa selittää tarkemmin ettei mua tunnistettaisi täältä.. sen verra monelle oon nuo jutut kertonut :D
ap
Kerran olin jo läväistä kaveripoikaani joka oli minun luona yötä toisessa huoneessa patjalla, kun se yöllä yritti tulla minun sänkyyni :D luulin että se yrittää jotain kunnes tajusin että se on ihan umpiunessa. Puhui jogurtista samalla kun mönki minun sänkyyni sikiöasentoon.
Mun veli meinasi pissiä pienenä unissakävelijänä kirjahyllyyn, onneksi äiti heräsi hätiin.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:15"]8: hahahah!! :D mäki oon räyhänny miehelle useamman kerran yöllä, mut en kehtaa selittää tarkemmin ettei mua tunnistettaisi täältä.. sen verra monelle oon nuo jutut kertonut :D
ap
[/quote]
Sama vika täällä, että en kehtaa pahimpia edes kertoa, kun kavereita käy täällä paljon. jännää tosiaan, että unissakävelyyn määrättiin masennuslääkkeitä, vaikka ei ole minkään sortin masennusta. Kai ne vaan lamaannuttaa niin paljon, että jää ylimääräiset yöseilailut välistä
Olin yöllä unissani ottanut tyynyn pääni alta ja antanut sen exälleni. Hän kysyi että mitä hän sillä tyynyllä, olin vaan sanonut että "siinä se kaukosäädin mitä etsit äsken.." :D
Varhaisteininä kävelin unissani ja vanhemmilleni sanoin että haluan lakanan päähäni :D sitten olin yrittänyt sisarukseni huoneeseen hakemaan lakanoita.
Olin ystäväni kanssa festareilla ja nukuttiin parisängyssä vuokramökissä. Keskellä yötä olin alkanut läpsimään ystäväni pyllyä ja kuherrellut "tästä sä tykkäät..eiks vaan... tästä sä tykkäät....".
Heräsin kun ystäväni laittoi valot päälle ja kysyi että onko mulla jotain tunteita häntä kohtaan. Seuraavana iltana sovittiin että laittaa heti valot päälle jos unissani alan ahdistelemaan. Onneksi oli lapsuudesta asti tuttu ystävä!
En ole kävellyt mutta mölissyt kyllä kaikenlaista! Mm.olin yötä kaverilla ja nousin aamuyöstä istumaan huutaen "PUNAJUURIA! PUNAJUURIA! " kun kaveri totesi että ei ole, käy nukkumaan niin olin kellahtanu makuulle takaisin ja alkanut kuorsata :-D
esikoisen syntymän myötä onneksi rauhoittunut nämä unimölinäni. .
Työakveri kertoi vähän aikaa sitten herättäneensä miehensä maukumalla kovaäänisesti. Pariskunnalla ei ole kissaa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:22"]Eli oletko tehnyt tai sanonut unissasi jotain hauskaa?
Mä en oo kävellyt unissani, mutta puhunut ja ennenkaikke huutanut olen.
Esimerkki: jos näen pahaa unta, niin tiedostan sen olevan unta, ja yritän huutaa itseni hereille. Unessa huudan "apua apua!" tai mieheni nimeä. Todellisuudessa huudan:"HUUUHUHUU HUIJUIJUIII UUUUUU", ja mies tietää, että nyt mut täytyy pelastaa --> herättää :D kerran olen herättänyt lapsenikin huudollani. Että mä nauran tyynyyni kun olen herännyt.
[/quote]
Ei mä repesin nii
Juuri tuon takia unissapuhumisjutut ei usein ole jälkeenpäin kerrottuina kovin hauskoja... Kun siitä puheesta ei joko saa mitään selvää tai se on tosiaan kummaa ulinaa tai möngerrystä, joka ei tarkoita mitään.