Oletteko sopineet miehen kanssa, että ei lahjoja?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Joo
Toteutuuko se?
Sinnepäin, aina se ei toteudu jos jotain sopivaa osuu vastaan. Mies saa tänävuonna suurimman paketin, sisältö on kylläkin melko halpa ja korvaa rikki menneen harrastevälineen.
Kyllä kunnon lahjat täytyy jouluna ja syntymäpäivänä olla! Annan vaimolle 100e rahaa. Hän antaa yleensä saman verran minulle. Molemmat on tyytyväisiä kun saa 100e rahaa lahjaksi.
Ollaan sovittu. Aiemmin ostettiin teatterilippuja/ konserttilippuja sovitusti joululahjoiksi niin, että ostettiin vierekkäiset paikat samaan
näytökseen niin, että mies maksoi minun lipun ja minä hänen. Nyt ei viitsitty ostaa kun ei tiedä toteutuuko alkuvuoden esitykset koronarajoitusten vuoksi.
Ex miehen kanssa kerran sovittiin ,että ei osteta lahjoja. No, minä en ostanut, hän osti. Oli sitten vihainen pitkään, kun ei saanut minulta joululahjoja. Luulin oikeasti, että ei osteta lahjoja.
Kyllä. Konmaritus ja kuolinsiivous päällä niin turha tähän lisää tarpeetonta rojua on hommata.
Joo, mutta yleensä löydän jotain sopivaa ja laitan pakettiin. Sitten mies kokee että hänen pitää ostaa jotain, mikä on tylsää. Ruokaostoksilla osoitan sitten jotain sormella ja se ostetaan.
Tänä vuonna saan 4 kynän pakkauksen. Hän saa kirjan omaan harrastukseensa liittyen (käytetty, jo pois painosta oleva, ajatuksella etsitty).
Yli 20 yhteistä joulua, joista ensimmäisenä sain kaikkea kivaa ja toisena kattilan. Sen jälkeen ehdotin että ei osteta. Kattilat saan ostettua itsekin.
En käytä koruja enkä hajuvesiä, niin minulle on kuulemma vaikea hankkia mitään.
Ollaan sovittu ja ei myöskään osteta. Kumpikaan ei välitä kaupoissa kiertelystä varsinkaan jouluruuhkissa. Ennen koronaa matkustimme jonnekin Keski-Eurooppaan joulumarkkinoita katsomaan, siinä oli joululahjaa riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Ex miehen kanssa kerran sovittiin ,että ei osteta lahjoja. No, minä en ostanut, hän osti. Oli sitten vihainen pitkään, kun ei saanut minulta joululahjoja. Luulin oikeasti, että ei osteta lahjoja.
Meillä meni toistepäin. Mies äksyili kun hänellä ei ole minulle lahjoja. Itse ostin kaksi lahjaa, vaikka sovittiin, että ei ostella. Mutta lahjat ovat hyödyllisiä kummallekin ja ollaan jokatapauksessa puhuttu niiden ostamisesta . Tein sitten niin, että kirjoitin molempiin paketteihin kummankin nimen. Ei tartte kiukutella.
Ei olla entisen aviomiehen kanssa sovittu tästä mitään. Juuri äsken pidettiin lahjojen avajaiset lapsemme kanssa. Molemmilla oli lahjat toisillensa, lapsen takia tietenkin näin toimimme. Itse ostin hänelle kalleimman raha-arvan minkä kioskilta löysin, hän oli ostanut minulle lahjakortin liikkeeseen jossa asioin säännöllisesti. Eli neutraalit lahjat.
On sovittu mut se koskee vaan niitä aikuisia joille miehen tai hänen läheistensä pitäisi hankkia lahja. Se ei tarkoita, että miehen ja hänen porukkansa pitäs jäädä ilman lahjoja.
Kun vietettiin ekaa yhteistä joulua, mies ilmoitti monta kertaa, että heillä on vuosia ollut suvussa sellainen perinne että aikuiset ei osta lahjoja toisilleen. No en sit ostanu lahjaa miehelle enkä myöhemmin hänen vanhemmilleen. Mies loukkaantui ja myöhemmin anoppi.
Ihmettelin että ettekös nimenomaan näin halunneet niin mies venkoili, että hyvät tavat vaatii kumminkin jonkun lahjan. Kysyin että eikös se toimi myös toisinpäin eli minäkin voisin olla loukkaantunut lahjattomuudesta. Miehen mukaan pitää ymmärtää, että kun on sovittu ettei osteta aikuisten kesken lahjoja niin sitten ei myöskään osteta.
WTF????!!!!
Ymmärrättekö te tuota?
V.....aa kun oon nyt kohta 15 vuotta ollu niin lapanen että olen ne lahjat lopulta aina ostanut vain siksi ettei tule vänkäämistä jouluna. Tänä jouluna päätin että nyt loppui enkä lahjoja osta. Nyt saa suuttua kuka vaan miten paljon vaan, mut sitä saa mitä tilaa. Anoppi leuhottaa ympäriinsä miten hieno tuo perinne on ja miten hyvin toimii ja rahaakin säästyy ja joulu on lasten juhla ja blaablaa. Just niin... toimii heille mut ei muille.
Kiva seurata, mitä illalla tapahtuu.
Juu, ei osteta mitään lahjoja toisillemme missään tilanteessa, vältetään turhaa tavaraa. Ostetaan jotain kivaa yhdessä, mutta nyt oli ongelma kun ei oikein tarvita mitään ja hotelliin tai ravintolaan ei tässä tilanteessa haluta. Päätettiin sitten että säästetään matkaan kun koronatilanne on parempi ja käytetään sitten siihen kahden vuoden lahjarahat kerralla eikä kursailla.
Joo