Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KERTOKAA mitä ystäväni ajattelee??

Vierailija
16.09.2006 |

Itse olen vapaa sinkkunainen, hän varattu mies. Olemme tunteneet tässä reilun puolivuotta, työn kautta tutustuimme. Alusta asti hän on tuonut esiin sen, että on varattu eikä voisi pettää naistaan. Asia on ok, koska ystävänä häneen olen suhtautunutkin.

Mutta nyt olen alkanut pohtimaan käytöstään enemmän. Työpaikalla olemme paljon yhdessä, sekä kaksin että isommassa porukassa. Työn ulkopuolella soittelemme ja olemme netin kautta yhteydessä. Käydään myös kahdestaan kahvilla. Ystävyytemme on syventynyt niin paljon, että luottamus välillämme on todella syvää. Puhumme toisillemme asioita, joita emme toisille ihmisille puhu. Hän kertoo minulle suhteestaan, ongelmistaan siinä jne jne.

Hän on kerran kysynyt minulta, miten kaltaiseni nainen voi olla vapaana.. Tässä vähän aikaa sitten kun kerroin murheitani, hän halasi minua lohduttaakseen. Sitä ennen emme ole toisiamme koskettaneet. Ja tuon tapauksen jälkeen, päivittäin huomaan miten kosketamme toisiamme. Istumme niin lähekkäin että käsivartemme koskettavat ja jäävät siihen.. kävelemme niin lähekkäin että ihomme koskettaa. Pientä, huomaamatonta, mutta jotain sellaista jota ei ennen ole välillämme ollut.

Kumppaninsa tiedän ulkonäöltä, mutta en sen kummemmin tunne.

Vieläkö tämä kaikki on pelkkää ystävyyttä, vai onko kaikki hänen katseensa, hymynsä, tekonsa jo jotain muuta?

Kommentoikaa..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen hyväksyisi sinut ehkä paremmin ja sinulla ehkä haaveet hieman laantuisivat, kun näkisit miehen kumppaninsa kanssa. Tämä saattaisi vähentää myös sitä, että mies tilittää sinulle parisuhdeongelmiaan.

Vierailija
2/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse että tuleva puolisosi käyttäytyy tuolla tavalla jotakin toista naista kohtaan? Olisiko se sinun mielestäsi ok?

Ajattele sitä naista, jonka kanssa tuo mies on. Onko heillä lapsia? Ovatko he naimisissa?

Sinuna tekisin lopun moisesta. Vai tahdotko toiseksi naiseksi? Anna miehen edes tehdä reilusti bänät nykyisen naisen kanssa, ennen kuin jatkat tuosta eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se fyysisyys!

Minä en ainakaan pitäisi siitä, jos miehelläni olisi vastaava suhde johonkin naiseen. Vähintään se olisi pettämistä henkisellä tasolla.

Ovatko he naimisissa? Onko heillä lapsia?

Vierailija
4/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessanne on tosiaankin enemmän kuin ystävyyttä - itse asiassa voisi sanoa että hän jo nyt pettää.

Sano hänelle suoraan että sinusta tuntuu että tämä on mennyt liian pitkälle. Jos hän rakastaa sinua niin hän lopettaa suhteensa ja jatkaa sinun kanssasi, jos ei, niin parempi ettet sekoita heidän välejään tämän enempää.

Vierailija
5/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä naista, jonka kanssa hän on, hän kuitenkin rakastaa. Lakkaa tunkemasta siihen väliin! Jos joskun olet suhteessa, huomaat, että vaikeita aikoja tulee ja silloin voi mennä poikki, jos siihen väliin tunkee tuollainen " ystävä" .

Grow up!

Vierailija
6/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitteet tapaamisista ja yhteydenpidoista jne on lähes täysin miehen harteilla. Esim. kesäloman aikana en kertaakaan soittanut hänelle tmv, vaan hän teki sitä itse. Tottakai vastaan puheluihin ja viesteihin jne. Aloitteet kahville menoista ja baariin lähdöstä tekee ystäväni, minä olen ehkä yhden ainoan kerran pyytänyt häntä mukaani.

ap

Vierailija
7/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä ihastunut mieheen muuten kuin ystävänä?

Jos et ole ihastunut ja tahdot jatkaa ystävyyttänne, niin tutustu myös avovaimoon. Keskustelu miehen kanssa on myös paikallaan, jotta mieskin tietää missä mennään eikä elättele toiveita ' salarakkaasta' .

Minkä teet, tee se pian.

Vierailija
8/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme niin monet kerrat puhuneet pettämisestä, ja on tullut hyvin selväksi ettei ystäväni hyväksy sitä eikä sitä halua koskaan tehdä. Ja ihan elävästä elämästä on kertonut esimerkkejä, joten uskon häntä. Hän ei hae mitään seksisuhdetta, tästäkin olemme puhuneet ja kantansa on tullut selväksi. Tuo mies ei myöskään harrasta mitään yhden illan juttuja, joten tuo salarakas teorian olen itsekin jo ajat sitten hylännyt.

En tiedä tietääkö puolisonsa siitä miten hyvät välit meillä on. Uskon että hän kuitenkin tietää meidän olevan ystäviä. Enkä välttämättä tahdo häneen sen enenmpää tutustua, olen kyllä yrittänyt mutta vastaanotto on ollut ynseää enkä väkisin halua kenenkään tuttavaksi tunkea.

En ole ihastunut ystävääni, vaikka pakko on myöntää että häneen olisi erittäinkin helppoa rakastua.

ap

Vierailija
9/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En tiedä tietääkö puolisonsa siitä miten hyvät välit meillä on. Uskon että hän kuitenkin tietää meidän olevan ystäviä. Enkä välttämättä tahdo häneen sen enenmpää tutustua, olen kyllä yrittänyt mutta vastaanotto on ollut ynseää enkä väkisin halua kenenkään tuttavaksi tunkea.

ap

Miten voit olla noin naiivi? Miehen tehtävä olisi tutustuttaa sinut ja avokkinsa toisiinne, jotta teidän ystävyytenne voisi jatkua. Jos hän ei tahdo sitä tehdä, etkä sinäkään, niin joko ystävyytenne tai heidän suhteensa kariutuu.

Onneksi heillä ei ole lapsia, jotka jäisivät kärsimään sinun itsekkyydestäsi. Pian alkaa pikkujoulukausi ja sitten saamme täällä lukea teidän sekoilustanne.

Vierailija
10/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se oikea tulee vastaan, niin se tulee. älkää olko noin mustavalkoisia. kun opitte ymmärtämään elämää, niin huomaatte myös sen että aina elämä ei mene siististi ja yksinkertaisesti. apn ja ystävänsä välillä on selvästi jotain syvempää, eikä siitä voi syyttää kumpaakaan. varmasti täälläkin on ihmisiä, jotka ovat löytäneet sen oikean niin että jompi kumpi on ollut varattu silloin..

Vierailija
11/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mies ei esim kerro, että viettää niin paljon aikaa sinun kanssasi niin luokittelen jo tuon pettämiseksi.

Vierailija
12/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jonkun kivan miehen kanssa viettäisin tosi paljon aikaa.

Ja siksipä en vietä! Siis tarkoitan, että mieli on niin ailahteleva ja epäluotettava - sitä helposti ihastuu kun on intiimisti toisen kanssa. Nyt tarkoitan ihan tätä henkistäkin intimiteettiä.

Vierailija
13/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun ihan tavallisesti juttelee, on yhteydessä, ei yritä iskeä, kuuntelee jada-jada-jada - niin sitten sitä tulee näitä ihastumisia.

Arki ja muu on taas aivan eri asia.

Vierailija
14/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinta on sinun. Valintaa tehdessäsi muista, että mies joka pettää vaimoaan (avokkiaan) tekee sen toisenkin kerran.

Vierailija
15/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hän on ihminen, jota olen odottanut koko elämäni. JOskus aiemmin, ollessani yksin, tein listan, joka kuvasi suhdetta ja miestä jonka haluan elämääni. Ja valehtelematta, yhtään liiottelematta, hän täyttää jokaisen kohdan siitä..

Mutta. Mun periaate on aina ollut, etten varattuihin sekaannu. Enkä sitä halua tehdä nytkään. Mutta mulla on vahva tunne siitä, että hän on se oikea mulle. Ja tätä tunnetta en ole kokenut koskaan aiemmin. Hän on juuri sitä, mitä mieheltä odotan ja haluan.

Ja niin. Minusta hän on pitäjnyt oman lupauksensa puolisolleen. Emme ole suudelleet, emme jakaneet rakkauden tunnustuksia. Vielä tällä viikolla puhuimme periaatteistamme, ja hän sanoi ettei voisi jättää kumppniaan. Joten niin.. en todellakaan ymmärrä onko hän ihastunut vaiei. Sen tiedän ettei suhteensa ole sitä mitä kahden aikuisen suhde pitäis olla.

En tuputa itteeni.. mutta kanssani hän olisi onnellisempi kuin nykyisen kanssa. Ja kanssaan oisin onnellisempi kuin kenenkään muun kanssa koskaan.

Jo ensi kerran kun hänet näin, ennekuin tunsimme, ajattelin että tuossa on mies joka on minua varten luotu. Jota varten minä olen luotu. Ja uskokaa, että en todella ole tehnyt mitään änkeäkseni heidän väliinsä. En ole enkä tee. Olen ystävänsä, ja hän on minun ystäväni. Hän tekee itse ratkaisunsa, jos siihen tuntee tarvetta. Ilman että minä anna siihen tämän enempää aihetta. Sydämessäni toivon.. mutta en sitä hälle sano..

ap

Vierailija
16/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun tapasimme, oli melkein kuin olisin tuntenut hänet aina, vaikka ei oltu koskaan tavattu ennen. Tiesin heti, että tuossa miehessä on jotain erikoista, hän oli " minua varten" . En ollut koskaan tuntenut mitään vastaavaa tunnetta. Se oli todella outo ja epätodellinen tunne, koska järki yritti koko ajan väittää moista tunnetta vastaan. Mies oli varattu, avoliitossa, yksi lapsi. En halunnut " toiseksi naiseksi" . Se minusta kuitenkin äkkiä tuli. Miehen ja naisen suhde oli ollut jo karilla ennen lapsen syntymää, ja oli enää " mukavuussuhde" , eli asuivat saman katon alla, mutta ei yhteistä elämää juurikaan ollut. Luulin miehen valehtelevan minulle näitä juttuja hänen suhteestaan, koska niinhän ne varatut miehet aina sanoo, että " ei ole mitään yhteistä vaimon kanssa" ja että " ainoastaan lapsi pitää yhdessä" . Myöhemmin selvisi, että mies oli puhunut totta suhteestaan avovaimoon, kyseessä oli enää mukavuussuhde.

Lopulta pitkän ajan jälkeen mies muutti pois sieltä, ja meistä tuli pari ihan oikeasti. Alku ei ollut helppoa, mutta n. 1-2 vuoden päästä helpotti, ja nyt olemme olleet onnellisesti yhdessä jo yli 8 vuotta. Olemme naimisissa ja meillä on kaksi lasta + miehen lapsi aiemmasta suhteesta. Olemme erittäin onnellisia, ja olen kiitollinen jokaisesta päivästä jonka saan mieheni kanssa elää. Alku vaan oli vaikeaa. Mutta sekä minä, että mies tiesimme alusta alkaen, että näin piti käydä!

Miehen exään välit ovat aika hyvät, exäkin oli sitä mieltä myöhemmin, että tulevat nyt paremmin toimeen kuin yhdessä ollessaan.

Vierailija
17/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo todella ensi kerrasta kun ystäväni näin, ajattelin että tuossa on mieheni. Ja se ei todellakaan ole tapaistani. Kenenkään muun kanssa en ole näin nopeaa pystynyt luottamaan. Hän on jotain ainutlaatuista. Jotain mihin ei sanat riitä..

Mutta. Tilanteestamme johtuen, en sitä hänelle sen kummemmin sano. Voin vain toivoa että en ole yksin ajatuksineni. Väliin en tunge, en. Jos jotain on tarkoitus tapahtua, se tapahtukoon.

Syy, miksi täällä kaikseta kerroin, on se, että haluaisin puolueettoman näkymksen hänen tunteistaan. Olenko liioitellut kaiken vai onko tunteet molemmin puolisia.. ??

ap

Vierailija
18/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kertomasi mukaan teillä selvästi on läheiset välit ja ymmärrys toisianne kohtaan.

Sinuna en laittaisi väliä poikki mutta ehkä ottaisin hieman etäisyyttä. Sillä jos annat suhteen tuosta syventyä ja mies jää avovaimonsa luo... satutat vain itseäsi.

Voisin kuvitella että mies miettii nyt tulevaisuuttaan. Hehän ei ole avioliitossa eikä lapsia ole joten eiväthän he ole ottaneet mitään ratkaisevaa askelta puoleen tai toiseen. Mitä vain voi tapahtua. Ja toivottavasti hän miettiikin, jotta hän sitoutuu sitten oikeisiin asioihin. Ja on tietoinen siitä mitä haluaa.

Mutta pidä huoli itsestäsi äläkä anna vetää itseäsi sellaiseen mistä on todella vaikea irtautua.

Vierailija
19/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla juuri juttelimme asiasta. Hän kertoi miten puolisonsa tahtoo lapsia ja avioliittoa jne jne. Ja hän epäröi. TOinen painostaa, eikä hän halua lähteä siihen mukaan.. joten ehkä hän todellakin miettiin mitä elämältää haluaa. ap

Vierailija
20/30 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ystävä jolle puhun kaikista asioista ja halaan ja istun lähellä, minunkin ystäväni on nainen. Minulla on myös ollut tosi läheinen " miesystävä" , mutta hänen nykyinen ei hyväksynyt miehelleen ollenkaan naispuolisia kavereita, niin nyt ei enää juuri edes viestitellä.

Minusta ihan ok ystävyyssuhde, mutta luulen että mies on ihastunut sinuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi