Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Alkoholisti äitini
07.04.2015 |
Olen kyllästynyt äitini alkoholi ongelmaan. On juonut ainakin yli 10 vuotta, itse olen jo aikuinen. Koko lapsuuteni olen katsellut juopottelua ja näin aikuisena olen ymmärtänyt kuinka lähellä kuolema voi olla ja että apua tarvitaan. Hän on käynyt AA:ssa mutta oli kuivilla vain hetken, jonka jälkeen juominen jatkui. Välillä on hyviä päiviä ja välillä ei. Yleensä makaa vaan sängyssä koko päivän ja juo.
Onkohan tässä enään mitään tehtävissä? Asia vaivaa joka päivä.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ei toista voi pakottaa juomista lopettamaan. Jos jossain vaiheessa haluaa apua, ehkä voisi ehdottaa jotain laitoksessa tehtävää katkoa kuten Minnesota-hoitoa http://www.minnesota-hoito.fi/ . Sen avulla voisi olla suurempi todennäköisyys päästä irti juomisesta kuin pelkästään AA-käynneillä, joihin voi aina jättää menemättä jos joku päivä haluaakin taas juoda.
Mutta älä liikaa mieti äitisi asioita, kun ei se sinun murehtimisesti lopulta mitään auta, ja pilaa omankin elämäsi. Jotkut ihmiset nyt vaan päättävät juoda itsensä hengiltä, ja siihen heillä on oikeus. Oma isänikin teki sen valinnan, eikä siinä auttanut muuta kuin hyväksyä. Hän kitkutteli hengissä useista haimatulehduksista jne huolimatta kuusikymppiseksi, missä iässä kaatui kännissä portaissa ja kuoli saman tien.