Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yläkerran tytölle!

Vierailija
07.04.2015 |

Kolme kerrosta ylempänä asuntoani asuu yksinelävä nuori nainen. Olen kiinnittänyt huomiota erikoisiin rapussa kulkemisaikoihin; esimerkiksi lähtee puolenyön jälkeen, palaa kahdelta yöllä. Pitkin viikkoa. Myös juhlii ajoittain niin lujaa että kuuluu tänne alimpaan kerrokseen. Asia ei minua sinänsä haittaa kun ei ole pieniä lapsia, joita talossa kylläkin asuu. Jos nyt jotain kiinnostaa miksi tarkkailen rappukäytävän liikkeitä, niin asunto sijaitsee alueella jossa pyörii öiden kulkijoita. Rapun ovea ei aina vedetä kunnolla lukkoon joten rapussa on usein yöpynyt kutsumattomia vieraita, ovia naarmutettu ja käytävälle kustu.

Olen moneen otteeseen nähnyt, kun hän lähtee läheiseltä taksitolpalta yön selkään. Kuulen taas kuinka hän palaa kotiin jonkin ajan kuluttua kuluttua. Olen huolestunut hänestä. Hän on nimittäin siskoni. Tämä nuori nainen ei opiskele eikä käy töissä. Saa tukea asuntoonsa koska on ollut sijoitettuna lastenkotiin ja nyt jälkihuollon asiakkaana.

Pitkään mietin asiaa, mutta toistuvat taksilähdöt varmistivat sen. Toimeentulotuella elävä ei käytä taksia noin.

En ole vielä puhunut asiasta siskoni kanssa. Mitä edes sanoisin hänelle. Naulaisin hänet häpeään? Haluan hänelle hyvää, jota en usko nykyisen elämäntyylin hänelle tarjoavan. En halua hallita häntä, mutta tiedän ettei tässä tule käymään hyvin. Siskoni myös pitää välimme hyvin etäisenä vaikka asumme samassa rapussa. Kertoo olevansa työkkärin kurssilla vaikkei ole.

En osaa sanoa. Eikö hän tajua että huomaan hänen kulkemisensa, vai eikö hän välitä siitä että ainakin aavistelen jotain. Näen kuinka tämä tuhoaa hänet ja tämän on loputtava.

Kun kirjoitin tätä juttua, lähti hän taas matkaan. Jos luet tätä rakas siskoni, niin älä pelkää minua.

Nykerönenä

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäisitkö mun numeron sun siskolle? Tekis mieli maksullista.

Vierailija
2/6 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita huoltoon aina, kun ovi jää auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä paljon voi tehdä. Vaikka varmasti hyvää tarkoitatkin, sun siskon asiat ei kuulu sulle. Voit vaan sanoa että jos on huolia niin sun luo voi tulla. Mä olen vähän samassa tilanteessa. Katson siskoni tuhoavan elämäänsä, mutta minkäs teet. Aikuinen ihminen ja järkipuhe ei uppoa. Tiedän hänen touhuistaan ja ne vahingoittavat häntä fyysisesti ja psyykkisesti, mutta eivät ole laittomia niin ei niihinkään voi puuttua mitenkään.

Vierailija
4/6 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siellä yön selässä vierailu ei ole oikein, niin se luultavasti lievittää jotain kaipuuta hänessä. Hyväksyntää, ihailua, oloa olla "tarpeellinen". Ei kuulosta ehkä kauniilta, mutta tiedän mistä puhun. Ymmärrän että olet siskona huolissasi ja haluaisit auttaa, mutta en tiedä voitko. Jos kerrot hänelle suoraan tietäväsi ja pyydät häntä lopettamaan, hän voi eristäytyä sinusta entisestään... Kauhean hankala tilanne. Jospa kävisit hänen luonaan juttelemassa ja kyselemässä miten hänen rahallinen tilanteensa voi ja hän itse. Terapiaan tai jollekkin sosiaalialan työntekijän juttusille menemisestä ei olisi haittaa, mutta hänen saamisensa sinne voi olla vaikeaa. Voimia !

Vierailija
5/6 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyisin mielummin kokonaiskuvaan kuin noihin yöllisiin reissuihin. Onko siskolla masennus? Hänet pitäisi saada jaloilleen jotenkin.

Vierailija
6/6 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden salille nyt! Hajoo ääniin!