Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko painajainen traumatisoida/vs kauniala

Vierailija
23.12.2021 |

Näin painajaista jossa autoin pyörätuolissa olevaa henkilöä hissiin . Sitten hissi käynnistyikin ja tyyppi rutistui. Unessa en saanut huudettua apua, en painettua mitään paniikkinappulaa. Herätessäni tämä kaikki tuntui todelta.
Olen ammatiltani hoitaja, mutten lainkaan töissä joissa edes kuljetetaan potilaita.
Voin todella huonosti unen jälkeisen päivän, sattumalta näin otsikon aiemmin lukemastani ” vanhus puristui hissiin”.
Nyt en voi lakata ajattelemasta tuota näkyä puristuvasta ihmisestä. Haluaisin ajatuksen pois mielestäni, samaan aikaan ajattelen hoitajaa joka tämän on oikeasti kokenut. Mikään kriisiapu(jos sitä olisi saatu) ei auta korjaamaan moista tunnekokemusta.

Ensisijaisesti siis itsekkäistä syistä mietin asiaa. Toissijaisesti toivon että tämä hoitaja saa asianmukaisen avun, ymmärryksen ja kaiken sen muun mitä moisen näkeminen voi tehdä

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa ikävältä! Voimia.

Kyllä uskon että myös todentuntuinen paha uni voi aiheuttaa stressiä ja pitkittynyttä ahdistusta. Toivottavasti voit jutella unestasi jonkun kanssa. Painajaiset ovat kuitenkin yleisempiä kuin uskoisu, ja siksihän ne ovat painajaisia että niiden kokeminen on niin painajaismaista.

Näin itse stressaantuneena yhden kesän todentuntuisia unia joka yö. Unissa tapoin yleensä jonkun paljain käsin ja aika raa'asti.

olen ain ollut hyvin herkkä kaikelle väkivaltaan vivahtavalle, ja olin niin morkkiksissa unistani. Mietin jo hetken elämäni päättämistä, en tahdo muille pahaa, edes unissani.

Kun stressaava elämäntilanteeni rauhoittui, rauhoittuivat myös uneni. Myöhemmin uskalsin jopa puhua unistani läheisilleni. Puhuminen helpotti oloani lopulta.

Se tunne herätessäni oli jotain kiin kauheaa, en halua enää ikinä kokea sitä. Toisaalta nyt valvemailmassa tiedän, että jos koen yhtään lähellekään samalla tavalla ahdistuneeksi oloni ihan mistä syystä tahansa, minun kannattaa ottaa syyhyn ja tilanteeseen etäisyyttä. Tuon ahdistuksen tunteen ennakoiminen on osoittautunut kuitenkin kullanarvoiseksi elämässäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä