Säilykemandariinit, mihin käytätte?
Sain tutulta pari purkkia säilykemandariinejä sokeriliemessä ja nyt mietin, mihin niitä käyttäisin. En voi sietää hedelmiä lämpimissä ruoissa, enkä syö sokeroituja hedelmiä pelkästään. Saisko noista tehtyä jotain ei-niin-ällömakeaa jälkkäriä tms.
Kommentit (9)
Syön sellaisenaan tai hedelmäsalaatin joukossa.
Pelkästään syötynä ihan jees, muuten jonkin täytekakun päälle koristeeksi
Olen tehnyt makeita piirakoita,sopii myös rahkan tai jugurtin sekaan.
Minä tungen sellaiset korviini aina kun muija alkaa mälkättämään.
M 38
Kiedo ohukaisiin kermavaahdon kera.
Tee mandariinirahkaa. Se on meidän perheen herkku. Tarvitset 2 dl kermaa, 200 g rahkaa, säilykemandariineja ja sokeria maun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tee mandariinirahkaa. Se on meidän perheen herkku. Tarvitset 2 dl kermaa, 200 g rahkaa, säilykemandariineja ja sokeria maun mukaan.
Juu, tämä! Voi maustaa muutenkin tuota ja käyttää niitä makurahkoja (vanilja jne.). Marenki/kermakakun tai pavlovan koristeeksi käyvät valutettuna myös.
Lisäksi olen tehnyt juustokakkuun kiilteen (soseutetaan, liivatetta vähän tai agaria ja kakun pintaan). No, hedelmäsalaattiinkin käy, jos muut aineet ei niin lössöjä - vaikkapa omenaa, päärynää, banaania ja tuota.
En itse välitä kiisselistä, mutta ehkä kylmänä se menisi vaikka riisipuuron kyljessä ja ihan vähällä sakeuttamisella tulos on mehukeittomainen.
Jääkaapissa pidettynä krapulaan aika jees.