Joulu on pilalla jos ei ole purkkiherneitä joulupöydässä
Näin meillä. Kauhea huuto ja käsky kauppaan. Ei ymmärrä. Mitä ne on? Hernekeitto on tuttu. Ei kai sitä kukaan syö jouluna?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Joka joulu kumoamme sen pakollisen hernepurkin joulupöytään sievästi tarjolle ja ikinä kukaan ei syö yhden yhtä hernettä.
Pakotat maistamaan. Keinoja löytyy kyllä.
Kaikki mikä on säilötty viinaan toimii joulupöydässä. Herneliemi pois ja tilalle rommia. Jo alkaa maistua.
Vierailija kirjoitti:
Jouluherneet vedetty nenuun.
Nih!
Kautta Petterin kuonon, olen unohtanut herneet! Vieläkö kaupat on auki?
En muuten muista, että olisin koskaan syönyt purkkiherneitä... ainakaan meille ei ole ostettu koskaan.
N53
.,. kyllä ja nimenomaan Jalostajan purkkiherneet.. olen itse reilusti yli kuusikymppinen ja ne helkkarin herneet on AINA lapsuudesta lähtien olleet joulupöydässä - ei se joulu tule ilman.. ei sillä - mun lapsuudessa ei paljonkaan ollut joulupöydässä tavaraa eli herneet olivat kiva lisä.. ja ovat edelleen. Ei niitä muuten tulekaan ostettua.
-44 syntynyt äitini laittoi aina purkkiherneitä joulupöytään, olikohan se sen ikäpolven juttu? Laitoin itse viimeksi höyrytettyjä oikeita kasviksia, eikä kukaan syönyt niitä, vaikka ovat parempia ja terveellisempiä.
herne kulttuuri levisi hämeeseen -80 luvulla mistähän lähtöisin ja miten ennen säilöivät. ei sinänsä paha mutta ensin ihmettelin miksi herneitä on pöydässä ja niitä ylistetetään.
Mitäs mä nyt sit teen tolle kipolliselle jotain mukamas "hienoja herneitä" kun eihän niitä kukaan syönyt? Pienempiä ja pahemman makuisia kuin tavisherneet.
Kappas! En omista mariskoolia, koska en ole keksinyt semmoiselle mitään käyttöä. Onneksi en syö herneitä, niin ei edelleenkään tarvitse ostaa mariskoolia.