Joulu on pilalla jos ei ole purkkiherneitä joulupöydässä
Näin meillä. Kauhea huuto ja käsky kauppaan. Ei ymmärrä. Mitä ne on? Hernekeitto on tuttu. Ei kai sitä kukaan syö jouluna?
Kommentit (50)
N.63 v. Purkkiherneet kuuluneet lapsuudesta asti jouluun,nam
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purkkiherneet kuuluvat ehdottomasti joulupöytään. Mihinkään muuhun ne eivät sitten enää kuulukaan. 🙂
Kuka keksi purkkiherneet ja mihin niitä käytetään loput 11 kuukautta?
Vaikea kyllä keksiä. Varmaan makuutetaan ihan vain varastossa.
Pakasteherneitä minä ainakin keitän aina joulupöytään, niin oon perheeltäni jo lapsena oppinut ja samaa perinnettä jatkan.
Purkkiherneet tuskin on yhtä hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakasteherneet parempia.
Ei missään nimessä. Ei ole sama asia.
No niinpä. Pakasteherneissä ei ole purkista liuenneita raskasmetalleja.
See liukeneminen alkaa vasta, kun pääsee hapen kanssa tekemisiin, joten avaamiseen jälkeen ei säilytetä enää purkissa. Sama juttu muidenkin säilykkeiden kanssa
Ostin purkkiherneet jo kuukausi sitten, etteivät vaan unohdu. Se olisi ollut katastrofi 😁 Ja ne ei niin paljon maksa, että en viitsisi alkaa riitelemään asiasta, jos itse en niitä haluaisi ja toinen haluaisi. Maailmassa on varmaan paljon isompiakin asioita, joten tuskin tuollaisen asian takia kannattaa pilata joulutunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakasteherneet parempia.
Ei missään nimessä. Ei ole sama asia.
No niinpä. Pakasteherneissä ei ole purkista liuenneita raskasmetalleja.
See liukeneminen alkaa vasta, kun pääsee hapen kanssa tekemisiin, joten avaamiseen jälkeen ei säilytetä enää purkissa. Sama juttu muidenkin säilykkeiden kanssa
Siksi purkkien pitää olla ehjiä, eikä lommoisia. Lommoisissa on tämä liukeneminen mahdollisesti alkanut.
Jalostajan purkkiherneet on ehdoton joulun suosikki, pitää saada.
Joo, tuttua on. Meillä vielä mun äiti haluaa ne lämmitettyinä ja mies syö ne kylmänä eli pöydässä on kahta erilaista purkkihernettä...
Jalostajan purkkiherneet on oikeasti hyviä. Meillä on niitä aina kotona. Syödään lähes viikottain. Ja jouluna ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuttua on. Meillä vielä mun äiti haluaa ne lämmitettyinä ja mies syö ne kylmänä eli pöydässä on kahta erilaista purkkihernettä...
Ihana. <3
Kuka keksi purkkiherneet ja mihin niitä käytetään loput 11 kuukautta?[/quote]
Vaikea kyllä keksiä. Varmaan makuutetaan ihan vain varastossa.[/quote]
Voisko ne pakastaa koviksi ja sitten ammuskella ritsalla ?
Tai ihan vaan näpsiä sormien kanssa, leikkiä hernesotaa...
Osta kaupasta samalla sikanautaa. Sikanauta on joulupöydän kunkku!
Samuli, sä oot taas pilannu koko joulun... ei tää homma skulaa tällä tavalla, kuuletko...
Tämä on meiltä! Sen huutavan on pakko olla vaimoni. Ja sinun on siis pakko olla minä... Hmm... Mutta en minä tätä avausta kirjoittanut!?
Nyt alkaa lanttu ilmeisesti jo olla ylikypsä.
Joka joulu kumoamme sen pakollisen hernepurkin joulupöytään sievästi tarjolle ja ikinä kukaan ei syö yhden yhtä hernettä.
Vierailija kirjoitti:
Joka joulu kumoamme sen pakollisen hernepurkin joulupöytään sievästi tarjolle ja ikinä kukaan ei syö yhden yhtä hernettä.
Eli tänä jouluna ette tee enää niin.
Kokeilkaa vaihteeksi pakasteherneitä.
Jos niitäkään ei syödä, ensi vuonna teillä ei ole herneen hernettä joulussa. Ei pöydässä eikä nenässä.
Meillä on ollut aina pakasteherneitä joulupöydässä, ne laitettiin vielä mariskooliin keskelle pöytää oikein kunniapaikalle :D Teen nyt sitten itsekin näin kun olen tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on meiltä! Sen huutavan on pakko olla vaimoni. Ja sinun on siis pakko olla minä... Hmm... Mutta en minä tätä avausta kirjoittanut!?
Nyt alkaa lanttu ilmeisesti jo olla ylikypsä.
Mies huutaa. Muutenkin ihan hermoheikko joulun aikaan.
Ap
Oluen muodossa parempaa:
The Icelandic brewery selling pea and red cabbage flavoured Christmas beer
https://www.euronews.com/culture/2021/12/01/the-icelandic-brewery-selli…