Toivoin lahjaksi vain joulurauhaa ilman riitaa. Kaikkea on, enkä muuta tarvitse
Ei toteutunut. Jo ensimmäisen paketin (lasten perheille paketoitiin) paketoin väärin ja ukko kilahti. En vaan voi ymmärtää, että ikämies ei hallitse hermojaan. Onneksi ei asuta yhdessä.
Hän on kuitenkin yksinäinen ja haluan hyvän joulun hänellekin. Tulee mieleen, että onkohan hänen lapsuutensa joulut olleet kovinkaan mukavia, kun noin stressaa.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äsken kävin kaupassa ja ostin sille toivomaansa graavilohta. Väärin meni sekin. Hän olisi halunnut ostaa sen itse. Naama norsunv*tulla huusi että hän haluaa vaan olla rauhassa kotonaan. Vastasin, että no kuka estää? Ei osannut siihen sanoa mitään.
- apSinä siis ostit ruokaa HÄNEN kotiin? Oletko hänen äitinsä?
Ei vaan minun kotiini. Hänellä on ankea koti ja hän on viettänyt joulunsa täällä. Tytär kerran halusi meidät sinne jouluksi, mutta se jäi sen yhden joulun kokeiluksi. En halua mennä tuon äksyilevän papan kanssa sinne lapsiperheeseen enää, kun yhtäkään iltaa ei voi viettää ilman viinaa.
- ap
Haluat pelastaa jonkun ihmis reppanan rakkaudellasi, mutta haluaako hän tulla pelastetuksi?
Läheisriippuvassa suhteessa on usein on kaksi aikuista lasta, joiden säröt osuvat kipeästi yhteen. Toinen kantaa vastuuta liikaakin ja toisen olisi syytä kantaa vastuuta enemmän alkaen omasta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äsken kävin kaupassa ja ostin sille toivomaansa graavilohta. Väärin meni sekin. Hän olisi halunnut ostaa sen itse. Naama norsunv*tulla huusi että hän haluaa vaan olla rauhassa kotonaan. Vastasin, että no kuka estää? Ei osannut siihen sanoa mitään.
- apSinä siis ostit ruokaa HÄNEN kotiin? Oletko hänen äitinsä?
Ei vaan minun kotiini. Hänellä on ankea koti ja hän on viettänyt joulunsa täällä. Tytär kerran halusi meidät sinne jouluksi, mutta se jäi sen yhden joulun kokeiluksi. En halua mennä tuon äksyilevän papan kanssa sinne lapsiperheeseen enää, kun yhtäkään iltaa ei voi viettää ilman viinaa.
- ap
Läheisriippuva usein odottaa ja odottaa, että kumppani muuttuisi. Ottaisi viimein vastuun. Viimein raitistuisi. Viimein käsittelisi menneisyyden mörköjä. Että itse saisi viimein suhteessa sitä, mitä kaipaa.
Sen lahjan voi antaa myös itselleen.
Elämä olisi liian tylsää ja tavanomaista, eikä sinulla olisi ketään johon tuntea olevansa suhteessa se parempi ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Haluat pelastaa jonkun ihmis reppanan rakkaudellasi, mutta haluaako hän tulla pelastetuksi?
Hän ei ole reppana. On vaan ihan helvetin itsepäinen ja usein v*ttumainen ihminen.
Siksi asutaan eri osoitteissa ja yli 30 vuotta ollaan sentään siedetty toisiamme. Useimmiten hän on mukava minulle ja paras isä lapsilleen. Joulu sille tuntuu vaan olevan vaikeaa aikaa.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole reppana. On vaan ihan helvetin itsepäinen ja usein v*ttumainen ihminen.
Siksi asutaan eri osoitteissa ja yli 30 vuotta ollaan sentään siedetty toisiamme. Useimmiten hän on mukava minulle ja paras isä lapsilleen. Joulu sille tuntuu vaan olevan vaikeaa aikaa.
- ap
Mitalinko haluat? Vai mikä tämän aloituksen motiivi oli?
Vierailija kirjoitti:
Miten voi paketoida väärin?
Siinäpä se. Tuo ukko kun keksii ihan mistä tahansa, että teen väärin. Niinkuin nyt senkin, kun ostin ne graavilohet. Se kun äityy veemäiseksi niin mitään en osaa tehdä oikein.
https://hausk.in/img/normal/20200503/OO8/20200503.jpg
- ap
Vierailija kirjoitti:
Elämä olisi liian tylsää ja tavanomaista, eikä sinulla olisi ketään johon tuntea olevansa suhteessa se parempi ihminen?
Hän on paljon "parempi" ihminen kuin minä. Hänellä on esmes 40 vuoden upea työura takanaan, kun taas minulla ei. Luonteeltaan on kinkkinen ja joskus arvaamaton.
- ap
Näin käy, jos toinen on kiltti ihan loputtomiin (Krapu) ja toinen määräävä johtajatyyppi (Oinas).
- ap
Kaikkea on, ja rahani riittää! t. Prisma
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea on, ja rahani riittää! t. Prisma
Ei vaan Kirka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apPuututko nyt vähän liikaa toisen elämään? Sinä haluat tehdä hänelle sinun näköisen joulun ja sinusta tuntuun pahalta, että hän on joulun yksin? Mitä, jos ottaisit pari askelta taakse päin?
En puutu kenenkään elämään. Lapsenikin tietävät, että olen taustalla; jos apua tarvitsevat niin sitä saa. En soittele enkä muutenkaan häiritse heidän elämäänsä.
- ap
Puututko nyt vähän liikaa toisen elämään? Sinä haluat tehdä hänelle sinun näköisen joulun ja sinusta tuntuun pahalta, että hän on joulun yksin? Mitä, jos ottaisit pari askelta taakse päin?