Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venäjä ja sen sotaiset toimet. miten toimitaan jos sota syttyy

Vierailija
23.12.2021 |

Onko esimerkiksi valtiovalta miettinyt jo valmiiksi mitä keinoja Venäjän eristämiseksi ja boikotoimiseksi tehdään jos ja kun he hyökkäävät Ukrainaan, tai mihin tahansa muualle.

Vai odotetaanko vain mitä EU päättää, jos päättää. Meidän tulee muistaa, että samanlaisen kohtelun kohteeksi olemme me joutuneet aiemmin ja voimme joutua uudestaankin. Joten, meidän tulee auttaa Ukrainaa ja olla toimimatta yhteistyössä riistäjävaltion, tuon ikiaikaisen terroristivaltion kanssa.
Jos emme me toimi nyt, niin ei meidänkään hyväksemme tulla joskus tulevaisuudessa toimimaan.

Mielestäni pitäisi esimerkiksi niiden valtionlaitosten jotka käyttävät polttonesteitä, on se sitten lämmitykseen tai liikkumiseen liittyviä, jättää ostamatta venäläiseltä yhtiöltä, siis ei Teboililta.

Venäläisten matkailijoiden pääsy maahamme tulee estää.

Venäläisten varat ja omaisuus Suomessa on takavarikoitava.

Kommentit (277)

Vierailija
101/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivarit laitetaan ekana rintamalle, näin se vain tosipaikan tullen menee.

Ei laiteta.  Ei siis aseisiin.  Mutta heille taatusti löytyy muita tehtäviä, kuten pelastustoimintaa ja muuta.

Asepalveluksesta vapauttaminen koskee vain rauhanaikaa. Sotatilassa kaikille lyödään ase kouraan. Ikävää jos koulutus on jäänyt hiukan puolitiehen, oma valinta.

Aseita ei riitä edes intin käyneille. Kaikki rahat meni maailmanparantamiseen ja hyvävelisyndikaateille,

Joka toiselle annetaan rynkky ja sitten liikkeelle. Taistelussa otat aseen kaatuneelta sivarikaverilta. Tässä esimerkki elokuvasta Enemy at the gates.

Vierailija
102/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti, uskonto ja isänmaa, perinteiset arvot, palaisivat kunniaan. Osalle suomalaisiakin se taatusti sopisi nykyisen interseksuaalisen kouhotuksen sijasta.

Putinhan on harras ortodoksi.

Ai että isänmaa. Minun isäni maa on kyllä aina ollut Suomi eikä Venäjä, vaikka Karjalan kannakselta tulemmekin.

Mitä arvoihin tulee, niin voi olla että luterilainen tippuisi perinteiseen tapaan ikkunasta, jos ne perinteiset arvot olisivat vääriä perinteisiä arvoja.

Mikä on Suomi? Eihän suomalaisiakaan ole paradoksaalisesti kuulemma edes olemassa näin vuonna 2021.

-eri

Olen tavallinen isänmaallinen työssäkäyvä suomalainen, ja juttusi kuvottavat minua.

So? Menikö aivot solmuun? Olet varmaan aika kiireinen töissä kun sinulta on jäänyt täysin huomaamatta tämä kehitys. Laitan tähän yhden toisenkin jutun: Ulkomaalaisten määrä Suomessa on kasvanut joka ikinen vuosi vuodesta 1990 lähtien. Että sellainen isänmaa sitten.

Suomen sijoitus erilaisilla kansainvälisillä mittareilla on koko ajan noussut vuodesta 1990. Minulle ei ole ulkomaalaisista mitään ongelmaa. Ja suurin ryhmähän heistä ovat venäläiset, joiden arvoja tänne juuri kerroit kaipaavasi.

Isänmaallinen käyttää kansainvälisiä mittareita? xD

Sinulta on jäänyt järkyttävät joukko  ríkastukset, jengiytymiset, taksiríkastukset, koris- ja jalkapallokenttien ríkastukset huomaamatta... puhumattakaan kaikesta muusta älyttömyydestä. Suomalaisiakaan ei ole kuulemma enää olemassa.

Miksi muuten edes kerrot kuinka sinä olet suomalainen? Mitä väliä sillä on oletko sinä suomalainen jos kerran ulkomaalaisista ei ole mielestäsi mitään ongelmaa??? Häpeä!

Minä olen suomalainen, rakastan ja arvostan isänmaatani ja puhun ja kirjoitan suomen kieltä.

Sinulle ei ole olemassa Suomea että myöskään osaa kirjoittaa suomea. Niin se vain on, että elämme eri maailmoissa.

Korjaa minulle tuo tekstini.

Mielenkiintoista tekstiä tuli muuten sinulta: "että myöskään osaa kirjoittaa suomea" Voisitteko arvoisa Hermanni kertoa, että mitähän helvettiä tuo lainaus tarkoittaa? xD

Taidat olla pelkkä suomalaista esittävä neg roídi.

Eikö tämä ole selvä juttu. Sinulle ei Suomea ja suomalaisia enää ole, joten voit jättää suomalaisuuden meidän tavallisten työssäkäyvien rauhallisten ja isänmaallisten ihmisten huoleksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälinen yhteisö heristää päättäväisesti sormea ja toteaa hyi, hyi Putin, ei tuollaista saa tehdä. Asettaa kourallisen talouspakotteita ja siinäpä se.

Miehitetyt kansat saavat vain kärsiä ja alistua kohtaloonsa.

Vierailija
104/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen liittymät suljetaan, etteivät voi opastaa venäläisiä joukkoja suomalaisten selustaan.

Vierailija
105/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Venäjä ja sen soitaiset toimet" salli mun nauraa..

Mikäs valtio se maailmassa on se sotaisin? Sattuuko kukaan tietämään:D

Mikä valtio on tappanut eniten viattomia siviilejä sodankäynnissä?

Vierailija
106/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biden joutuu ja Trumpkin joutuu olemaan varpaisillaan Putinin kanssa tästä omaksumastaan tavasta myöhästyä tapaamisista sun muista järkiään.

Vierailija
107/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuisi ainakin tämä raskas EU:n vallan alla olo, jos Venäjä miehittäisi Suomen.

Haista sinä Pietarin trolli paska!

Vierailija
108/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ei Natolle ja suurvalloille. Ei ole mitään syytä riitaan venäjän kanssa. Eu ja Nato ovat puuhanneet jenkkien ja Kiinan hyväksi outoja touhuja. Suomen täytyy pysyä itsenäisenä.

Vierailija
109/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti, uskonto ja isänmaa, perinteiset arvot, palaisivat kunniaan. Osalle suomalaisiakin se taatusti sopisi nykyisen interseksuaalisen kouhotuksen sijasta.

Ai että isänmaa. Minun isäni maa on kyllä aina ollut Suomi eikä Venäjä, vaikka Karjalan kannakselta tulemmekin.

Mitä arvoihin tulee, niin voi olla että luterilainen tippuisi perinteiseen tapaan ikkunasta, jos ne perinteiset arvot olisivat vääriä perinteisiä arvoja.

Mikä on Suomi? Eihän suomalaisiakaan ole paradoksaalisesti kuulemma edes olemassa näin vuonna 2021.

-eri

Olen tavallinen isänmaallinen työssäkäyvä suomalainen, ja juttusi kuvottavat minua.

So? Menikö aivot solmuun? Olet varmaan aika kiireinen töissä kun sinulta on jäänyt täysin huomaamatta tämä kehitys. Laitan tähän yhden toisenkin jutun: Ulkomaalaisten määrä Suomessa on kasvanut joka ikinen vuosi vuodesta 1990 lähtien. Että sellainen isänmaa sitten.

Suomen sijoitus erilaisilla kansainvälisillä mittareilla on koko ajan noussut vuodesta 1990. Minulle ei ole ulkomaalaisista mitään ongelmaa. Ja suurin ryhmähän heistä ovat venäläiset, joiden arvoja tänne juuri kerroit kaipaavasi.

Sinulta on jäänyt järkyttävät joukko  ríkastukset, jengiytymiset, taksiríkastukset, koris- ja jalkapallokenttien ríkastukset huomaamatta... puhumattakaan kaikesta muusta älyttömyydestä. Suomalaisiakaan ei ole kuulemma enää olemassa.

Miksi muuten edes kerrot kuinka sinä olet suomalainen? Mitä väliä sillä on oletko sinä suomalainen jos kerran ulkomaalaisista ei ole mielestäsi mitään ongelmaa??? Häpeä!

Minä olen suomalainen, rakastan ja arvostan isänmaatani ja puhun ja kirjoitan suomen kieltä.

Sinulle ei ole olemassa Suomea että myöskään osaa kirjoittaa suomea. Niin se vain on, että elämme eri maailmoissa.

Mielenkiintoista tekstiä tuli muuten sinulta: "että myöskään osaa kirjoittaa suomea" Voisitteko arvoisa Hermanni kertoa, että mitähän helvettiä tuo lainaus tarkoittaa? xD

Saatko jouluksi sen neljännen laitteen käyttöösi jolla voit peukuttaa kommenttejasi?

Vierailija
110/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Eikö tämä ole selvä juttu. Sinulle ei Suomea ja suomalaisia enää ole, joten voit jättää suomalaisuuden meidän tavallisten työssäkäyvien rauhallisten ja isänmaallisten ihmisten huoleksi.

Taas kerran jäit nolosti ja ironisesti alakynteen. Saatat kyllä olla joku röllikin.

Oletko sinä nyt ihan tosissaan näiden sinun argumenttien kanssa? En todellakaan jätä suomalaisuutta sellaisen henkilön käsiin jonka mielestä Suomi voidaan täyttää ulkomaalaisilla.

Vierailija
111/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti löytyy myös miinoja. Vai haastettaisikohan Suomi kansainväliseen oikeuteen jos hyökkääjä menettäisi koipensa suomalaiseen miinaan Suomen kamaralla?

Vierailija
112/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysprossa Venäjällä 4,3-4,4 %...

Putin halunnee näillä luvuilla osoittaa kaikille, ettei lännen pakotteilla ole muuta kuin vauhditettu Venäjän taloutta.

Vierailija
113/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Nykyinen sota Suomen kanssa on ohi 30-40 minuutissa. Tätä vaan ei kerrota suomalaisille tai maanpuolustajille.

Ei suomi nyt niin ylivoimainen sentään ole. Kestää varmasti useamman viikon, että hyökkääjä saadaan oikeasti lannistettua.

Vierailija
114/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainaa johtaa natsijuntta. Venäjä ei hyökkää Ukrainaan ellei Ukraina hyökkää Donbassiin tai ellei NATO tuo joukkotuhoaseita Ukrainaan.

Vierailija
115/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Untuvikon kysymys Rokalle: Miltä se tuntuu ampua ihmistä?

Rokan vastaus: Jaa-a. Minä en sitä tiedä, koska minä olen ampunut vain vihollisia...

Niin ne amerikkalaisetkin varmaan ajattelee taas seuraavassa valheiden perusteella aloitetussa sodassa. Ja Suomi on mukana tykinruokana, kun kukaan ei tajua mitään geopolitiikasta.

Vierailija
116/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti löytyy myös miinoja. Vai haastettaisikohan Suomi kansainväliseen oikeuteen jos hyökkääjä menettäisi koipensa suomalaiseen miinaan Suomen kamaralla?

Ei. Miinat ovat täysin laillinen asejärjestelmä eikä hyökkääjän sotilaan vahingoittaminen sallituin asein ole sodassa mikään rikos vaan se on pelin henki. Siviiliuhrit olisivat eri juttu.

Vierailija
117/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset toimittajat kysyvät mitäänsanomattomista aiheista pressaltaan. Sovittu juttu.

Vierailija
118/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin Suomeen julistetaan valmiuslaki.

Ja sen antamia ohjeita on kaikkien täällä asuvien noudatettava, koska maassa on sotaila menneillään.

Melkein heti tulee pulaa tavaroista, kaikesta.  

Poikkeuslain aikana voidaan ottaa kenen tahansa kuljetuskalustoa valtioin käyttöön.

Koulut ja muut julkiset tilat suljetaan. jne. jne.

Poikkeutilan aikana kaikki määräysvalta on hallituksella ja eduskunnalla.

Muistuttaa kevättä 2020 jolloin Suomessa oli jo voimassa poikkeustila.

Mutta sota-aikana kaikki tuo olis vielä tosi tiukempaa.

Mutta mitä perustuslakiasiantuntijat tähän sanoisivat?

Vierailija
119/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättävän moni elää vielä 40 luvulla kuvitellen että sota olisi samanlaista. nykyään miehittämättömät koneet dronesta pommikoneihin ja ohjuksiin lentää lämpö sun muilla etä kameroilla. siinä joku metsästys kivääri metsässä montu pohjalla ei paljoa lämmitä.

Vierailija
120/277 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yllättävän moni elää vielä 40 luvulla kuvitellen että sota olisi samanlaista. nykyään miehittämättömät koneet dronesta pommikoneihin ja ohjuksiin lentää lämpö sun muilla etä kameroilla. siinä joku metsästys kivääri metsässä montu pohjalla ei paljoa lämmitä.

Yllättävän moni elää scififantasioissa katsomatta edes uutisia nykyaikaisilta sotatantereilta saati kykenemättä miettimään asioita yhtään laajemmin. 

Oli miten vaan, jos se hyökkääjä elää 40-luvun kuvitelmissa eli ylläpitää massiivista mekanisoitua jalkaväkeä, niin samoihin uskomuksiin on puolustajankin varauduttava torjuntatoimissaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi