Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK-haku, mutta millä todistuksella?

Vierailija
06.04.2015 |

Olen ylioppilas ja hetki sitten valmistuin 1,5 vuotta kestäneestä opistotason koulutuksesta. Nyt mietin hakemista ammattikorkeakouluun, mutta en tiedä millä todistuksella haen.

Voinko siis hakea tällä opistotason todistuksella vai onko minun pakko hakea huonolla lukion todistuksellani?

Auttakaa!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet voinut valmistua opistotasolta, kun sitä ei ole ollut sitten 90-luvun? Puhutko kansanopistosta?

Vierailija
2/6 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea millä vain. Ainakin itse hain ammattikorkeakouluun vuonna 2000 opistotason todistuksella vaikka minulla oli myös uudempi amk-tason todistus. Opistotason todistuksen ka oli 4,8 ja amk-tason 3,5. Tottakai hain sillä paremmalla. Ja on muuten yo-todistuskin, mutta sekin oli huonompi kuin opistotason.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu minne haet. Kannattanee laskea pisteet molemmista todistuksista

Vierailija
4/6 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:n sivuilta pitäisi löytyä taulukko, mistä näkee kumpi todistus on sinulle suosiollisempi. On olemassa myös vaihtoehto, jossa hakuun osallistutaan kirjoitusten arvosanoilla sekä opistotodistuksella. Käytännössä sinulla on siis kolme eri vaihtoehtoa.

Vierailija
5/6 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 18:40"]

Voit hakea millä vain. Ainakin itse hain ammattikorkeakouluun vuonna 2000 opistotason todistuksella vaikka minulla oli myös uudempi amk-tason todistus. Opistotason todistuksen ka oli 4,8 ja amk-tason 3,5. Tottakai hain sillä paremmalla. Ja on muuten yo-todistuskin, mutta sekin oli huonompi kuin opistotason.

[/quote]

Eihän amk-todistuksella voi hakea kuin maisteriohjelmiin. Taustapisteet lasketaan vain lukion tai ammattikoulun todistuksesta.

Vierailija
6/6 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion todistuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän