Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauvaperheissä isät nukkuvat yönsä sohvalla?

Vierailija
06.04.2015 |

Olen kuullut perheistä, joissa mies lähetetään sohvalle nukkumaan, että äiti ja vauva saavat nukkua ihan vaan kahdestaan. Onko kysymys siitä, että isä saa hyvät yöunet ja jaksaa työssään vai äidin omistushalusta?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mieheni on niin herkkäuninen ettei nuku samassa huoneessa, vaan olkkarissa. Poikamme on nyt pian 7kk ja näin on menty melkein alku viikoista saakka. Poika pyörii paljon unissaan ja ääntelee yms. Meillä 140cm leveä sänkykin on aika ahdas kolmelle.

Näin mennään nyt siihen saakka kunnes en enää imetä öisin ja poika siirtyy pinnasänkyyn.

Vierailija
22/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen hyvinvoinnin kannalta oleellista on vain se, että kaikki nukkuvat HYVIN. Nukkuvat missä nukkuvat.

Nukuin vauvan kanssa vierekkäin 10kk, nyt lapsi nukkuu mun sängyssä makkarissa ja minä sohvalla olohuoneessa. Nukumme 9h joka yö. Mies nukkuu toisessa kämpässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies nukkuu ihan eri kerroksessa vierassängyssä, ja minä nukun lasten kanssa parisängyssämme. Nuorempi 1v7kk ja imetän edellen öisin.

Mies ei ole vuosikausiin juuri nukkunut vieressäni. Tarvitsee telkkarin/tietokoneen nukahtamiseen ja minä en voi nukahtaa jos esim. telkkari on päällä.

En enää edes kaipaa miestä viereeni. Lapset saavat nukkua vieressäni niin pitkään kuin haluavat.

Vierailija
24/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:38"]

Olen kuullut perheistä, joissa mies lähetetään sohvalle nukkumaan, että äiti ja vauva saavat nukkua ihan vaan kahdestaan. Onko kysymys siitä, että isä saa hyvät yöunet ja jaksaa työssään vai äidin omistushalusta?

[/quote] 8 vauvaa meillä on ollut. Kertaakaan isä ei ole nukkunut sohvalla.

Miksi aloituksien tekijät ovat aivottomia yliestäjiä?

(Vai eikö heitä saa yleistää ?)

Vierailija
25/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:47"]Perheen hyvinvoinnin kannalta oleellista on vain se, että kaikki nukkuvat HYVIN. Nukkuvat missä nukkuvat.

Nukuin vauvan kanssa vierekkäin 10kk, nyt lapsi nukkuu mun sängyssä makkarissa ja minä sohvalla olohuoneessa. Nukumme 9h joka yö. Mies nukkuu toisessa kämpässä.
[/quote]

Toisen naisen kainalossa?

Vierailija
26/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:53"]Meillä mies nukkuu ihan eri kerroksessa vierassängyssä, ja minä nukun lasten kanssa parisängyssämme. Nuorempi 1v7kk ja imetän edellen öisin.

Mies ei ole vuosikausiin juuri nukkunut vieressäni. Tarvitsee telkkarin/tietokoneen nukahtamiseen ja minä en voi nukahtaa jos esim. telkkari on päällä.

En enää edes kaipaa miestä viereeni. Lapset saavat nukkua vieressäni niin pitkään kuin haluavat.

[/quote]

Monesti yöllä viel imetät? Joka yö?

Vierailija
27/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se olen minä, joka nukkuu usein sohvalla. Miksi? Lapset on jo isoja, joten syy ei ole siinä. Syy on yksinkertaisesti se, että minulla on ajoittain nukahtamisvaikeuksia ja sohvalla saan nukuttua paremmin. Paras tapa on linnottautua sohvalle peiton alle ja laittaa joku elokuva pyörimään. Yleensä nukahdan ennen kuin leffaa on mennyt 5 minuuttia. Omassa sängyssä pyörisin parikin tuntia. Aamulla herään virkeänä sohvalta ja tv on valitettavasti päällä, mutta leffa on loppunut jo tunteja aiemmin.

Vierailija
28/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:47"]Perheen hyvinvoinnin kannalta oleellista on vain se, että kaikki nukkuvat HYVIN. Nukkuvat missä nukkuvat. Nukuin vauvan kanssa vierekkäin 10kk, nyt lapsi nukkuu mun sängyssä makkarissa ja minä sohvalla olohuoneessa. Nukumme 9h joka yö. Mies nukkuu toisessa kämpässä. [/quote] Toisen naisen kainalossa?

[/quote]

Ei ole toista naista. Hän on niitä miehiä jotka ei harrasta toisia naisia.  saisi toki ollakin mutta kun ei ole.

Vierailija
29/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siirtyi omasta aloitteestaan sohvalle, kun esikoinen oli n. 2-viikkoinen. Siellä se nukkuu vieläkin, vaikka kuopuskin on jo 2v. Mies kuorsaa sitäpaitsi niin kovaa, ettei siinä metakassa voi nukkua :D

Vierailija
30/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:53"]Meillä mies nukkuu ihan eri kerroksessa vierassängyssä, ja minä nukun lasten kanssa parisängyssämme. Nuorempi 1v7kk ja imetän edellen öisin.   Mies ei ole vuosikausiin juuri nukkunut vieressäni. Tarvitsee telkkarin/tietokoneen nukahtamiseen ja minä en voi nukahtaa jos esim. telkkari on päällä.   En enää edes kaipaa miestä viereeni. Lapset saavat nukkua vieressäni niin pitkään kuin haluavat.   [/quote] Monesti yöllä viel imetät? Joka yö?

[/quote]

En tiedä tarkkaan, lähinnä illalla myöhään kun menen nukkumaan ja aamuyöstä. Joka yö.

Vierailija
31/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies nukkui vierashuoneessa lapsen ollessa 2-4 kk koska teki lintulaskentoja. Noiden takia meni nukkumaan klo 19 ja heräsi 02, minä kävin yöunille klo 23 ja syötin klo 04. Miehen uni häiriintyi kun tulin nukkumaan (luen aina ennen nukkumaanmenoa, muuten vaikeampi saada unta) ja vastaavasti mun silloin kun miehen oli aika herätä ja kummankin vaikea nukahtaa ylimääräisen herätyksen jälkeen.
Ei varmman olla ainoita joilla tämäntapaisia tilanteita taustalla.

Vierailija
32/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:53"]Meillä mies nukkuu ihan eri kerroksessa vierassängyssä, ja minä nukun lasten kanssa parisängyssämme. Nuorempi 1v7kk ja imetän edellen öisin.   Mies ei ole vuosikausiin juuri nukkunut vieressäni. Tarvitsee telkkarin/tietokoneen nukahtamiseen ja minä en voi nukahtaa jos esim. telkkari on päällä.   En enää edes kaipaa miestä viereeni. Lapset saavat nukkua vieressäni niin pitkään kuin haluavat.   [/quote] Monesti yöllä viel imetät? Joka yö?

[/quote]

En tiedä tarkkaan, lähinnä illalla myöhään kun menen nukkumaan ja aamuyöstä. Joka yö.

[/quote]

Okei, onko sillä yölläkin nälkä tai siis syökö ihan kunnolla vai käykö siinä vaan tottumuksesta? :o

Vierailija
33/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokaisella perheellä omat syynsä. Kysykääpä seuraavan kerran suoraan itse, ni ei tarvi päätä vaivata enää sen jälkeen asialla.

Vierailija
34/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät haluavat saada yönsä nukuttua ja menevät sohvalle.

Vierailija
35/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:38"]

[/quote] 8 vauvaa meillä on ollut. Kertaakaan isä ei ole nukkunut sohvalla.

Miksi aloituksien tekijät ovat aivottomia yliestäjiä?

(Vai eikö heitä saa yleistää ?)

[/quote]Aloituksen tekijä on todennäköisesti ns. "miesasiamies", joka tehtailee täällä erilaisia naisia syyllistäviä aloituksia päivästä toiseen. 

Vierailija
36/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun sohvalla kuorsaamisen takia jota koitan parantaa tässä. Ei ole isot kitarisat, poskiontelot kunnossa muttei hampaat. Niitä parhaillaa käyn julkisella hoidattaas jospa kuorsaaminen lakkais.

Vierailija
37/37 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä me vanhemmat olemme nukkuneet samassa sängyssä ja vauva sivuvaunussa vieressä. Voisin kuvitella, että tuollaisen sohvaratkaisun taustalla voisi olla vaikka se, että vauva herää itkemään monta kertaa yössä. Ja kun isän täytyy jaksaa aamulla mennä töihin niin nukkuu sohvalla, koska sinne ei varmaan kuulu vauvan itku ja saa nukkua heräämättä öisin. Tämä siis ihan spekulaatiota. Meillä eivät kummatkaan vauvat heränneet itkemään, kun itse havahduin jo vauvan ähinään ja sain imetettyä ennen kuin ähinä vaihtui itkuun. Vauvoja on kuitenkin erilaisia joten epäilen, että nämä isä sohvalla-kuviot johtuvat vauvan yöitkuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän