Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

venlafaksiini / Effexor ja alkoholi

Vierailija
05.04.2015 |

Onko muilla venlan käyttäjillä ilmennyt muutoksia suhteessa alkoholiin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia?

Vierailija
2/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta paitsi että moraalisia krapuloita ei lääkettä käytettäessä tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt alkoa laisinkaan Efen käyttöaikana. SNRI-lääke ja alko on huono yhdistelmä. Kuten yleensäkin alko ja lääkkeet

Vierailija
4/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muuta kuin että hikoilutti valtavasti.

Vierailija
5/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:31"]

En käyttänyt alkoa laisinkaan Efen käyttöaikana. SNRI-lääke ja alko on huono yhdistelmä. Kuten yleensäkin alko ja lääkkeet

[/quote]

No jaa... Noita moni joutuu käyttämään koko loppuikänsä, eikä sitä välttämättä absolutisti silti halua olla. Jokaisen täytyy itse kokeilla, viekö alkoholi lääkkeen tehon ja missä määrin käytettynä jos vie, vai eikö vie. Itse käytän alkoholia suurkulutuksen rajoilla eikä vaikuta lääkkeen tehoon minulla. JOllain muulla voi toki vaikuttaa.

Vierailija
6/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse käyttänyt paljoakaan alkoholia ennen Efen aloitusta ja nyt olen riskirajoilla tai yli. Käytän siis lääkkeen myötä alkoholia paljon aiempaa enemmän. - ap

Vierailija
7/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kännissä raivokohtauksia. Saatan kuulla muilta huutaneeni naurettavista pikkujutuista. Itse en muista mitään, vaikka se olisi tapahtunut muutama minuutti sitten. Tuo on kyllä pelottavin oire. Olen jättänyt kirkkaat juomat ja viinit vähemmälle, kohtaukset ei oo enää niin herkässä. 

Krapulassa ei ole huono olo, mutta pari päivää on kylmä hiki.

Nää ei sovi alkon kanssa, mutta masentaa niin paljon että "pakko" joskus nollata päätä.

Vierailija
8/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:31"]

[/quote]

No jaa... Noita moni joutuu käyttämään koko loppuikänsä, eikä sitä välttämättä absolutisti silti halua olla. Jokaisen täytyy itse kokeilla, viekö alkoholi lääkkeen tehon ja missä määrin käytettynä jos vie, vai eikö vie. Itse käytän alkoholia suurkulutuksen rajoilla eikä vaikuta lääkkeen tehoon minulla. JOllain muulla voi toki vaikuttaa.
[/quote]

Molemmat kuormittaa mm.maksaa joten kannatan alkoholista kielt.lääkityksen ajan. Alkoholi muuten pahentaa niin massennusta kuin ahdistuneisuutta,mm. Jokaisen oma asia toki mitä tekee

Vierailija
9/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:41"]

En itse käyttänyt paljoakaan alkoholia ennen Efen aloitusta ja nyt olen riskirajoilla tai yli. Käytän siis lääkkeen myötä alkoholia paljon aiempaa enemmän. - ap

[/quote]

Kuulostaa pahalta. Osaatko sanoa, miksi käytät enemmän? Entä millaisiin tilanteisiin alkoholinkäyttö liittyy?

Vierailija
10/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:31"]

[/quote]

[/quote]

Joudut varmaan popsiikin efee aikalailla huolella, kun läträät viinaksien kanssa. Kuinkahan iso osa masennuksista poistuisi kun lopettaisi ton serotoniinisiepparin juomisen.

Vierailija
11/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:41"]

[/quote]

Kuulostaa pahalta. Osaatko sanoa, miksi käytät enemmän? Entä millaisiin tilanteisiin alkoholinkäyttö liittyy?
[/quote]

En ymmärrä itsekään? Mieliala on paljon parempi lääkkeen aloituksen jälkeen, mutta iltaisin tuntuu että on "pakko" saada pari ennen kuin menee nukkumaan. Ehkä työtehoni on parantunut ja stressaan enemmän? Huomasin kuitenkin, että kun mieliala parani, alko alkoi maistua paremmin. Sivuvaikutuksia en ole huomannut.

Vierailija
12/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:41"]

[/quote]

[/quote]

En ymmärrä itsekään? Mieliala on paljon parempi lääkkeen aloituksen jälkeen, mutta iltaisin tuntuu että on "pakko" saada pari ennen kuin menee nukkumaan. Ehkä työtehoni on parantunut ja stressaan enemmän? Huomasin kuitenkin, että kun mieliala parani, alko alkoi maistua paremmin. Sivuvaikutuksia en ole huomannut.
[/quote]

Tämä siis ap

Vierailija
13/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:41"] En itse käyttänyt paljoakaan alkoholia ennen Efen aloitusta ja nyt olen riskirajoilla tai yli. Käytän siis lääkkeen myötä alkoholia paljon aiempaa enemmän. - ap [/quote] Kuulostaa pahalta. Osaatko sanoa, miksi käytät enemmän? Entä millaisiin tilanteisiin alkoholinkäyttö liittyy? [/quote] En ymmärrä itsekään? Mieliala on paljon parempi lääkkeen aloituksen jälkeen, mutta iltaisin tuntuu että on "pakko" saada pari ennen kuin menee nukkumaan. Ehkä työtehoni on parantunut ja stressaan enemmän? Huomasin kuitenkin, että kun mieliala parani, alko alkoi maistua paremmin. Sivuvaikutuksia en ole huomannut.

[/quote]

Tuosta kannattaisi varmaan jutella lääkärille, ennen kuin käyttö muuttuu riippuvuudeksi. Ehkä lääkeannos ei ole kohdillaan, tai jotain. Käytätkö nukahtamislääkkeitä? Vai otatko ne pari nukahtamista helpottamaan?

Vierailija
14/21 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:31"] En käyttänyt alkoa laisinkaan Efen käyttöaikana. SNRI-lääke ja alko on huono yhdistelmä. Kuten yleensäkin alko ja lääkkeet [/quote] No jaa... Noita moni joutuu käyttämään koko loppuikänsä, eikä sitä välttämättä absolutisti silti halua olla. Jokaisen täytyy itse kokeilla, viekö alkoholi lääkkeen tehon ja missä määrin käytettynä jos vie, vai eikö vie. Itse käytän alkoholia suurkulutuksen rajoilla eikä vaikuta lääkkeen tehoon minulla. JOllain muulla voi toki vaikuttaa. [/quote] Joudut varmaan popsiikin efee aikalailla huolella, kun läträät viinaksien kanssa. Kuinkahan iso osa masennuksista poistuisi kun lopettaisi ton serotoniinisiepparin juomisen.

[/quote]

No, vuoden olin täysin ilman tippaakaan alkoholia lääkärin suosituksesta kun lääkkeen aloitin. Mitään se ei auttanut, teki vaan elämästäni tylsempää. 

Vierailija
15/21 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

venlafaksiini: lisääntynyt itsemurhariski. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17146010

Vierailija
16/21 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 00:01"]

venlafaksiini: lisääntynyt itsemurhariski. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17146010

[/quote]

Vakavasti masentuneen elämä ilman venlafaksiinia: lisääntynyt itsemurhariski.

Vierailija
17/21 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:41"] En itse käyttänyt paljoakaan alkoholia ennen Efen aloitusta ja nyt olen riskirajoilla tai yli. Käytän siis lääkkeen myötä alkoholia paljon aiempaa enemmän. - ap [/quote] Kuulostaa pahalta. Osaatko sanoa, miksi käytät enemmän? Entä millaisiin tilanteisiin alkoholinkäyttö liittyy? [/quote] En ymmärrä itsekään? Mieliala on paljon parempi lääkkeen aloituksen jälkeen, mutta iltaisin tuntuu että on "pakko" saada pari ennen kuin menee nukkumaan. Ehkä työtehoni on parantunut ja stressaan enemmän? Huomasin kuitenkin, että kun mieliala parani, alko alkoi maistua paremmin. Sivuvaikutuksia en ole huomannut.

[/quote]

Tuosta kannattaisi varmaan jutella lääkärille, ennen kuin käyttö muuttuu riippuvuudeksi. Ehkä lääkeannos ei ole kohdillaan, tai jotain. Käytätkö nukahtamislääkkeitä? Vai otatko ne pari nukahtamista helpottamaan?
[/quote]

En käytä. Otan ne illalla rentouttamaa. Kai nukahtaisin muutenkin, mutta nuo ovat se mun "oma hetki", rentoutus sohvalla ennen nukkumaanmenoa. Ap

Vierailija
18/21 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittelis minkäänlaisia lääkkeitä alkoholin kanssa. Saatan ehkä olla ylihysteerinen, mutta pelottaisi esim hengityslamat yms mitä voi tulla kun syö lääkkeitä ja juo alkoholia

Vierailija
19/21 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän saisi juoda?

Vierailija
20/21 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tästä toiseen ketjuun mutta Efexor aiheutti minulle juomishimoa. En käyttänyt alkoholia lähes ollenkaan ennen lääkkeen aloitusta, esim. arkisin en koskaan juonut edes lasillista, mutta lääkettä syödessäni kehitin itselleni melkein alkoholiongelman joka katosi kuin taikaiskusta kun lopetin lääkkeen käytön.

Alkoholihimo ei johtunut myöskään masennuksesta, koska olin kärsinyt masennuksesta jo pitkään ennen Efexorin aloitusta enkä silloin edes harkinnut juovani alkoholia, ellen ollut juhlissa tai vastaavassa tilaisuudessa.