minkälainen ihminen haluaa kertoa huonot uutiset ennen joulua, vaikka voisi ihan hyvin odottaa joulun jälkeen?
Jotenkin sadisti? Ihmettelen tällaista tahallista halua pilata toisten jouluja.
Kommentit (18)
Mikä mahtaa olla tämä huono uutinen jonka olet kuullut? Mummolla elinikää kuukausi? Nytpähän tiedät että jouluna kannattaa jutella mummolle eikä puhelimelle.
Riippuu kuka kertonut, mitä kertonut ja kenelle kertonut.
Jos vaikka siskoni kertoisi minulle, että hänellä on kuukausi elinaikaa, niin ehdottomasti muuttaisin jo tehdyt suunnitelmani ja menisinkin hänen luokseen jouluna.
Riippuu ihan huonosta uutisesta. Ja tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuka kertonut, mitä kertonut ja kenelle kertonut.
Jos vaikka siskoni kertoisi minulle, että hänellä on kuukausi elinaikaa, niin ehdottomasti muuttaisin jo tehdyt suunnitelmani ja menisinkin hänen luokseen jouluna.
Samaa mieltä olen tästä.
Ei nyt ole kysymys mistään kuolemasta, vaan esim. olet tehnyt tarjouksen vaikka asunnosta ja tiedät, että vastauksen saa viimeistään tammikuun puoleenväliin mennessä. Niin välittäjä soittaa huomenna että haluan kertoa huonot uutiset, että teidän tarjous ei menny läpi.
Ehkä sellainen ihminen saa itselleen jotain tyydytystä siitä, että voi pilata toisten joulun.
No kohta on uusivuosi, sitten loppiainen, omat/siskon/veljen/jonkun syntymäpäivä, hiihtoloma, pääsiäinen, vappu, kesäloma, juhannus, kissan nimipäivä ja pian uusi joulu jne.
Jos uutiset ovat huonoja, niille ei ole hyvää aikaa kertoa. Parempi kertoa heti kun voi.
Vanha kikka. Yritykset tuppaavat panna huonoja uutisia pihalle aaton aattona juuri ennen kuin toimitukset hiljenee. Toivovat, että asia hautautuu tällä tavoin.
Etenkin pörssiyritykset joiden on lain mukaan ilmoitettava negatiivisista ja positiivisista tulosvaroituksista ja muista oleellisista yhtiön toimintaan vaikuttavista tapahtumista ulospäin, ovat vuosien saatossa kunnostautuneet tässä.
Täti kertoi enolle jättäneensä avioerohakemuksen jouluaattona. Sanoi jälkeenpäin, ettei yksinkertaisesti pystynyt teeskentelemään läpi joulun tunnelatautuneen ilmapiirin tiiviin yhdessäolon, että kaikki on ok.
Oletko ap kenties yliherkkä? Itse en ainakaan halua elää joulunakaan pumpulissa korvatulppia ja silmälappuja käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole kysymys mistään kuolemasta, vaan esim. olet tehnyt tarjouksen vaikka asunnosta ja tiedät, että vastauksen saa viimeistään tammikuun puoleenväliin mennessä. Niin välittäjä soittaa huomenna että haluan kertoa huonot uutiset, että teidän tarjous ei menny läpi.
Ehkä sellainen ihminen saa itselleen jotain tyydytystä siitä, että voi pilata toisten joulun.
Olisiko parempi, että hehkuttaa asuntoa ympäri sukulaisia ja ystäviä ja sitten joutuukin joulun jälkeen pettyneenä kertomaan miten ei asuntoa saanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap kenties yliherkkä? Itse en ainakaan halua elää joulunakaan pumpulissa korvatulppia ja silmälappuja käyttäen.
En ole yliherkkä vaan ihan sosiaalinen ja kohtelias ihminen. Minulla ei ole tapana pamautta jossain asbergerpäissään asioita vaan ajattelen myös sitä toista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
No onpa kauheeta. Mä ainakin mieluiten kuulisin mahdollisimman äkkiä, ettei koko joulua vaan toivo ja odota että kyllä mä sen asunnon saan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko parempi, että hehkuttaa asuntoa ympäri sukulaisia ja ystäviä ja sitten joutuukin joulun jälkeen pettyneenä kertomaan miten ei asuntoa saanutkaan.
ei ole tapana hehkuttaa asioita, jotka ei ole varmoja. Hädin tuskin edes kerron koskaan kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
No välittäjä tekee työnsä. Nyt sinulla on mahdollisuus reagoida, jos oikeasti haluat asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Ite en tollasta pikku juttua miellä huonoksi uutiseksi. Mielummin otan tiedon vastaan mahdollisimman pian, harmittelen itsekseni pari tuntia (jos ois ollu kyseessä unelmieni täydellinen asunto) ja vietän joulua normaalisti kuin olen "löysässä hirressä" joulun yli.
Paras lahja voi joskus olla rehellisyys. Mutta avaapa nyt mistä huonosta uutisesta on kyse?
Vähän niin kuin menisi kertomaan ennen joulua että eijoulupukkia ole kuule olemassa. Ihan hyvin voisi odottaa joulun jälkeen ja kertoa vasta sitten. Olisi aikaa koko uusi vuosi sitten pureskella uutista.